Beantwoord

Sonos kan na update Experia Box v10a geen surround maken

  • 27 July 2021
  • 200 reacties
  • 5318 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds de update van afgelopen donderdag kan m’n Sonos systeem geen surround systeem maken. Ik heb een playbase en twee keer Sonos one.  Ik krijg de melding in m’n app dat hij de  playbase wel ziet maar de Sonos ones niet. In mijn geval woonkamer+?+?  Als ik de experiabox opnieuw opstart doen ze het wel, maar de dag erna is het weer weg. Ook heb ik de experiabox al terug gezet naar fabrieksinstellingen. Ook dat hielp maar een dagje. Wie o wie weet hoe dit op te lossen!?

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 19 August 2021, 16:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

200 reacties

Bij mij hetzelfde probleem na een update in de nacht van dinsdag op woensdag. Ik heb een Sonos Beam met 2 stuks Sonos One SL als surround speakers. Sinds de update herkent de beam de surround boxen niet meer. Kunnen jullie de update svp weer terugdraaien want dit is super irritant. Ook wel toevallig dat de klantenservice om technische redenen niet bereikbaar is.

En KPN gaat dus vrolijk door met de update, ondanks alle problemen ! Klanten met o.a Sonos en Nefit apparatuur worden dus niet heel erg serieus genomen 

Zoals ik gister aan de telefoon ook al voorspelde zijn de surrounds speakers er inderdaad weer uitgevlogen. Wat gaat er nu gebeuren KPN?

Ik heb hetzelfde probleem: De Sonos surround speakers en de subwoofer kunnen sinds de firmware update geen verbinding meer maken met het WIFI netwerk en zijn niet meer te koppelen met de Beam. Héél irritant! Moet ik tot in de eeuwigheid alles dagelijks resetten?

Badge +12

Ik heb hetzelfde probleem: De Sonos surround speakers en de subwoofer kunnen sinds de firmware update geen verbinding meer maken met het WIFI netwerk en zijn niet meer te koppelen met de Beam. Héél irritant! Moet ik tot in de eeuwigheid alles dagelijks resetten?

Niet tot in de eeuwigheid. Wel totdat KPN een update heeft uitbrengt die het probleem verhelpt, of totdat KPN jouw terugzet naar de vorige firmware. Daartoe moet je wel een verzoek doen. Die downgrade kun je aanvragen via dit draadje. Het gaat daar wel over een Nefit Easy maar dat maakt niet uit. 

Reputatie 7
Badge +17

Update 27-8-2021

Er is een nieuwe firmware voor de Experia Box V10a die vanaf dit weekend zal worden uitgerold. Deze firmware lost de (meeste) problemen met Sonos op.

Verzoek om terugdraaien firmware is hierdoor overbodig geworden en verzoekjes worden niet langer opgepakt. De nieuwe firmware is versie  v5.00.52_build493-owl  en zal gefaseerd in grote batches onder alle gebruikers van de v10a verspreid worden van 31-08 t/m 13-09. 

Heb je nog de v5.00.49_build487_owl en ervaar je problemen met je Sonos, je kunt de firmware update naar v5.00.52_build493_owl forceren door de Experia Box V10A te resetten.

 

Oude tekst, voor de overzichtelijkheid, verborgen:

Onlangs schreef ik dat het probleem met Sonos surround sinds de laatste update in onderzoek is. Ik heb navraag gedaan bij mijn collega en in overleg hebben we besloten om, net als bij het Nefit issue, de Experia Box v10a op verzoek terug te zetten naar de vorige firmware in afwachting van een update waarmee het probleem verholpen gaat worden.

Welke firmware heb ik?

De meest recente firmware zorgt er voor dat de v10a mesh gaat ondersteunen en dus als volwaardig extra accespunt in jouw netwerk gaat meetellen. Die firmware heeft als kenmerk: v5.00.46_build482 of v5.00.49_build487-owl.

De vorige firmware versie is: v5.00.48_build453.

Je kunt zelf checken welke versie je hebt door in te loggen op het modem via 192.168.2.254

Wat nou als je merkt dat jouw Sonos surround niet meer werkt?

Je hebt twee opties:

  1. Ik laat het er voorlopig bij en wacht op de algemene firmware uitrol die het probleem gaat verhelpen en kan ondertussen gebruik maken van de positieve functionaliteit die de nieuwe firmware te bieden heeft met betrekking tot mesh. 
  2. Ik wil nu gebruik maken van mijn nefit en wil graag dat de firmware teruggezet wordt. Als we jouw Experia Box terugzetten, kom je op firmware: v5.00.48_build453

 

Als je voor optie 2 kiest, dan vragen we je om je profiel aan te vullen. Vergeet niet om jouw klantnummer in te vullen, dit maakt ons werk gemakkelijker. Schrijf vervolgens hieronder een berichtje dat je teruggezet wilt worden en dat je jouw profiel hebt ingevuld. Geef in jouw bericht ook aan welke Sonos apparatuur je in gebruik hebt. Dit is informatie die voor mijn collega's handig kan zijn bij het onderzoek. Samengevat:

  • Profiel: klantnummer
  • Bericht: verzoek tot terugzetten + Sonos apparatuur

We sturen de verzoekjes in batches door naar onze collega's. Als we je verzoek hebben doorgezet krijgt jouw berichtje een like van één van de moderators.

