Vraag

Sinds update werkt Toon en Solar Box niet meer

  • 22 July 2021
  • 12 reacties
  • 188 keer bekeken

Goedemiddag,

 

Sinds deze update werkt bij ons de toon en Solar box niet meer. Hebben jullie enig idee hoe dit op te lossen?

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Toon is toch een thermostaat? En Solar lijkt me met zonnepanelen van doen te hebben.

Dat heeft dus niets met de hier besproken update van de tv-ontvangers van doen, @Bas van den Berg .

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Bas van den Berg, welkom! We hebben even een eigen topic voor je aangemaakt. Dat Toon en Solar het niet meer doen, ligt inderdaad niet aan de update van de ontvanger. Heeft jouw Experia Box misschien ook een update gehad? Of is die gereset? Wellicht dat je dan opnieuw moet verbinden. Heb je naast de Experia Box nog een andere router en/of Wifi versterkers aangesloten?

Reputatie 7
Badge +8

Ik vermoed dat het aan de up date van de modem ligt hier ook problemen en ook bij mijn ouders hetzelfde probleem.

Ik ben dus benieuwd wat de oplossing vanuit kpn gaat zijn

En gezien het forum zijn er meerdere met deze problemen 

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik vermoed dat het aan de up date van de modem ligt hier ook problemen en ook bij mijn ouders hetzelfde probleem.

Ik ben dus benieuwd wat de oplossing vanuit kpn gaat zijn

En gezien het forum zijn er meerdere met deze problemen 

 

Bij de versterkers was het natuurlijk al flut. Daar hadden veel mensen ook al problemen om hun 2,4 GHz apparatuur mee te verbinden. Diezelfde software heeft KPN nu doorgetrokken naar de v10a lijkt het.

Reputatie 7

Bij de versterkers was het natuurlijk al flut. Daar hadden veel mensen ook al problemen om hun 2,4 GHz apparatuur mee te verbinden. Diezelfde software heeft KPN nu doorgetrokken naar de v10a lijkt het.

Één van de redenen om alle wifi apparatuur van KPN linea directa de deur uit te doen en te kiezen voor apparatuur die zich wel aan de standaarden houdt. De bandsteering functionaliteit van de wifi apparatuur van KPN is bagger en het feit dat KPN het niet meer toestaat om de SSID's voor 2.4GHz en 5GHz afwijkend van elkaar te laten zijn is ronduit belachelijk. KPN slaat hiermee echt een flater en ik zou willen dat KPN eens uitlegt waarom ze hier voor gekozen hebben. Dan zullen ze waarschijnlijk komen met ... dat is nodig voor mesh ... maar dat is jereinste onzin.

En de vraag is van dit topic afgesplitst. :wink:

 

Reputatie 7
Badge +8

Ik vermoed dat het aan de up date van de modem ligt hier ook problemen en ook bij mijn ouders hetzelfde probleem.

Ik ben dus benieuwd wat de oplossing vanuit kpn gaat zijn

En gezien het forum zijn er meerdere met deze problemen 

 

Bij de versterkers was het natuurlijk al flut. Daar hadden veel mensen ook al problemen om hun 2,4 GHz apparatuur mee te verbinden. Diezelfde software heeft KPN nu doorgetrokken naar de v10a lijkt het.

Dus nu zijn alle apparaten op 2.4 uit de gratie?

En niet alles is troep zoals elders gesuggereerd werd.

Mijn thermostaat mijn Roomba beide normale merken zijn nu in eens niks meer waard en erger nog nog geen eens 2 jaar oud.

Bij mijn ouders zijn  ook meerdere dingen in eens onbruikbaar.

En KPN noemt dat een verbetering 🤭

Reputatie 7

Dus nu zijn alle apparaten op 2.4 uit de gratie?

Nee, er komen juist steeds meer 2.4 GHz IoT apparaten.

Het probleem is de wifi implementatie van KPN, niets anders.

Mijn 2.4 GHz IoT apparatuur zoals bewakingscamera's en omvormer van de zonnepanelen werken uiteraard nog prima op mijn wifi apparatuur met gescheiden SSID's voor 2.4 en 5 GHz.

Reputatie 7
Badge +8

@wjb En is taal die te begrijpen is is dit op te lossen door ons zelf of moet kpn iets doen?

 

Reputatie 7

@wjb En is taal die te begrijpen is is dit op te lossen door ons zelf of moet kpn iets doen?

De taal die iedereen zou moeten spreken die hier tegenaanloopt mag ik hier niet bezigen want die vloek kanonnade zou waarschijnlijk leiden tot het verwijderen van het bericht en mij een ban opleveren voor het overtreden van de huisregels. :wink:

Toch is dat wel wat moet gebeuren, KPN de huid volschelden totdat ze eindelijk eens gaan luisteren naar de klant en in gaan zien dat hun implementatie van de mesh functionaliteit voor velen RAMPZALIGE gevolgen heeft.

Zelf gebruik ik geen router en accesspoints van KPN meer en daarom blijf ik dus verschoond van deze ellende.

Reputatie 7
Badge +30

@wjb En is taal die te begrijpen is is dit op te lossen door ons zelf of moet kpn iets doen?

De taal die iedereen zou moeten spreken die hier tegenaanloopt mag ik hier niet bezigen want die vloek kanonnade zou waarschijnlijk leiden tot het verwijderen van het bericht en mij een ban opleveren voor het overtreden van de huisregels. :wink:

 

Liever niet, nee! :sweat_smile:

 

Er zijn, zoals jullie vermoedelijk gezien hebben, wat meer klachten binnengekomen over problemen na de update. We hebben dit intern doorgegeven en daar gaat naar gekeken worden. Ik wil wel direct eerlijk zijn: er zijn allerlei collega's met vakantie, dus daar hebben we niet morgen een reactie op. Wordt vervolgd!

Reputatie 7
Badge +30

Zoals ‘beloofd’ duurde het even, maar onder andere ook door mijn vakantie. We hebben op dit moment wat problemen met de nieuwste firmware van de Experia Box V10A i.c.m. met onder andere Nefit thermostaten. Ik heb zo'n vermoeden dat jij, @Bas van den Berg en jouw ouders, @Roos79, hier ook tegenaan lopen. Wij kunnen in dat geval een verzoek indienen tot het terugzetten naar de vorige firmware. Mochten jullie dit willen, willen jullie dan je profiel aanvullen met adres, klantnummer en welke apparaten er niet meer werken? Roos79, jij mag me ook een privébericht sturen, omdat het natuurlijk niet om jouw gegevens gaat.