Beantwoord

Solaredge omvormer V10 inclusief powerline adapters

  • 25 February 2021
  • 9 reacties
  • 557 keer bekeken

Sinds 7 februari krijg krijg ik geen data meer te zien van de omvormer. Daarvoor heeft het altijd gefunctioneerd. Ik heb contact gehad met de leverancier van de omvormer en die hebben contact gehad met Solaredge. De omvormer is via de powerline adapters aangesloten op de experia box v10. Ik heb gecheckt of ik internet heb op de powerline adapter bij de omvormer. Dit is het geval. De powerline adapters zijn dus ok. Volgens Solaredge kan het een update zijn van de router. Ze adviseerden om een aantal poorten van de router te open. Dit wil niet lukken ondanks de vele forum posts op het internet. Ik heb zelfs geprobeerd om de ftp poort open te zetten maar volgens canyouseeme.org zijn de poorten niet open. Ik heb de router een herstart gegeven en ook naar fabrieksintelling terug gezet. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? Alvast bedankt voor de moeite. 

icon

Beste antwoord door MichelBomer 28 February 2021, 20:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Badge +19

De powerlines kunnen wel een tv stream verwerken. Eventuele kleine haperingen worden dan opgevangen door de tv ontvanger. Maar internet via powerlines kan meestal niet. Zodra er een kleine hapering is wordt de verbinding verbroken. Eigenlijk zijn die er altijd als u data verstuurd via het elektriciteitsnetwerk. U heeft wifi punten nodig of een bekabelde verbinding.

De powerlines kunnen wel een tv stream verwerken. Eventuele kleine haperingen worden dan opgevangen door de tv ontvanger. Maar internet via powerlines kan meestal niet. Zodra er een kleine hapering is wordt de verbinding verbroken. Eigenlijk zijn die er altijd als u data verstuurd via het elektriciteitsnetwerk. U heeft wifi punten nodig of een bekabelde verbinding.

Het heeft bijna twee jaar met de powerline adapters zonder problemen gewerkt. En zoals ik al aangaf heb ik internet (gecontroleerd met een laptop) op de powerline adapter bij de omvormer. Vandaar de vraag of het toch aan de router kan liggen. Ik kan geen enkele poort forwarden wat ik ook vreemd vind. 

Reputatie 7

Ik snap dat het niet wenselijk kan zijn, maar sowieso in welke woning dan ook, of het nu wel of niet mogelijk is, altijd mogelijk maken om een vaste verbinding te krijgen tussen je Solaredge en je modem. 

Hier ook een Solaredge, er werd mij aanbevolen om een wifi antenne erbij te nemen (al die installateurs denken hier veelste makkelijk over, maar ik wilde de gok wel eens wagen haha, deze zit er nu werkloos op) Maar dat is gewoon een grafoplossing, hoe goed je internet ook is, ik ondervond in beginsel toch wat bijzondere verstoringen. Week later toch kabel er in gedrukt en rechtstreeks verbonden., Solaredge gebeld en heeft iets omgezet. En sindsdien geen bijzondere verstoringen. Poort openen zou helemaal niet nodig moeten zijn.

Die DVS dingen zijn altijd zo gaar als een klontje, 230v is bedoeld voor je inhuis elektra, internet hoort te gaan over een kabel, of waar mogelijk door de lucht. DVS,... Het kan werken, maar als het niet ‘meer’ werkt kan het heel een gedoe zijn om het weer werkend te krijgen. 

Eens in de zoveel tijd gedoe met verbinding? Of jarenlang probleemloze registraties, tja,… 

Ik snap dat het niet wenselijk kan zijn, maar sowieso in welke woning dan ook, of het nu wel of niet mogelijk is, altijd mogelijk maken om een vaste verbinding te krijgen tussen je Solaredge en je modem. 

Hier ook een Solaredge, er werd mij aanbevolen om een wifi antenne erbij te nemen (al die installateurs denken hier veelste makkelijk over, maar ik wilde de gok wel eens wagen haha, deze zit er nu werkloos op) Maar dat is gewoon een grafoplossing, hoe goed je internet ook is, ik ondervond in beginsel toch wat bijzondere verstoringen. Week later toch kabel er in gedrukt en rechtstreeks verbonden., Solaredge gebeld en heeft iets omgezet. En sindsdien geen bijzondere verstoringen. Poort openen zou helemaal niet nodig moeten zijn.

