Vraag

solaredge omvormer dataverbinding werkt niet

  • 19 November 2019
  • 4 reacties
  • 176 keer bekeken

ik heb een vraag over de dataverbinding met mijn solaredge omvormer  deze werkt niet en ik wil dat probleem graag oplossen. De omvormer is middels een kabel rechtstreeks aan mijn experiabox (v10) gekoppeld.

volgens de installatuer moet er iets aan de zijde van kpn “open” gezet worden om communicatie mogelijk te maken. Ik heb hier geen verstand van, maar werd door de serviceafdeling naar dit forum verwezen, wie kan mij helpen?

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hey Ben, welkom! Dit klinkt alsof er een port forwarding ingesteld moet worden. Dat kan in je Experia Box. Maar welke poort dan opengezet moet worden hangt af van je omvormer. Heb je de handleiding doorgenomen hiervoor of verdere informatie gekregen vanuit de installateur?

In de handleiding staat daar helaas niets over en ik heb geen informatie gekregen van de installateur….. 

wat zou je kunnen adviseren?

Reputatie 7

Nee, er hoeft geen port-forwarding ingesteld te worden.

Is jouw omvormer aangemeld bij de SolarEdge monitoring portal?

 

als het goed is wel, ik kan mijn gegevens al wel zien in de app van solaredge, alleen niet de data.