Beantwoord

Snelheid thuisnetwerk na afscheid ISDN2

• 4 juni 2018
  • 8 reacties
  • 105 keer bekeken

Goedendag,
Sinds enkele weken zijn wij overgestapt van ISDN2 naar Internet/TV en Bellen via KPN DSL.
Ik moet zeggen dat de beeldkwaliteit van de TV beter is geworden dan via de satelliet (iets wat ik me vooraf niet kon voorstellen).
Maar het interne netwerk is een heel stuk trager geworden.
Kan iemand bevestigen dat dit zo hoort, of is er wat aan te doen?
MVG - Henk
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 4 juni 2018, 14:00

Staat er op de voorkant van de Experiabox een naam? Of alleen "KPN Experiabox" ?
De v9 heeft namelijk v9 er bij staan.
De H220N heeft een doorzichtige rand, en een KPN Logo en dan KPN Experiabox
De V8 heeft v8 er bij staan.
De V10 heeft "Experia (spatie) Box V10"

Al deze, met uitzondering van de H220N doen gewoon gigabit.

Ik neem aan dat je beide PCs dus in de gele LAN poorten van de Experiabox hebt zitten. Als dit een V10 is kan je aan de kleur van de lampjes naar de poorten zien of ie gigabit of 100Mbit/s doet. Kan je aangeven welke kleur deze lampjes hebben?
Mocht je geen V10 hebben, kan je dan in de Windows PCs naar Netwerkcentrum gaan en daar op de netwerkadapter klikken (rechts van het midden, beetje boven aan) en dan de snelheid bekijken? Die staat, als het goed is op 1Gbit, 100Mbit of 10Mbit.

Robin
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Interne netwerk is trager? Kan je uit leggen wat je hier mee bedoelt? Hoe ervaar/meet je dit?
Robin,
Bijvoorbeeld wanneer ik op de (win10) PC directories opvraag van andere netwerk PC's duurt dit erg lang.
Dat was voorheen niet zo.
Henk
Reputatie 7
Badge +30
Ooh zo. Hoe zijn die verbonden? En hoe waren die voorheen verbonden? Zitten beide op de Experiabox en is die vervangen? Zo ja, welke had je voorheen en welke nu?
De Experiabox is vervangen door de KPN monteur, door (ik neem aan) de nieuwste versie.
De UTP kabel is 'gewoon' overgezet van de oude box naar de nieuwe; het netwerk is verder dus gelijk gebleven.
Wèl zitten er nu 2x2 (paralelle) telefoons aangesloten op de Experiabox, met 2 afzonderlijke nummers.
mvg Henk
Reputatie 7
Badge +30
Staat er op de voorkant van de Experiabox een naam? Of alleen "KPN Experiabox" ?
De v9 heeft namelijk v9 er bij staan.
De H220N heeft een doorzichtige rand, en een KPN Logo en dan KPN Experiabox
De V8 heeft v8 er bij staan.
De V10 heeft "Experia (spatie) Box V10"

Al deze, met uitzondering van de H220N doen gewoon gigabit.

Ik neem aan dat je beide PCs dus in de gele LAN poorten van de Experiabox hebt zitten. Als dit een V10 is kan je aan de kleur van de lampjes naar de poorten zien of ie gigabit of 100Mbit/s doet. Kan je aangeven welke kleur deze lampjes hebben?
Mocht je geen V10 hebben, kan je dan in de Windows PCs naar Netwerkcentrum gaan en daar op de netwerkadapter klikken (rechts van het midden, beetje boven aan) en dan de snelheid bekijken? Die staat, als het goed is op 1Gbit, 100Mbit of 10Mbit.

Robin
Robin ik zit op mn werk en ben niet bij de box.... vanavond kijk ik even....
bedankt zover
Het betreft de V10 Experia box
Reputatie 7
Badge +30
Ah oke, kan je aangeven welke kleuren de lampjes naar de kabels van beide Windows PCs hebben?

Bij beide kabels zouden 2 lampjes moeten braden, een groene en een oranje. Waarvan 1 soms knippert.
Als dat niet zo is hoor ik dat graag

Reageer