Beantwoord

Slechte wifi op 10 meter afstand van mijn modem

  • 19 June 2021
  • 19 reacties
  • 197 keer bekeken

Al diverse keren heb ik geprobeerd en gekeken of ik zelf mn WiFi in huis kan verbeteren. Ik blijf echter afhankelijk van dat wat mn modem levert

En dat is waardeloos!!!

Op 10 meter afstand heb ik slechts 19mb aan snelheid terwijl mn abonnement 100 belooft.

Wat kan of moet ik godsnaam nog doen? Ja, super WiFi aanschaffen, maar dat kost mij als bestaande klant die bijna 75 euro per maand aftikt 149 euro!

Ik vind het schandalig, waarom wordt ik als betalende klant niet geholpen?

Ik hoor het graag.

icon

Beste antwoord door wjb 19 June 2021, 16:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7

Op 10 meter ... en met hoeveel muren, plafonds, keukenapparatuur, hoogrendement isolatieglas en/of dampwerende ondervloeren tussen Experia Box en mobiele apparaat?

 

Mijn advies: Installeer de app "WiFi Analyzer" op een Android telefoon of tablet en meet de veldsterkte van jouw Experia Box op de plekken waar je wifi wilt gebruiken.

Hoeveel dBm meet je?

Ik meet 20,5 MBps Up en 8,12MBps down.

Het signaal moet door 1 muur, alles op de begane grond.

Het signaal draag niet ver genoeg, is mijn inschatting.

Hallo @Arco28 , dat 100Mbit/s-abo geldt voor een bekabelde verbinding gemeten op 1 pc.

Bij optimale instellingen kun je draadloos misschien 50 tot 75% van de bekabelde snelheid halen op 1 device.

Welk merk en type modem heb je? Heb je bij het meten de 2.4- of de 5.0-band gebruikt?

Dit is mijn modem, van verschil in banden weet ik niks.

Reputatie 7

Ik meet 20,5 MBps Up en 8,12MBps down.

Het signaal moet door 1 muur, alles op de begane grond.

Maar hoeveel dBm meet je nu toch?

En doe die meting zowel op 2.4GHz als op 5GHz.

Ik gebruik Apple, ik ken het verschil tussen beiden niet als leek….

Aan het modem te zien heb je zelfs glasvezel @Arco28 .

Heb je het glasvezelmodem al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna de V10 een fabrieksreset gegeven?

Als ik de resetknop indruk, ben ik dan niet alles kwijt qua wachtwoord en degelijke?

Als ik de resetknop indruk, ben ik dan niet alles kwijt qua wachtwoord en degelijke?

Hallo @Arco28 , alleen als je een keer de standaard instellingen in de V10 veranderd hebt.

 

Reputatie 7

Ik gebruik Apple, ik ken het verschil tussen beiden niet als leek….

De veldsterkte wordt uitgedrukt in dBm en dat zegt hoe krachtig het wifi signaal is.

Hoe hoger de veldsterkte hoe sneller deze zal kunnen zijn en hoe hoger de snelheid (Mbps) zal kunnen zijn.

Zonder enig inzicht in de veldsterkte kan ik geen zinnig woord zeggen over een mogelijke oorzaak.

 

Aan het modem te zien heb je zelfs glasvezel @Arco28 .

Heb je het glasvezelmodem al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna de V10 een fabrieksreset gegeven?

@JanD Ik heb een eigen wachtwoord, maar weet niet meer hoe dat is ingesteld door de monteur destijds.

Resetknop heb ik gevonden, dus kan het proberen.

Ik gebruik Apple, ik ken het verschil tussen beiden niet als leek….

De veldsterkte wordt uitgedrukt in dBm en dat zegt hoe krachtig het wifi signaal is.

Hoe hoger de veldsterkte hoe sneller deze zal kunnen zijn en hoe hoger de snelheid (Mbps) zal kunnen zijn.

Zonder enig inzicht in de veldsterkte kan ik geen zinnig woord zeggen over een mogelijke oorzaak.

@wjb Dan houd het voor nu even op want ik kan niet aangeven wat de veldsterkte is. Bedankt voor je moeite.

 

Hallo @Arco28 , bij de V10 is het na een fabrieksreset heel eenvoudig instellen, ga naar 192.168.2.254, bij het lege wachtwoordveld druk je gewoon de entertoets in, daarna 2x een wachtwoord voor inlog op de modem ingeven en je bent binnen.

Succes

Reputatie 7

Dan houd het voor nu even op want ik kan niet aangeven wat de veldsterkte is.

Met dank aan Apple die app ontwikkelaars niet toestaat om wifi gegevens uit te lezen.

Hallo @Arco28 , bij de V10 is het na een fabrieksreset heel eenvoudig instellen, ga naar 192.168.2.254, bij het lege wachtwoordveld druk je gewoon de entertoets in, daarna 2x een wachtwwoord voor inlog op de modem ingeven en je bent binnen.

Succes

@JanD Dank! Ik ga de reset proberen!

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Arco28, heb je naast de reset ook de WiFi tips doorlopen? Zorgt dat nog voor verbetering. 

Hoi @Bart_Z , de WiFi tips hebben niet geholpen…

Ik kreeg ook de tip om het modem te resetten. Dat ga ik straks proberen.

Badge +19

Heb je de Wifimanager al gedaan? Als je netwerk er uit ziet zoals hieronder omschreven dan heb je het gewoon heb je overal perfect Wi-Fi en een uitstekend netwerk.

Reputatie 7
Badge +20

Ben benieuwd of de reset helpt, anders daarna nog even de wifi manager doorlopen. Deze optimaliseert de wifi.