Die DVS dingen zijn altijd zo gaar als een klontje, 230v is bedoeld voor je inhuis elektra, internet hoort te gaan over een kabel, of waar mogelijk door de lucht. DVS,... Het kan werken, maar als het niet ‘meer’ werkt kan het heel een gedoe zijn om het weer werkend te krijgen. 

Eens in de zoveel tijd gedoe met verbinding? Of jarenlang probleemloze registraties, tja,… 

Ik ben ermee eens dat een bekabelde verbinding beter is. Alleen dat is op dit moment geen snelle optie aangezien de router beneden staat en de omvormer op zolder (met twee betonnen vloeren er tussen). Bedankt voor de moeite. 

Ik heb ook omvormers van dat merk maar gaan kpn internetverbinding.

Zo te zien heb je al de juiste tests gedaan, om alles uit te sluiten zou je voor de test ook nog met een netwerkkabel kunnen testen, maar ik heb niet veel hoop daar op.

De wifi module voor mijn omvormers was (als ik het goed heb) 100 euro ps, dat vond ik een beetje te veel cq niet nodig dus deed ik het zo :

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/kan-je-netwerkkabel-aansluiten-vanaf-superwifi-punt-naar-omvormer-of-wat-dan-ook-517545?postid=1146135#post1146135

Overigens, ik lees al geruime tijd mee op dit forum en zo heb ik al vele omvormers comminucatie problemen langs zien komen hier.

Ik heb ook omvormers van dat merk maar gaan kpn internetverbinding.

Zo te zien heb je al de juiste tests gedaan, om alles uit te sluiten zou je voor de test ook nog met een netwerkkabel kunnen testen, maar ik heb niet veel hoop daar op.

De wifi module voor mijn omvormers was (als ik het goed heb) 100 euro ps, dat vond ik een beetje te veel cq niet nodig dus deed ik het zo :

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/kan-je-netwerkkabel-aansluiten-vanaf-superwifi-punt-naar-omvormer-of-wat-dan-ook-517545?postid=1146135#post1146135

Overigens, ik lees al geruime tijd mee op dit forum en zo heb ik al vele omvormers comminucatie problemen langs zien komen hier.

Bedankt Ik had zelf al zoiets in-gedachten zodat ik powerline adapters kan overslaan. Ik heb wel wifi op zolder door een router op de eerste verdieping. Kun je aangeven welke router/bridge je gebruikt? 

Ik gebruik een

5 GHz Wifi Netgear HD Access Point/Bridge WNHDE111

Is “oud” en niet een heel speciaal ding, maar ik kwam er achter dat deez ook omgekeerd kan werken (als je begrijpt wat ik bedoel).

Maar, dit zal je huidige probleem niet oplossen vermoed ik.

Ik zou een lange kabel opsnorren en dan eerst dat werkend zien te krijgen. Het verwonderd me wel overigens dat de knappe koppen blijkbaar geen eenvoudige test methode hebben om het probleem te vinden in deze en andere van dit soort gevallen.

Er komt zojuist een soortgelijke vraag EN antwoord :

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/verbinden-solaredge-omvormer-met-wifi-van-experiabox-v10-533476

Of althans, nuttige info die ik niet op waarde kan schatten.

Update:

Sinds vanmiddag heb ik weer inzicht in de opbrengsten van de zonnepanelen. Alleen Ik weet niet precies waarom. Ik had de voorstellen in deze thread gevolgd.

https://forum.kpn.com/internet-9/vast-ip-adres-toekennen-aan-solar-edge-omvormer-427255?postid=451231#post451231

Daarna gecontroleerd of ik de opbrengsten kon zien en inderdaad ik had weer inzicht. Alleen ik had niet gecheckt of het daarvoor wel of niet werkte. Voor de rest is er niets veranderd. Iedereen bedankt voor de moeite.