Beantwoord

Smartphone verbinden met KPN Box 12 op 2.4 GHz netwerk

  • 30 November 2021
  • 9 reacties
  • 400 keer bekeken

Ik heb een zonnepaneleninstallatie en om die te verbinden met mijn Android phone, moet ik zorgen dat mijn phone verbinding maakt met mijn router op 2.4GHz.
Maar als ik in de KPNbox kijk zie ik bij mijn phone 5GHz staan. Hoe kan ik dat aanpassen?

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 3 December 2021, 13:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @MarcelZ! Welkom en bedankt voor jouw vraag!

Op de KPN Box 12 kun je dat niet aanpassen: bandsteering is automatisch. 
We zijn bezig met updates van de KPN Box 12 en in de veelgestelde vragen van het KPN Box 12 Update: Mesh topic staat het volgende:

Wel zijn we van plan om op later moment de optie voor een extra wifinetwerk toe te voegen. Dit netwerk is ook te splitsen in 2,4 en 5GHz. Hier kun je dan apparaten op aansluiten waar de mesh niet voor nodig is, of niet goed mee werkt. Bijvoorbeeld draadloze speakers die altijd op een vaste plek staan. Wanneer dit precies zal zijn is nog onbekend, daar komen we via een apart topic, op terug zodra we meer weten.

Reputatie 3

Heb jij toevallig een envoy-s op je pv systeem?

@Shyrin_ Dank je voor je reactie. Dat betekend dus dat de app voor mijn zonnepanelen niet werkt op mijn telefoon. Erg jammer. Hoe krijg ik dat dan werkend?

@Gorbatjov Ik heb geen envoy-s op mijn pv systeem.

Reputatie 3

Oke jammer, anders had ik kunnen helpen 

@Shyrin_  Ik heb een vergelijkbaar probleem voor slimme stekkers die ik op een 2.4 Ghz netwerk moet verbinden. Op welke termijn kan ik de update van mijn Box 12 verwachten?

@Shyrin_  Ik heb een vergelijkbaar probleem voor slimme stekkers die ik op een 2.4 Ghz netwerk moet verbinden. Op welke termijn kan ik de update van mijn Box 12 verwachten?

Hallo @RHCB , dit jaar nog waarschijnlijk.

@Shyrin_  Ik heb een vergelijkbaar probleem voor slimme stekkers die ik op een 2.4 Ghz netwerk moet verbinden. Op welke termijn kan ik de update van mijn Box 12 verwachten?

Hallo @RHCB , dit jaar nog waarschijnlijk.

Dit jaar zou heel fijn zijn. Ik hoop dan wel dat het dan niet eind december wordt ;-)

Badge +19

Heb je toevallig niet een wifiversterker staan ergens die alleen de 2.4ghz band heeft? Gebruik die dan voor je stekkers of koop er één. Voor ca € 30,00 heb je er al één.Â