Vraag

Slimme stekker wil niet verbinden

  • 4 July 2020
  • 7 reacties
  • 2158 keer bekeken

Ik probeer een slimme stekker type Nedis smart plug (stekker) via WiFi (Experibox V1) aan te sluiten

Of te installeren maar dat lukt niet. Volg de instructie maar geen succes. Ook als ik de slimme stekker resset.

waar kan dat aan liggen?

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je gemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@Piemonte Welkom hier op ons KPN Forum! Bedankt voor je bericht. Waar loop je tegenaan bij het aansluiten van de stekker?
Heb je de V10 of de V10a en heb je één of meerdere stekkers? 
Misschien ligt het aan de 2.4Ghz en 5Ghz frequentie. Wellicht kun je die eens splitsen via de webinterface van de Experiabox. 
 

 

Reputatie 7
Badge +24

Experibox V1

Die is al heel oud. Laat die eerst maar eens gauw omruilen...

Reputatie 7
Badge +17

@Nick83 Ik mag toch hopen dat dit een typefout was :scream:

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83 Ik mag toch hopen dat dit een typefout was :scream:

Ja ... denk ik ook wel :grin:

Heeft er überhaupt ooit wel eens een v1 bestaan eigenlijk? Ik heb er nog van gehoord. Lager dan v6 ken ik ze niet.

Is inderdaad V10 (type fout).

Ik heb meerdere stekkers echter nog maar met eentje geprobeerd.

Het aanpassen 2,4Ghz of 5Ghz 

instellingen staan beide channels op auto. 

Wat moet ik doen om ze te splitsen of is er een andere oplossing?

Reputatie 7
Badge +17

@Piemonte  Dit kun je doen door (simpelweg) de naam van het netwerk te veranderen. Zet bijvoorbeeld de frequenties achter de netwerknamen. 
Netwerknaam -2.4 GHz
Netwerknaam -5.0 GHz

Hierna zie je beide netwerknamen verschijnen in de lijst met wifi netwerken. Selecteer ze nu om de beurt en maak er verbinding mee. Wellicht kun je de stekkers nu wel verbinden. 
Zo niet, dan ben ik benieuwd waar je precies tegenaan loopt. Welke melding krijg je wanneer je ze probeert te koppelen of… wat moet ik me er bij voorstellen.  Kun je dit uitleggen? 

 

Reputatie 7
Badge +17

@Piemonte We hebben helaas geen reactie meer van je gezien. Is het inmiddels opgelost, wellicht via een andere weg. Ik ben benieuwd. Laat het vooral weten als we nog met je mee kunnen denken.