Sneller Internet Buitengebied + eigen router haalt = alleen DSL snelheid

  • 7 May 2019
  • 1 reactie
  • 127 keer bekeken

Beste mensen,

Ik heb een vraag over Sneller Internet Buitengebied. Ik heb een wat trage DSL verbinding (8mbit), dus de aanvulling met de 4G booster is een goede oplossing. Echter heb ik achter de Experiabox mijn eigen router zitten. Nu krijgt deze router alleen maar de DSL snelheid, 8mbit.

Als ik de Wi-Fi aanzet op de Experiabox en hier een speedtest op doe, haal ik wel een hoge snelheid (35mbit).

Hoogstwaarschijnlijk werkt de booster niet als het aangesloten apparaat op de Experiabox ook een router is. Misschien heeft één van jullie hier ervaring mee, of weet iemand dat dit nooit zal werken.

Alvast bedankt!

edit: zodra ik submit klik zag ik de typo pas in de titel, excuses

1 reactie

Dit is wel merkwaardig, het zou kunnen dat KPN in de software een check/limitatie heeft ingebouwd. Het is mogelijk om IP verkeer te monitoren of er een router in het geding is of niet. Maar deze gedachet dat dat zo zou zijn vindt ik nogal ver gezocht eigenlijk.

Als je een bekabelde computer aan de EBv10 hangt levert dan een speedtest wel de hybride snelheid op?

Een wat als je de computer (een laptop is nodig) zijn bekabelde internet zou laten delen via z'n Wifi? Wat is dan de snelheid via die WiFi? En direct op de computer zelf?

Reageer