Beantwoord

Slechte Wifi in combinatie met Sonos

  • 5 June 2021
  • 14 reacties
  • 1009 keer bekeken

Beste,

Ik gebruik al 8 jaar de modem V8 samen met drie experia wifi versterkers maar ik kan mijn sonos systeem niet goed gebruiken door wisselvallige wifi. Kan ook geen gasten account aan maken en moet elke dag de modem resetten. Is er een mogelijkheid dat ik een nieuwere versie  kankrijgen. 

icon

Beste antwoord door Dragons 6 June 2021, 21:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Badge +19

Ik denk dat je het ook bij Sonos moet zoeken.  Er komen vaker vragen voorbij hierover. Ik denk dat ze niet zo goed overweg kunnen met bandstering. De experia wifi's zijn actueel qua software. Ik neem aan dat de wifi van het modem uit is.

De wifi op de modem staat uit en de wifi punten zijn bekabeld 

Badge +19

Precies zoals het hoort. Zonder aangesloten Sonos apparatuur werkt het waarschijnlijk prima?

Ja dat klopt zonder sonos gaat het prima

Badge +19

Dat dacht ik al. Ik weet niets van Sonos maar vaker gehoord dat ze problemen hebben. Wellicht dat een ander forumlid je kan helpen.  Kijk ook wat ronden zoek op Sonos.

Badge

Ik zou een Sonos BOOST adviseren. Deze zorgt voor een eigen Sonos kanaal. 

Reputatie 6
Badge +7

Ik zou adviseren die Sonos te verkopen en naar een ander merk over te stappen.

Hoi Allemaal,

Mijn Sonos werkt uitstekend met KPN Samen.
Wilde ik toch ook even geschreven hebben.
:sunglasses:

Reputatie 5
Badge +6

Sonos apparatuur kan voor problemen met de wifi-verbinding zorgen. Dit komt doordat Sonos gebruik maakt van het (oude) STP protocol, Sonos apparatuur probeert een eigen Wifi-netwerk te creeren naast het Wifinetwerk wat de KPN experiabox. Die wifi netwerken kunnen elkaar in de weg zitten om te voorkomen dat dit voor problemen zorgt wordt 1 van onderstaande oplossingen aangeraden:

  • Stel alle Sonos speakers zo in dat ze geen gebruik maken van SonosNet, maar laat ze verbinden met de eigen SSID / wachtwoord.
  • Verbind alle Sonos Speakers via Ethernet (dus geen verbinding meer met Wifi), zorg er dan ook voor dat je op elke speaker expliciet de wifi uitzet.
  • hybride oplossing: zorg er voor dat alle draadloos werkende speakers verbonden zijn met de eigen wifi (SSID / wachtwoord) en zet op bedraad aangesloten speakers het wifi gedeelte uit.
Badge +12

Ik zou adviseren die Sonos te verkopen en naar een ander merk over te stappen.

Wat een onzin. Zeg dan niets.

Sonos werkt hier al jaren perfect. 

Reputatie 7

Hoi @Peter 1969, welkom bij ons op het forum!

 

Sonos apparatuur kan voor problemen met de wifi-verbinding zorgen. Dit komt doordat Sonos gebruik maakt van het (oude) STP protocol, Sonos apparatuur probeert een eigen Wifi-netwerk te creeren naast het Wifinetwerk wat de KPN experiabox. Die wifi netwerken kunnen elkaar in de weg zitten om te voorkomen dat dit voor problemen zorgt wordt 1 van onderstaande oplossingen aangeraden:

  • Stel alle Sonos speakers zo in dat ze geen gebruik maken van SonosNet, maar laat ze verbinden met de eigen SSID / wachtwoord.
  • Verbind alle Sonos Speakers via Ethernet (dus geen verbinding meer met Wifi), zorg er dan ook voor dat je op elke speaker expliciet de wifi uitzet.
  • hybride oplossing: zorg er voor dat alle draadloos werkende speakers verbonden zijn met de eigen wifi (SSID / wachtwoord) en zet op bedraad aangesloten speakers het wifi gedeelte uit.

Dit berichtje van Dragons slaat de spreekwoordelijke spijker op de kop, als je die stappen volgt zal het SonosNet niet meer in de weg zitten van ons Wifi netwerk.

Badge

@Peter 1969 Nu ben ik,wel benieuwd hoe je het gaat oplossen. 

Hoi Allemaal,

Deze site heeft mij goed geholpen bij het uitzoeken wat ik het beste kon ondernemen om Sonos functioneel te maken in mijn huis. KPN glas in dit geval

Beste,

Ik gebruik al 8 jaar de modem V8 samen met drie experia wifi versterkers maar ik kan mijn sonos systeem niet goed gebruiken door wisselvallige wifi. Kan ook geen gasten account aan maken en moet elke dag de modem resetten. Is er een mogelijkheid dat ik een nieuwere versie  kankrijgen. 

Hoi Dragons

hoe zet je de WiFi uit op de Sonos speaker?

mvg Soetje#52