Beantwoord

Sonos geen verbinding

  • 11 July 2021
  • 4 reacties
  • 139 keer bekeken

Beste KPN. 
is er al een oplossing voor dit probleem? Ik dacht dat het aan mij lag, maar sprak gisteren iemand met hetzelfde probleem en ben daarom gaan zoeken. Nu blijkt dat het een veel voorkomend probleem is. 
Meermaals sonos app en apparatuur opnieuw geïnstalleerd en ben er wel klaar mee. Ik zie hier in het forum ook nog geen praktisch probleem (zelfs sonos Hub kopen werkt niet lees ik) 

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 13 July 2021, 14:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @BSan, welkom op ons forum!
Inhoudelijk heb ik hier helaas niet zo heel erg verstand van en de oorzaak kan volgens mij in een hoop verschillende dingen zitten.
Hier zijn wel meerdere topics met meerdere conclusies/oplossingen aan gewijd. Wat ik sowieso lees is dat het beter werkt als je SonosNet uitzet en gewoon Wifi gebruikt.

(je oorspronkelijke topic had je al gelezen denk ik)

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!

Ik ondervind hetzelfde probleem, niet alleen met Sonos boxen maar ook met Nefit easy (smart thermostaat). In een ander KPN forum gesprek wordt de laatste firmware update als oorzaak gegegeven. Terugzetten (door KPN) naar vorige firmware lijkt de oplossing te zijn. Zodat KPN op de achtergrond het probleem kan fixen en daarna pas opnieuw de firmware update uitvoert.

Badge +12

Ik ondervind hetzelfde probleem, niet alleen met Sonos boxen maar ook met Nefit easy (smart thermostaat). In een ander KPN forum gesprek wordt de laatste firmware update als oorzaak gegegeven. Terugzetten (door KPN) naar vorige firmware lijkt de oplossing te zijn. Zodat KPN op de achtergrond het probleem kan fixen en daarna pas opnieuw de firmware update uitvoert.

Eigenlijk is de enige oplossing om de Experiabox in de kast te leggen en te vervangen door eentje die het wel goed doet. Dit kan een eigen router zijn of bijvoorbeeld een FritzBox die ook via KPN te krijgen is.