Beantwoord

Sma omvormer werkt niet met experiabox10

  • 1 February 2019
  • 6 reacties
  • 467 keer bekeken

Ik heb een sma omvormer STP 5000TL-20 435.
Vanaf het moment dat ik een experiabox10 heb, werkt de site sunnyportal.com niet meer. Er komen geen waardes binnen en zie dus niet meer de status/opbrengst van de Sma omvormer.
De applicatie sunny explorer werkt wel gewoon en zie ik de status/opbrengst.
Heb de sma omvormer met een UTPkabel verbonden met de experiabox v10.

op de sma site het stappenplan gevormd:
Via applicatie sunny explorer de omvormer een vast IP-adres gegeven 192.168.0.170 (i.p.v. DHCP)
Vervolgens op de experiabox v10 ingelogd en in de DMZ het IP-adres 192.168.0.170 ingevuld. Tevens in portforwarding het IP-adres 192.168.0.170 ingevuld

nog steeds geen data zichtbaar in sunnyportal.com

wie kan mij meer informatie geven hoe dit op te lossen of wat kan ik checken?
icon

Beste antwoord door Tvdsluijs 9 June 2021, 14:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Goedendag,

Ik lees op dit forum, diverse uitdagingen, met SMA omvormers in combinatie met een experiabox.
ik heb ook diverse klanten, waar een nieuwe SB hangt in combinatie met een V10 experiabox.

sindsdien de webconnect niet meer aan de praat te krijgen, omvormer krijgt zelfs geen IP adres meer.
als je de omvormer via een switch aansluit werkt het wel (tijdelijk) weer.

Ik hoop, dat iemand de permanente oplossing weet.

Volgens SMA zit het probleem in de router omdat deze geen multicast ondersteunt??
Badge
Ik heb een sma omvormer STP 5000TL-20 435.
Vanaf het moment dat ik een experiabox10 heb, werkt de site sunnyportal.com niet meer. Er komen geen waardes binnen en zie dus niet meer de status/opbrengst van de Sma omvormer.
De applicatie sunny explorer werkt wel gewoon en zie ik de status/opbrengst.
Heb de sma omvormer met een UTPkabel verbonden met de experiabox v10.

op de sma site het stappenplan gevormd:
Via applicatie sunny explorer de omvormer een vast IP-adres gegeven 192.168.0.170 (i.p.v. DHCP)
Vervolgens op de experiabox v10 ingelogd en in de DMZ het IP-adres 192.168.0.170 ingevuld. Tevens in portforwarding het IP-adres 192.168.0.170 ingevuld

nog steeds geen data zichtbaar in sunnyportal.com

wie kan mij meer informatie geven hoe dit op te lossen of wat kan ik checken?


Ik heb anders nergens last van met mijn SMA omvormer werkt gewoon, aangezien er alleen maar data uitgaat naar sunnyportal.com.

Je geeft aan dat je de omvormer een vast ip adres gegeven hebt 192.168.0.170, ik ga er vanuit dat je 192.168.2.170 bedoelt omdat de standaard range is die KPN in zijn routers gebruikt.
Vanwege de het subnetmask gaat het namelijk niet werken als het daadwerkelijk op 192.168.0.170 staat.
Als ik de website van sunny zo lees over sunny explorer werkt deze met bluetooth en zal het op die manier aan zijn data komen.


wie kan mij meer informatie geven hoe dit op te lossen of wat kan ik checken?

Zou ook DNS kunnen zijn of je moet je SMA een harde reset geven (alle stroom er af). Ik had het zelfde probleem en heb het nu aan de praat. Ik heb nogal wat handelingen moeten doen dus ik heb er even een handleiding over geschreven, wellicht dat het anderen ook helpt!

Reputatie 7
Badge +10

Je reageert op een onderwerp van 2 jaar terug.  :astonished:
Ik denk dat degene op wie je reageert in de tussentijd wel een oplossing heeft gevonden?  :wink:

Je reageert op een onderwerp van 2 jaar terug.  :astonished:
Ik denk dat degene op wie je reageert in de tussentijd wel een oplossing heeft gevonden?  :wink:

Nou je wilt niet weten hoeveel mensen er dit probleem nog steeds hebben. Maar je hebt gelijk deze persoon als of zijn SMA of zijn ExperiaBox er wel uit gegooid hebben :joy:

Reputatie 7
Badge +20

Ik zag nog geen gemarkeerde oplossing in dit topic dus je hebt in ieder geval mij er blij mee gemaakt :hugging: