Beantwoord

SIP Trunk Experiabox V10

  • 28 augustus 2019
  • 3 reacties
  • 93 keer bekeken

Ik probeer een SIP Trunk te gebruiken met een VDSL aansluiting en de Experiabox V10. Uitgaande gesprekken gaan prima, maar binnenkomende gesprekken werken niet. De Experiabox vangt poort 5060 waarschijnlijk af. Het lijkt niet mogelijk port forwarding voor poort 5060 in te stellen, de Experiabox heeft een aantal vooringestelde games en apps, het lijkt niet mogelijk SIP met poort 5060 toe te voegen. Ik heb DMZ geprobeerd, maar dat maakt niet uit, binnenkomende gesprekken komen niet aan. Is het mogelijk een SIP Trunk bij een andere provider dan KPN te gebruiken, zo ja, wat moet je daarvoor instellen?
icon

Beste antwoord door wjb 29 augustus 2019, 12:26

SIP ALG kun je niet instellen op de Experiabox V10, maar staat volgens een SIP ALG detectie programmaatje gelukkig uit.
Dat is ook correct immers telefonie van KPN loopt over vlan 7 terwijl Internet over vlan 6 loopt.

Zelf gebruik ik overigens een Gigaset N300A IP i.c.m. CheapConnect.
Welke VoIP provider gebruik jij?

P.S. Voor VoIP hoeven nooit port-forwardings ingesteld te worden aangezien de SIP cliënt zelf een verbinding met de VoIP/SIP server onderhoudt.
Bekijk origineel

3 reacties

Het blijkt dat je bij port forwarding alleen onder Server een eigen applicatie kan aanmaken. Daar een SIP applicatie gemaakt voor poort 5060 en die kun je vervolgens voor een IP adres instellen. Uiteindelijk de SIP Trunk werkend gekregen met en zonder port forwarding. SIP ALG kun je niet instellen op de Experiabox V10, maar staat volgens een SIP ALG detectie programmaatje gelukkig uit.
Reputatie 7
SIP ALG kun je niet instellen op de Experiabox V10, maar staat volgens een SIP ALG detectie programmaatje gelukkig uit.
Dat is ook correct immers telefonie van KPN loopt over vlan 7 terwijl Internet over vlan 6 loopt.

Zelf gebruik ik overigens een Gigaset N300A IP i.c.m. CheapConnect.
Welke VoIP provider gebruik jij?

P.S. Voor VoIP hoeven nooit port-forwardings ingesteld te worden aangezien de SIP cliënt zelf een verbinding met de VoIP/SIP server onderhoudt.
VoIP provider Voicedeals. Overigens met een Patton gateway en onze oude ISDN centrale. Dat scheelt in ons geval een hoop geld/moeite om volledig naar VOIP over te gaan.

Reageer