Beantwoord

Sonos kan na update Experia Box v10a geen surround maken

  • 27 July 2021
  • 200 reacties
  • 5318 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

200 reacties

Reputatie 7

Wellicht dat KPN eens in de software van de FritzBox kijkt.

Ik denk niet dat KPN dat kan (en mag).

Badge +12

Wellicht dat KPN eens in de software van de FritzBox kijkt.

Ik denk niet dat KPN dat kan (en mag).

Dan moeten ze er gewoon voor zorgen dat ze iemand in dienst hebben/nemen die het probleem kan oplossen. Ook op andere fora lees ik veel problemen over de combi Experiabox/Sonos. Aangezien andere merken routers er geen (of heel veel minder) moeite mee hebben om Sonos goed werkend te krijgen, lijkt het toch in de KPN-hoek te zitten.

Reputatie 7

Als er twee of meer Sonos apparaten bedraad aangesloten zijn of als er Sonos appraten op verschillende wifi toegangspunten aangesloten zijn en als er in die gevallen ook nog het eigen Sonosnet actief is, dan heb je de poppetjes al snel aan het dansen. Als er op zo'n moment geen loop detection actief is dan heb je snel broadcast storms en die trekken je hele netwerk plat. Een bekend probleem met Sonos apparatuur.

Badge +12

Als er twee of meer Sonos apparaten bedraad aangesloten zijn of als er Sonos appraten op verschillende wifi toegangspunten aangesloten zijn en als er in die gevallen ook nog het eigen Sonosnet actief is, dan heb je de poppetjes al snel aan het dansen. Als er op zo'n moment geen loop detection actief is dan heb je snel broadcast storms en die trekken je hele netwerk plat. Een bekend probleem met Sonos apparatuur.

Meerdere Sonos apparaten bedraad aansluiten is sowieso niet slim volgens mij. Hier draaien de Beam en de 2 One's op SonosNet (WM0). De Roam loopt via wifi (WM1). Alles 100% stabiel en synchroon (de Roam is ingedeeld in dezelfde ruimte). Loop detection staat hier overigens bij alle Netgears switches (5 stuks) wel ingeschakeld. 

Reputatie 7

Loop detection staat hier overigens bij alle Netgears switches (5 stuks) wel ingeschakeld. 

En dat is waarschijnlijk jouw redding. :wink:

Reputatie 2

Als er twee of meer Sonos apparaten bedraad aangesloten zijn of als er Sonos appraten op verschillende wifi toegangspunten aangesloten zijn en als er in die gevallen ook nog het eigen Sonosnet actief is, dan heb je de poppetjes al snel aan het dansen. Als er op zo'n moment geen loop detection actief is dan heb je snel broadcast storms en die trekken je hele netwerk plat. Een bekend probleem met Sonos apparatuur.

Zou zo’n broadcast storm ook kunnen resulteren in een veel trager dan normaal netwerk? Met name de down/upload snelheid?

Reputatie 7

Zou zo’n broadcast storm ook kunnen resulteren in een veel trager dan normaal netwerk? 

Zeer zeker, een broadcast storm kan een heel netwerk plat leggen.

Reputatie 2

Zou zo’n broadcast storm ook kunnen resulteren in een veel trager dan normaal netwerk? 

Zeer zeker, een broadcast storm kan een heel netwerk plat leggen.

Dan ga ik daar even mee aan de haal want merk al een aantal maanden een veel tragere downloadsnelheid dan zou moeten. Genoeg mensen van KPN die zijn geweest en hebben gezegd dat de snelheid goed binnenkomt maar (waarschijnlijk) ergens in mijn apparatuur verloren raakt. Ik neem aan dat de stekkers eruit trekken de makkelijkste manier om erachter te komen of het aan de sonos ligt?

Badge +12

Zou zo’n broadcast storm ook kunnen resulteren in een veel trager dan normaal netwerk? 

Zeer zeker, een broadcast storm kan een heel netwerk plat leggen.

Dan ga ik daar even mee aan de haal want merk al een aantal maanden een veel tragere downloadsnelheid dan zou moeten. Genoeg mensen van KPN die zijn geweest en hebben gezegd dat de snelheid goed binnenkomt maar (waarschijnlijk) ergens in mijn apparatuur verloren raakt. Ik neem aan dat de stekkers eruit trekken de makkelijkste manier om erachter te komen of het aan de sonos ligt?

