SIP ALG uitzetten (i.c.m. V8)

  • 3 April 2020
  • 16 reacties
  • 579 keer bekeken

Ik heb een Experia box v8 en wil graag SIP ALG uitzetten omdat het interfereert met voip.  Is die mogelijjkheid er? Een andere poort hebben we al geprobeerd.

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

*Admin: topic verplaatst naar juiste board


16 reacties

Reputatie 7

Je zegt dat je al een andere poort hebt geprobeerd?

Dat zou gewoon zonder problemen moeten werken.

Ik heb jarenlang een CheapConnect verbinding via verschillende Experia Boxen actief gehad en dat werkte probleemloos.

Bij welke provider heb jij dat VoIP account lopen?

Welke poort gebruik je?

We gebruiken een Broadsoft Server via Helden van Nu. We hebben zowel 5060 als 5080 gebruikt en het probleem speelt alleen als er connectie wordt gemaakt via het KPN netwerk.


Er wordt gebruik gemaakt van een "I AM" softphone. De mensen van Helden van Nu zien dat er SIP helper pakketjes meekomen en deze problemen spelen niet buiten het KPN netwerk. Zowel getest op WiFi als bekabeld

Reputatie 7

Wat voor een problemen ervaar je dan?

Kan er überhaupt niet gebeld worden of wordt de verbinding op een gegeven moment verbroken?

Wat bedoel je met SIP helper pakketjes?

Gesprekspartner is niet meer te horen, terwijl zij geen problemen ervaren.

 

Reputatie 7

Gesprekspartner is niet meer te horen, terwijl zij geen problemen ervaren.

Dus zij horen jou wel maar jij hoort hen niet, klopt dat?

Is dat direct zo of gebeurt dat na een tijdje met elkaar gesproken te hebben?

Zie jij op de Experia Box in de log wellicht UDP floods verschijnen?

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Lester2 Welkom hier op het KPN Forum en goed om te zien dat @wjb je vraag heeft gevonden. Hij is erg goed thuis in deze materie en zal je zeker verder kunnen helpen.

Gesprekspartner is niet meer te horen, terwijl zij geen problemen ervaren.

Dus zij horen jou wel maar jij hoort hen niet, klopt dat?

Is dat direct zo of gebeurt dat na een tijdje met elkaar gesproken te hebben?

Zie jij op de Experia Box in de log wellicht UDP floods verschijnen?

 

Klopt inderdaad, zij konden mij wel horen, maar ik hen niet. Dat gebeurt meestal ergens tussen minuut 2 en 3. 

 

Om de logging te kunnen bekijken zou ik, zover ik kan nagaan, de admin login gegevens moeten hebben, maar die heb ik niet.

 

Reputatie 7

Je kunt toch hopelijk wel inloggen op de Experia Box?

Gebeurt dit ook als een een andere poort dan UDP poort 5060 gebruikt?

ja, kan wel inloggen. Waar check ik de logs voor een eventuele UDP flood?

Nog even verder gegoogled en lijkt met de V8 vaker voor te komen. Misschien is het raadzaam een nieuwe Experia Box aan te vragen.

 

Reputatie 7

In de security log op de startpagina zou je dat dan moeten kunnen zien.

Heb even gecheckt ronde de datum en tijd dat het voorviel, maar geen bijzonderheden in de logs

Reputatie 7

Helder, dan zou ik je willen vragen om een andere UDP poort dan UDP poort 5060 te gebruiken.

We hebben 5060 en 5080 geprobeerd, maar zonder succes.

Reputatie 7

Als jij ook met een UDP poort anders dan UDP poort 5060 tegen dit probleem aanloopt dan zit ik toch echt te denken aan UDP floods waardoor de firewall van de Experia Box het verkeer blokkeert.

Mijn voorstel zou zijn om die V8 om te ruilen voor een V10(a) en te kijken of dit fenomeen dan nog steeds optreedt.

Ik ga daar helaas niet over want ik ben, net als jij, gewoon klant van KPN en lid van dit forum maar ik hoop dat @Bart_ hierin iets kan betekenen.

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Lester2 Goed om te zien dat Wjb je al zo ver op weg  heeft geholpen, maar jammer dat het probleem nog steeds bestaat. Ik kan je niets beloven, maar ik kijk graag mee. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

@Bart_ en @wjb bedankt voor jullie hulp.

Sinds een twee weken heb ik een nieuwe Experia Box v10a (in de tussentijd al een keer vervangen) en het probleem met de voip calls lijkt verholpen!

Reageer