Beantwoord

Smartphone niet zichtbaar op app "KPN thuis"

  • 19 February 2020
  • 19 reacties
  • 1200 keer bekeken

Mijn smartphone is niet zichtbaar in de app KPN-thuis bij "Verbonden apparaten - Thuisnetwerk".

Alle apparaten zijn zichtbaar m.u.v. mijn smartphone.

Heeft iemand enig idee?

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Jeanne57 19 February 2020, 22:54

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Jeanne57    Open deur:wink:: staat wifi op telefoon aan?

Je telefoon is wel via wifi met jouw thuisnetwerk verbonden?

Jazeker Ruud 😉

Reputatie 7
Badge +21

Tja, dan zou hij zichtbaar moeten zijn. Niet per ongeluk met het Gastnetwerk verbonden? En als je kijkt op pagina InternetAlle apparaten bekijkenOnline / Offline ? Is die daar te vinden?

Als je de andere “bekende” apparaten afvinkt, hou je dan niets “over” ?

Nee er staat niets onder gastnetwerk.

Alles wat je adviseert heb ik nagekeken maar hij staat echt nergens.

Ik heb mijn Samsung ook al compleet  opnieuw aangemeld op het netwerk, opgestart en noem maar op .... maar helaas!!

Wat is het "nadeel" dat hij er niet bijstaat,  heeft dat verdere consequenties?

Heb je enig idee wat ik nu zou kunnen doen? De monteur van vanmiddag had er zelfs geen antwoord op ..... Op zich al heel vreemd natuurlijk.

Reputatie 7
Badge +21

Helaas @Jeanne57 maar dan heb ik verder geen idee, hij moet zichtbaar zijn. Als je zeker weet, dat hij via WiFi verbonden is met jouw netwerk en niet onbedoeld/ongewenst toch mobiele data gebruikt, heeft het verder geen consequenties. Maar ik kan het (nog) niet verklaren, het blijft heel vreemd.

Ik zie verder geen bijzonderheden in mijn verbruik. Jammer dat je (nog) geen oplossing hebt en anders zou ik het graag van je horen. In ieder geval bedankt voor je reacties!

Gr. Jeanne 

Hoi Ruud, ik heb het dankzij een monteur op het forum gevonden. Het MAC adres stond op Willekeurige en moet op Telefoon staan. Mijn Samsung is nu zichtbaar 😊

Wat een rare wereld hè, die techniek. 😛

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Jeanne57 , bedankt voor de terugkoppeling.

Ja natuurlijk :grinning:, maar daar had ik niet aan gedacht. Een willekeurig MAC adres maakt herkenning lastig. Geintje van Samsung.

Ik ga het ook even proberen met mijn Samsung en de Super Wifipunten, dat wil ik ook wel zien.

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Jeanne57 , en inderdaad is mijn Samsung nu ook “onzichtbaar” in de KPN Thuis app :nerd:.

Weer wat geleerd.

Hi @Jeanne57 , en inderdaad is mijn Samsung nu ook “onzichtbaar” in de KPN Thuis app :nerd:.

Weer wat geleerd.

Ik ben het ook tegen gekomen dat hierdoor de wifi verbinding van een Samsung toestel steeds verbroken werd bij een klant. Dit was icm de Super Wifi, die hebben tevens ook een juist MAC adres nodig om de mesh goed te laten functioneren. Het mesh werkt namelijk met de MAC adressen om een toewijzing te kunnen geven.

Reputatie 7
Badge +21

Hi Jordy, achteraf gezien is dat ook logisch, de ‘mesh’ overdracht van het ene naar het andere punt werkt natuurlijk alleen als het toestel herkenbaar is en blijft.

Hi Jordy, achteraf is dat ook logisch, de ‘mesh’ overdracht van het ene naar het andere punt werkt natuurlijk alleen als het toestel herkenbaar is en blijft.

Exact! 😉

Hahaha ik heb weer heel wat stof doen opwaaien hè  😁

En hoe stel ik dan in en waar, op mijn samsung of ergns anders?

“Het MAC adres stond op Willekeurige en moet op Telefoon staan. Mijn Samsung is nu zichtbaar” S7 is wel zichtbaar maar S9 en S10 niet

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @ALdeRuiter, op jouw Samsung.

Dat gaat via  :gear:  Instellingen → Verbindingen → Wi-Fi → jouw netwerk  | :gear:  → Geavanceerd

Daar zie je het Mac-adrestype met twee opties (Willekeurig- of Telefoon-MAC)

Top, het werkt. Je moet het maar weten te vinden.:grinning:

Reputatie 7
Badge +24

Parental control werkt ook op basis van MAC. Hoe kan je dan instellen dat de smartfoon van je kind om 22:00 geen WiFi meer mag krijgen als het MAC op willekeurig staat?

Erg nuttige info, bedankt! 

Hier ook problemen met zichtbaarheid Samsung telefoons maar belangrijker nog:  niet logisch “mesh” gedrag. Enkele maanden geleden al een set TP-Link M5 terug gebracht omdat ik deze niet goed werkend kreeg. Gisteren 2 Experia wifi versterkers geinstalleerd en ook nu schakelde telefoon niet automatisch over naar sterker AP.  Alleen door wifi uit/aan te zetten op mijn telefoon werd sterkere AP pas gepakt.

MAC adres nu ook op Telefoon-MAC gezet en alles lijkt nu goed te werken.

Reageer