Dat zou je eens kunnen proberen ja. Draait jouw systeem WM0 (SonosNet) of WM1 (wifi)?

 

Reputatie 2

Zou zo’n broadcast storm ook kunnen resulteren in een veel trager dan normaal netwerk? 

Zeer zeker, een broadcast storm kan een heel netwerk plat leggen.

Dan ga ik daar even mee aan de haal want merk al een aantal maanden een veel tragere downloadsnelheid dan zou moeten. Genoeg mensen van KPN die zijn geweest en hebben gezegd dat de snelheid goed binnenkomt maar (waarschijnlijk) ergens in mijn apparatuur verloren raakt. Ik neem aan dat de stekkers eruit trekken de makkelijkste manier om erachter te komen of het aan de sonos ligt?

Dat zou je eens kunnen proberen ja. Draait jouw systeem WM0 (SonosNet) of WM1 (wifi)?

 

Dat is een goeie vraag, ik zal daar maandag naar kijken en het even terugkoppelen

Ik heb niet alleen problemen met mijn Sonos (beam, 2x one + sub) maar ook met de Nefit Easy (smart thermostaat). Alle apparaten maken geen verbinding meer met de WiFi. Dit na de firmware update door KPN. In een ander KPN forum gesprek wordt aangegeven dat je door KPN de firmware moet laten terugzetten naar de vorige versie. KPN dient dan met oplossing te komen alvorens ze de firmware weer updaten.

Badge +12

Ik heb niet alleen problemen met mijn Sonos (beam, 2x one + sub) maar ook met de Nefit Easy (smart thermostaat). Alle apparaten maken geen verbinding meer met de WiFi. Dit na de firmware update door KPN. In een ander KPN forum gesprek wordt aangegeven dat je door KPN de firmware moet laten terugzetten naar de vorige versie. KPN dient dan met oplossing te komen alvorens ze de firmware weer updaten.

Meerdere mensen met een V10a ervaren sinds de laatste update problemen. Mijn ervaring is om ver weg te blijven van alles wat Experiabox heet (terwijl er ook klanten zijn met goede ervaringen). 

Goedemorgen,

 

Ik heb een sonos beam met twee play 1 als surround. Een tijdje geleden mijn ww veranderd en sindsdien verliezen de play 1 elke dag hun verbinding. Als ik via de kpn app wifi verbeteren start en het modem wordt gereset zijn ze weer zichtbaar en werken ze weer. De volgende dag weer hetzelfde verhaal. Iemand enig idee wat hier misgaat? Met de Beam is niks aan de hand en is wel altijd zichtbaar in de sonos app.

 

Beide play 1 al gereset en opnieuw geïnstalleerd. 

 

*Admin: samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +17

Iedereen heel erg bedankt voor de informatie. Ik heb dit intern doorgezet. Zodra ik meer informatie heb, laat ik het weten.

Nieuwe aanmeldingen zijn ook nog steeds van harte welkom, hoe meer voorbeelden, hoe beter. Vergeet bij het aanmelden niet de volgende vragen te beantwoorden:

  • Wat voor Sonos apparatuur heb je in huis?
  • Maak je gebruik van eigen wifi hubs?
  • Zou je je profiel willen invullen? Belangrijkste: klantnummer
Reputatie 1

Ook ik heb na de update van afgelopen donderdag problemen met mijn Sonos. 
de Beam, de play3 op zolder en de roam werken prima, MAAR mijn 2 sonos One’s in de surround opstelling werken alleen als ik mijn Experiabox v10A een reset geef. Iedere dag moet ik dat opnieuw doen. 
Aan de klantenservice een nieuw modem gevraagd, na een heel fijn gesprek met Maaike, werd ik teruggebeld (voicemail ingesproken), dat ik niet voor een nieuw modem in aanmerking kwam, maar dat de update is teruggeschroefd…

E.e.a. heeft dus niet geholpen, moet iedere dag een reset van de Experiabox doen, zodat het weer een dag werkt.

Ik ga morgen eea weer aankaarten en om een nieuw modem vragen  

 

 

Reputatie 2

Zou zo’n broadcast storm ook kunnen resulteren in een veel trager dan normaal netwerk? 

