Vraag

slecht thuis netwerk

  • 23 November 2020
  • 16 reacties
  • 122 keer bekeken

Hallo,

 

Wij hebben sinds 2013 een alles in 1 pakket bij kpn, hier waren wij zeer tevreden over aangezien we bij de vorige provider alleen maar storingen hadden.

Sinds een week 2 / 3 is het alleen helemaal uien, het hele netwerk doet vreemd.

Beneden knippert mijn dvs ineens om de beurt van rood naar wit, op de 1e etage brand de dvs wit totdat de tv ontvanger aan word gezet daarna word hij direct rood (geen tv die opgestart kan worden). Op de 2e etage brand de dvs wit en doet de tv het redelijk op wat blokvorming en signaal verlies na.

 

Inmiddels heb ik het hele systeem 6 keer opnieuw aangesloten, alles geüpdatet, tig keer gereset en komt er nergens verbetering in. 

8 jaar geen problemen gehad met deze apparatuur en ineens doet niks het meer normaal en zou ik echt niet weten wat ik kan doen.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Badge +19

Tsja draadloze verbindingsets zijn altijd lastig. Een slecht werkende ledlamp of dimmer kan al problemen geven. Welk type heb je?

Ik heb de dvs 1200, deze zijn een jaar of 3 geleden vervangen. 

Tv kijken doen we op de 1e en 2e etage met een kabel uit de dvs. Beneden bekabeld uit de experiabox.

Internet gaat via wifi

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Mvdh81 

Als ik het goed begrijp heb je enkel problemen met de DVS, of heb je ook problemen met het internet via de wifi? 

Op deze pagina vind je verschillende mogelijkheden om een storing met een DVS op te lossen. Ik sluit mij wel aan bij @Joep1965, een DVS storing kan soms zomaar ontstaan door bijvoorbeeld een lichtdimmer, of in deze tijd van het jaar de ledverlichting van de kerstboom :christmas_tree:. Ik hoor graag van je of het lukt. 

Badge +19

Maw weg met die draadloze verbindingssets en trek een kabel. 

Had dit ook allemaal al geprobeerd, maar dit hielp allemaal niet. Zijn namelijk allemaal stappen die ook op de site staan en had deze dus zelf ook al gevonden.Heb inmiddels zelf een nieuwe kpn dvs aangeschaft maar ook dit bood geen oplossing. Bellen met kpn is ook geen beginnen aan, net als de chat op het moment dat ze zeggen dat je door word verbonden met een medewerker duurt het lang en begint op een gegeven moment de computer weer opnieuw met dezelfde vragen.

Ik begin langzamerhand nogal wanhopig te worden en als de mogelijkheden er in deze omgeving er waren bijna besluiten over te stappen, helaas door de andere provider hier in de regio kan dit niet. 

Voorlopig is het dus wel betalen en geen oplossing. En een teleurgestelde klant.

Het zegt trouwens ook wel wat dat iemand van de KPN een bericht gaat liken waar in een eigen product in twijfel word getrokken

Bedankt joep1965 voor het meedenken 

Badge +19

@Mvdh81 Wat bij miljoenen andere mensen kan is ook bij jou te doen. Namelijk een goed werkend net werk. Heb je de draadloze verbindingsets nog zitten?

Ja want de 2 andere tv's werken wel

Reputatie 7
Badge +24

Het zegt trouwens ook wel wat dat iemand van de KPN een bericht gaat liken waar in een eigen product in twijfel word getrokken

De draadloze verbindingset is geen eigen product van KPN. KPN koopt deze gewoon in en gebruikt deze bij mensen die geen kabels hebben in hun huis en dit ook niet aan willen (laten) leggen. Draadloze verbindingset is dan de alternatief. Maar dat wil nog niet zeggen dat dit net zo goed is als een kabel. Kabel is altijd het beste.

