Beantwoord

Slechte Wifi, maar geen hulp

  • 11 August 2020
  • 6 reacties
  • 61 keer bekeken

Ik heb enkele maanden geleden glasvezel-internet aangeschaft, Vanwege Corona weliswaar goed geïnstalleerd, maar de beloofde controle op goede Wifi in het hele huis (met eventueel extra Experia-kastjes) kon toen niet plaatsvinden. Prima. Vervolgens via de overigens goede app van KPN proberen de Wifi te optimaliseren. Dit werkte prima,maar loste niet enkele dode punten op waar geen of te weinig Wifi-bereik was.

 

Via de app schijn je dan uit te kunnen komen op gratis verstrekking van gratis Experia-kastjes. Dat gebeurt bij mij niet (ook niet na tig-keer proberen). daarom gebeld. HEEL lang in de wacht. Men kon zien dat ik alles netjes via de app had getest en voor zover dat ging geoptimaliseerd. Ik zou teruggebeld worden en dan zou ik die dingen ontvangen. Nooit meer iets gehoord. 

 

Heeft iemand een tip hoe ik het dan kan aanpakken? Ik heb geen zin om weer die app (voor echt de zoveelste keer) te doorlopen en weer heel veel tijd in de wacht te staan...

icon

Beste antwoord door Frank Smetsers 20 August 2020, 22:10

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +19

Jammer dat het zo loopt. Als de de Wi-Fi manager goed doet en de snelheid is onder de 20Mbt/s gratis 2 experia wifi's. Die moeten bekabeld worden aangesloten op de experiabox.  Zorg ervoor dat je de wifi verbinding niet verliest als je de wifi manager doet. Heb je op de 1ste etage 10Mbt/s dan ga je natuurlijk niet naar de 2de etage want dat heeft geen zin. Als je het aantal verdiepingen aan moet opgeven heb je natuurlijk maar 1 etage. Speel een beetje daarmee. Zonder uitslag van de wifimanager kunnen ze namelijk niets opsturen. Er zijn er al duizenden dis het wel gelukt is.

Dank voor je reactie. Het probleem is dat hij wle aangeeft dta de wifi onvoldoende is (dus de uitslag is bekend), maar dat ik niet op het scherm kom waar je die Experiaboxen kunt bestellen. Hij geeft dan een melding in de trant van "helaas...". vandaar dat ik gebeld heb. daar zagen ze dat de gegevens bekend waren, ik zou gebeld worden door een andere afdeling (na heel lang wachten, bellen etc.) en vervolgens niets meer gehoord.

 

Geloof me: ik heb het echt vaak geprobeerd.

Badge +19

Ik geloof je meteen. Een moderator gaat hierop reageren binnen een paar dagen. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. 

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @Frank Smetsers en welkom hier op het forum!

 

Goed dat je dit kenbaar maakt. Het kan soms voorkomen dat de KPN Wi-Fi Manager op het einde niet helemaal doet wat hij moet doen. Daarom heb ik een setje KPN Experia Wi-Fi (3 stuks) voor je aangevraagd. Deze zullen een dezer dagen kosteloos worden bezorgd door een koerier! Laat je ons weten of je ze hebt ontvangen en of het voor de gewenste verbetering heeft gezorgd?

Dank. Heb ze al ontvangen en werkt perfect. 

Reputatie 7
Badge +12

Top, heel goed om te horen @Frank Smetsers!

Reageer