Zeer zeker, een broadcast storm kan een heel netwerk plat leggen.

Dan ga ik daar even mee aan de haal want merk al een aantal maanden een veel tragere downloadsnelheid dan zou moeten. Genoeg mensen van KPN die zijn geweest en hebben gezegd dat de snelheid goed binnenkomt maar (waarschijnlijk) ergens in mijn apparatuur verloren raakt. Ik neem aan dat de stekkers eruit trekken de makkelijkste manier om erachter te komen of het aan de sonos ligt?

Dat zou je eens kunnen proberen ja. Draait jouw systeem WM0 (SonosNet) of WM1 (wifi)?

 

Ik heb net even gekeken en zie dat mijn Sonos Beam en m’n twee Ones op WM0 staan. De Beam is met kabel verbonden aan mn router en de twee ones zijn draadloos aan de Beam gekoppeld.

Reputatie 1

Ook ik heb na de update van afgelopen donderdag problemen met mijn Sonos. 
de Beam, de play3 op zolder en de roam werken prima, MAAR mijn 2 sonos One’s in de surround opstelling werken alleen als ik mijn Experiabox v10A een reset geef. Iedere dag moet ik dat opnieuw doen. 
Aan de klantenservice een nieuw modem gevraagd, na een heel fijn gesprek met Maaike, werd ik teruggebeld (voicemail ingesproken), dat ik niet voor een nieuw modem in aanmerking kwam, maar dat de update is teruggeschroefd…

E.e.a. heeft dus niet geholpen, moet iedere dag een reset van de Experiabox doen, zodat het weer een dag werkt.

Ik ga morgen eea weer aankaarten en om een nieuw modem vragen  

 

@Denise_ Weet jij een oplossing (ik heb geen WiFi-punten niet nodig)

 

Badge +12

Zou zo’n broadcast storm ook kunnen resulteren in een veel trager dan normaal netwerk? 

Zeer zeker, een broadcast storm kan een heel netwerk plat leggen.

Dan ga ik daar even mee aan de haal want merk al een aantal maanden een veel tragere downloadsnelheid dan zou moeten. Genoeg mensen van KPN die zijn geweest en hebben gezegd dat de snelheid goed binnenkomt maar (waarschijnlijk) ergens in mijn apparatuur verloren raakt. Ik neem aan dat de stekkers eruit trekken de makkelijkste manier om erachter te komen of het aan de sonos ligt?

Dat zou je eens kunnen proberen ja. Draait jouw systeem WM0 (SonosNet) of WM1 (wifi)?

 

Ik heb net even gekeken en zie dat mijn Sonos Beam en m’n twee Ones op WM0 staan. De Beam is met kabel verbonden aan mn router en de twee ones zijn draadloos aan de Beam gekoppeld.

Bij mij is het exact hetzelfde aangesloten. Met WM0 draai je op SonosNet. Bij mij werkt dat uitstekend. Mijn One's verliezen nooit verbinding. Ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat het aan de Experiabox ligt. Wat je zou kunnen proberen is om alles opnieuw te installeren op WM1 (wifi van de EB). Wellicht werkt dat. Zo niet dan zul je een keuze moeten maken tussen Sonos of de Experiabox. Overigens lees ik ook problemen met de Citation serie van HK. En je raadt het wellicht al....in combinatie met de Experiabox.

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb terugkoppeling van mijn collega gekregen.

Maken jullie gebruik van SonosNet?
Zo ja, zouden jullie dit dan kunnen uitzetten en alle Sonos apparatuur met de wifi van de Experia Box V10a kunnen verbinden? Hoe je dit kunt doen, lees je hier.
Lost dit de problemen op?

Reputatie 7

Ik heb terugkoppeling van mijn collega gekregen.

Maken jullie gebruik van SonosNet?
Zo ja, zouden jullie dit dan kunnen uitzetten en alle Sonos apparatuur met de wifi van de Experia Box V10a kunnen verbinden? Hoe je dit kunt doen, lees je hier.
Lost dit de problemen op?

Betekent dit dat de wifi apparatuur van KPN geen loop detection functionaliteit heeft en dat jullie vermoeden dat een broadcast storm de oorzaak hiervan is?