Badge +19

Even wat achtergrondinformatie. Misschien weet je het al. Draadloze verbindingsets versturen data via het electriciteitsnetwerk.  Maar dat is er natuurlijk nooit voor gemaakt. Devolo heeft er iets op verzonnen en dat werkt redelijk. Maar met de komst van ledlampen, telefoonopladers, zonnepanelen etc namen de onregelmatigheden op het electriciteitsnetwerk toe. Een wasmachine of koffiezetapparaat merkt daar niets van maar data kan daar niet tegen. En qua snelheid ga je er ongeveer 50% op achteruit.  Overigens is 2 verschillende groepen/fases ook goed voor veel problemen.  Je zal zien dat de komende tijd het aantal klachten over dvs toeneemt.  De kerstledlampjes zijn funest voor de draadloze verbindingsets. Ik ben er van overtuigd dat iedereen een goed netwerk kan hebben net zoals bij mij in huis. Alles bekabeld en op strategische plekken Wi-Fi versterkers neergezet.  Ik heb nog nooit uitval gehad, heb nog nooit de klantenservice nodig gehad en ik heb door het hele huis uitstekend Wi-Fi. Natuurlijk is dat niet vanzelf gegaan.  Er is geboord, er lopen kabels door de kruipruimte etc. Ook bij jou kan dat. Ga er mee aan de slag. Je krijgt er geen spijt van.

Het zegt trouwens ook wel wat dat iemand van de KPN een bericht gaat liken waar in een eigen product in twijfel word getrokken

De draadloze verbindingset is geen eigen product van KPN. KPN koopt deze gewoon in en gebruikt deze bij mensen die geen kabels hebben in hun huis en dit ook niet aan willen (laten) leggen. Draadloze verbindingset is dan de alternatief. Maar dat wil nog niet zeggen dat dit net zo goed is als een kabel. Kabel is altijd het beste.

Ok dat begrijp ik wel, maar het is wel een product dat ze zelf aanprijzen en gebruiken. En dat kabels het beste zijn snap ik inmiddels ook, alleen jammer dat dit product wel werd verkocht als minstens net zo goed.

Even wat achtergrondinformatie. Misschien weet je het al. Draadloze verbindingsets versturen data via het electriciteitsnetwerk.  Maar dat is er natuurlijk nooit voor gemaakt. Devolo heeft er iets op verzonnen en dat werkt redelijk. Maar met de komst van ledlampen, telefoonopladers, zonnepanelen etc namen de onregelmatigheden op het electriciteitsnetwerk toe. Een wasmachine of koffiezetapparaat merkt daar niets van maar data kan daar niet tegen. En qua snelheid ga je er ongeveer 50% op achteruit.  Overigens is 2 verschillende groepen/fases ook goed voor veel problemen.  Je zal zien dat de komende tijd het aantal klachten over dvs toeneemt.  De kerstledlampjes zijn funest voor de draadloze verbindingsets. Ik ben er van overtuigd dat iedereen een goed netwerk kan hebben net zoals bij mij in huis. Alles bekabeld en op strategische plekken Wi-Fi versterkers neergezet.  Ik heb nog nooit uitval gehad, heb nog nooit de klantenservice nodig gehad en ik heb door het hele huis uitstekend Wi-Fi. Natuurlijk is dat niet vanzelf gegaan.  Er is geboord, er lopen kabels door de kruipruimte etc. Ook bij jou kan dat. Ga er mee aan de slag. Je krijgt er geen spijt van.

Bedankt voor de tip ga eens kijken wat er mogelijk is in mijn huis. Vind het alleen jammer en raar dat je na jaren geen probleem te hebben gehad zo op kosten gejaagd moet worden door een provider en ze niet of nauwelijks bereikbaar zijn

Badge +19

Informeer eens bij je buren of ze ook draadloze verbindingssets hebben. Dat geeft namelijk ook veel problemen.  Verder ben ik het volledig met je eens dat die dingen te makkelijk verkocht worden.

Reputatie 7
Badge +24

Het zegt trouwens ook wel wat dat iemand van de KPN een bericht gaat liken waar in een eigen product in twijfel word getrokken

De draadloze verbindingset is geen eigen product van KPN. KPN koopt deze gewoon in en gebruikt deze bij mensen die geen kabels hebben in hun huis en dit ook niet aan willen (laten) leggen. Draadloze verbindingset is dan de alternatief. Maar dat wil nog niet zeggen dat dit net zo goed is als een kabel. Kabel is altijd het beste.

Ok dat begrijp ik wel, maar het is wel een product dat ze zelf aanprijzen en gebruiken. En dat kabels het beste zijn snap ik inmiddels ook, alleen jammer dat dit product wel werd verkocht als minstens net zo goed.

"als minstens net zo goed" ?

Dat kan haast niet waar zijn dat iemand dat ooit gezegd. Dan heeft diegene wel heel erg staan te fantaseren.

Badge +19

Nou @Nick83 Ik ben bang dat als je die dingen koopt in de kpn winkel er niet bij verteld wordt dat er een flinke kans is dat ze niet werken.