Wanneer komt de nieuwe firmware?

Daar kunnen we kort over zijn: dat is momenteel niet bekend. Een nieuwe firmware lanceren moet door veel partijen goedgekeurd worden, omdat er het gevaar bestaat dat er andere onvoorziene problemen ontstaan. Uiteraard zullen we een update geven zodra hier meer over bekend is.

 

verzoek tot terugzetten. Sonos Beam + 2 sonos One + sonos Roam.

 

Fijn dat er een oplossing is!

Profiel met klantnummer ingevuld. Verzoek tot terugzetten. Sonos Beam + 2x Sonos Symfonisk + Sonos Port. 

 

Ik ben benieuwd.

Profiel ingevuld.
verzoek tot terugzetten + Sonos apparatuur

Profiel was reeds ingevuld. Ook vanuit hier graag het verzoek om de firmware terug te zetten:

Sonos appartuur: Sonos Beam, Sonos one (2x), Sonos Roam

Profiel ingevuld

Sonos apparatuur: Sonos playbar sonos subwoofer. 2x sonos play 1 

 

Graag de firmware terugzetten

Reputatie 1

verzoek tot terugzetten. Sonos Beam + 2 sonos One + sonos Roam.

 

Fijn dat er een oplossing is!

Bij mij werkt het weer als vanouds met de oude software

Reputatie 1

Profiel aangevuld .Verzoek tot terugzetting. Diverse sonos apparatuur

Verzoek tot terugzetten van oude firmware.

Profiel ingevuld. Sonos apparatuur: Sonos Beam, Sonos Subwoofer, 2x Sonos One SL 

Ook hier al de hele tijd gezeik met Sonos sinds update. Gister na 5 dagen gelukt alles te laten werken. Vanmorgen was alleen de arc aangesloten en mijn sub en surroundspeakers vraagtekens en dus werken weer niet. Heel vervelend dat het allemaal niet werkt.. zie graag zsm een oplossing. 
 

kunt u de filmware van de vorige terugzetten?

@Denise_ ik mijn profiel aangepast, en wil graag dat de update wordt teruggezet.

Ik heb : 6 x een play 1, een playbar en een Symfonisk Boekenplank (IKEA/SONOS product).

Ik maak gebruik van 3 superwifi punten en de modem.

 

Verzoek tot terugzetten van oude firmware.

 

Profiel ingevuld. Sonos apparatuur: Sonos Beam, Sonos Subwoofer, 2x Sonos play1

 

 

Reputatie 1

Ik heb ondertussen een nieuw modem (KPN 12) en m’n WiFi is terug gezet van WiFi 6 naar WiFi 5 tot nu toe gaat het goed….. Ik wacht het af. 

Profiel met klantnummer ingevuld. Verzoek tot terugzetten graag. Sonos Beam + 3x Sonos One SL

 

 

Reputatie 1

Profiel met klantnummer ingevuld.

Verzoek tot terugzetten van de oude software op mijn modem.

1x Sonos Beam

2x Sonos One SL

2x Sonos play 5 (Gen;2)

1x Sonos Sub

Verzoek tot terugzetten van oude firmware.

Profiel ingevuld. Sonos apparatuur: Sonos Arc, Sonos Sub gen 3, 2x Sonos One 

Helaas, gister stond de firmware goed, vandaag is ‘ie weer teruggezet naar de nieuwe. Tweede poging: Profiel met klantnummer ingevuld. Verzoek tot terugzetten graag. Sonos Beam + 3x Sonos One SL. 

@Erwin_ enig idee hoe dit kan?

Reputatie 7
Badge +17

@Nesnajneorej Dat meen je niet! Ik zal er een melding van maken. Zet je gegevens nogmaals door voor het terugzetten van de Firmware.

Badge

Beste,

Ik wil dat de Experia box teruggezet wilt wordt op de vorige firmware. Na contact met Sonos blijkt dat de nieuwe en huidige firmware ervoor zorgt dat ik mijn Sonos niet meer goed kan gebruiken. Het gaat om een Sonos Sub, Beam, 2x One SL.

Met vriendelijke groet,

Pascal Kraijer

Reputatie 7
Badge +24

Beste,

Ik wil dat de Experia box teruggezet wilt wordt op de vorige firmware. Na contact met Sonos blijkt dat de nieuwe en huidige firmware ervoor zorgt dat ik mijn Sonos niet meer goed kan gebruiken. Het gaat om een Sonos Sub, Beam, 2x One SL.

Met vriendelijke groet,

Pascal Kraijer

Hi Pascal, ik heb jou ook de lijst gezet. 

Goedenavond,

ik heb met mijn Sonos systeem hetzelfde probleem, waarbij na de update van het modem mijn surround speakers niet meer functioneren en tevens de spraakbediening niet meer werkt. Surround systeem is: beam + 2 Sonos one SL, Sonos one in de badkamer en een Sonos one in de slaapkamer. Spraakbediening werkt nergens meer. Ik wil graag de oude firmware teruggezet hebben. 
 

vriendelijk bedankt.