Reputatie 1

@Denise_ Ik maak geen gebruik van Sonosnet, mijn beam is via WiFi aangesloten WM:1 en mijn One’s via WM:2. 
mij blijf de problemen van iedere keer resetten houden. Overigens kwam ik er net achter dat mijn firmware NIET is teruggezet, wat mij toegezegd was. Dus??????

Badge +12

Ik heb terugkoppeling van mijn collega gekregen.

Maken jullie gebruik van SonosNet?
Zo ja, zouden jullie dit dan kunnen uitzetten en alle Sonos apparatuur met de wifi van de Experia Box V10a kunnen verbinden? Hoe je dit kunt doen, lees je hier.
Lost dit de problemen op?

Betekent dit dat de wifi apparatuur van KPN geen loop detection functionaliteit heeft en dat jullie vermoeden dat een broadcast storm de oorzaak hiervan is?

Nee dit is schieten met hagel...en hopen dat je iets raakt 😉. KPN wijst vaak naar Sonos. Maar waarom hebben andere merken (zoals FritzBox) dan nergens problemen mee? Laat ze het maar eens in die hoek gaan zoeken. 

Hier ook al ook al vanaf 27/7 na update experia v10a Sonos surround problemen. Ben benieuwd hoe KPN dat gaat oplossen anders naar andere provider. Ik blijf niet bellen. Na 3x bellen ben ik k er wel klaar mee. Voor de update nooit problemen.

 

 

 

 

Reputatie 7

Ik heb terugkoppeling van mijn collega gekregen.

Maken jullie gebruik van SonosNet?
Zo ja, zouden jullie dit dan kunnen uitzetten en alle Sonos apparatuur met de wifi van de Experia Box V10a kunnen verbinden? Hoe je dit kunt doen, lees je hier.
Lost dit de problemen op?

Betekent dit dat de wifi apparatuur van KPN geen loop detection functionaliteit heeft en dat jullie vermoeden dat een broadcast storm de oorzaak hiervan is?

Nee dit is schieten met hagel...en hopen dat je iets raakt 😉. KPN wijst vaak naar Sonos. Maar waarom hebben andere merken (zoals FritzBox) dan nergens problemen mee? Laat ze het maar eens in die hoek gaan zoeken. 

Toch is het zeer verstandig om spanning tree en/of loop detection aan te hebben staan op wifi accesspoints en switches.

Er wordt vaak naar Sonos gewezen omdat Sonos een notoire veroorzaker is van broascast storms puur door het feit dat ze naast via lan en/of wifi ook nog eens via het eigen SonosNet met elkaar verbonden zijn en dan is een broadcast storm zo gerealiseerd.

Badge +12

Ik heb terugkoppeling van mijn collega gekregen.

Maken jullie gebruik van SonosNet?
Zo ja, zouden jullie dit dan kunnen uitzetten en alle Sonos apparatuur met de wifi van de Experia Box V10a kunnen verbinden? Hoe je dit kunt doen, lees je hier.
Lost dit de problemen op?

Betekent dit dat de wifi apparatuur van KPN geen loop detection functionaliteit heeft en dat jullie vermoeden dat een broadcast storm de oorzaak hiervan is?

Nee dit is schieten met hagel...en hopen dat je iets raakt 😉. KPN wijst vaak naar Sonos. Maar waarom hebben andere merken (zoals FritzBox) dan nergens problemen mee? Laat ze het maar eens in die hoek gaan zoeken. 

Toch is het zeer verstandig om spanning tree en/of loop detection aan te hebben staan op wifi accesspoints en switches.

Er wordt vaak naar Sonos gewezen omdat Sonos een notoire veroorzaker is van broascast storms puur door het feit dat ze naast via lan en/of wifi ook nog eens via het eigen SonosNet met elkaar verbonden zijn en dan is een broadcast storm zo gerealiseerd.

Dat zal allemaal best maar het blijft opvallend dat KPN er moeite mee heeft anderen niet (of zeer veel minder).Waar dat het aan ligt boeit mij als leek helemaal niet. Jij als professional weet waar je het moet zoeken. Een gemiddelde KPN-klant niet en KPN moet er gewoon voor zorgen dat het werkt, net zoals bij andere leveranciers. Punt.