Beantwoord

SMS versturen via computer

  • 1 December 2019
  • 7 reacties
  • 2897 keer bekeken

Dat is mooi balen want ik heb op mijn telefoon onbeperkt SMS, als ik dan vanaf mijn computer wat wil sturen is dat onmogelijk. Vroeger kon dat wel als ik mij goed herinner.

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt en topic naar juiste categorie verplaatst

 

icon

Beste antwoord door Nick83 2 December 2019, 11:31

Bekijk origineel

7 reacties

Dat is mooi balen want ik heb op mijn telefoon onbeperkt SMS, als ik dan vanaf mijn computer wat wil sturen is dat onmogelijk. Vroeger kon dat wel als ik mij goed herinner.

Hallo @HarryBruno , WhatsAppen kan wel via de pc, is ook een soort veredelde SMS.

 

Gaat dat via de KPN site? 

En hoe doe ik dat dan.

Alvast bedankt voor de uitleg. 

Reputatie 7
Badge +24

Dat is mooi balen want ik heb op mijn telefoon onbeperkt SMS, als ik dan vanaf mijn computer wat wil sturen is dat onmogelijk. Vroeger kon dat wel als ik mij goed herinner.

Hallo @HarryBruno , WhatsAppen kan wel via de pc, is ook een soort veredelde SMS.

 

Nou... dan moet je kijken op de site van Whatsapp hoe dat werkt:

https://faq.whatsapp.com/nl/web/26000012/

Wij doen dat hier al jaren. Je telefoon moet wel ingeschakeld blijven.

Reputatie 7
Badge +28

Er zijn zelfs apps beschikbaar voor de PC. (Voor mijn Mac in ieder geval) 

Voor dat de meeste mensen van het bestaan van SMS wisten stuurde ik SMS berichten va de computer met een inbel modem met het programma diafaan. Dat gaf soms verbazing bij de ontvanger, "wat zie ik nou op mijn telefoon ?"
Op een gegeven werkte dat niet meer en nu gebruik ik al jaren een programma of website bij betamax-dellmont (hoe het nu precies heet weet ik niet).

Ze hebben vele submerken, ik gebruik freevoipdeal, voor bellen en sms, voor bellen is er een vergelijkings-site, voor sms weet ik die niet.

In mijn "bel” lijst zie ik :
Website text message :  € 0.065  (6,5 cent)

Ik heb vaak sms-en verstuurd, altijd va de computer.

Hallo @KeesYagi , 'vroeger’ was je mobiele telefoonnummer tevens een e-mail-adres en kon je via GIN.nl van alles regelen inzake berichten etc. via je mobiele nummer.

Dit was even off-topic, maar moet kunnen denk ik.:thinking:

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @HarryBruno. Welkom op het forum. Wat leuk dat je deze vraag hier stelt. Ik zie dat de KPN community jou al goed heeft geholpen met informatie en adviezen. Kun je hier iets mee? Als je nog vragen hebt, dan horen we dat graag van je! 

 

 

Reageer