Beantwoord

Sonos kan na update Experia Box v10a geen surround maken

  • 27 July 2021
  • 200 reacties
  • 5318 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds de update van afgelopen donderdag kan m’n Sonos systeem geen surround systeem maken. Ik heb een playbase en twee keer Sonos one.  Ik krijg de melding in m’n app dat hij de  playbase wel ziet maar de Sonos ones niet. In mijn geval woonkamer+?+?  Als ik de experiabox opnieuw opstart doen ze het wel, maar de dag erna is het weer weg. Ook heb ik de experiabox al terug gezet naar fabrieksinstellingen. Ook dat hielp maar een dagje. Wie o wie weet hoe dit op te lossen!?

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 19 August 2021, 16:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

200 reacties

Hoi, ik zie dat de update nog niet is teruggezet.

Morgen mag ik weer thuiswerken en ben ik afhankelijk van mijn internetverbinding en WiFi.

Na de update had ik meer problemen met mijn WiFi dan alleen sonos.

Kunnen jullie laten weten wanneer jullie de update gaan terugzetten en mag ik zelf kiezen of dat dan uitkomt?

Ik wil graag teruggezet worden en heb mijn profiel ingevuld.

Ik gebruik Sonos Beam en 2x Sonos one als surround speakers. 

 

Reputatie 7
Badge +30

@Arjan7, welkom, dit kunnen we regelen, maar dan hebben we wel je gegevens nodig. Vul je forumprofiel in en reageer hier weer als je dit gedaan hebt.

@EliseS, ik heb je op de lijst gezet! 

 

@Maarten1975, en iedereen in het algemeen: het terugzetten van de firmware wordt elke paar dagen gedaan bij alle klanten die op dat moment verzameld zijn. De laatste keer was donderdag (19-08) aan het begin van de avond. Dus iedereen die na die tijd zich hier gemeld heeft is al wel door ons doorgezet naar de afdeling, maar het terugzetten is nog niet uitgevoerd. Dat zal z.s.m gebeuren.

 

Mijn profiel is ingevuld. Verzoek tot terugzetten

Reputatie 7
Badge +30

@Arjan7 verzoek doorgezet! Bedankt voor het aanvullen van je profiel :-).

Verzoek tot terugzetten! Graag modem terug zetten.  Hebben 3 sonos one’s die niet meer werken :/.  Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +30

Verzoek tot terugzetten doorgegeven, @ZADELTJE67!

Verzoek tot terug zetten.

Profiel is ingevuld.

Sonos Arc

Sub gen 3

One SL

One SL

@Denise_ @Marcia_ 

Kan ik ook terug gezet worden naar de vorige firmware?

Ik heb inmiddels ook een netwerk switch en netwerkkabels moeten kopen om de Sonos set weer up and running te krijgen. 
Bij wie kan ik deze kosten verhalen?

 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Richard203,

Het verzoek tot downgrade is voor jouw ook door gegeven! 

verzoek tot terugzetten. Sonos Beam+Sub + 4x One + 2x Move

Natuurlijk ook hier hetzelfde probleem, Graag de vorige werkende software terugzetten.

Als later de nieuwe software is gefixt dan hoop ik wel dat ik mijn 2.4GHz en 5Ghz netwerk een andere naam kan geven.

Groet,

Frank

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @mfz, het verzoek tot downgrade is voor jouw ook door gegeven! 
 

Vorige week update Experiabox V10A door KPN uitgevoerd

nu is ons SONOS systeem niet meer verbonden.

teruggezet naar fabrieksinstellingen maar als alles het doet is een dag erna de verbinding verbroken met de surroundspeakers en Sub 

Experiabox opnieuw opstarten en allesis weer verbonden maar is niet de manier.

wat is er aan te doen zodat ze verbonden blijven?

 

Admin: bericht verplaatst naar ander topic

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Jan H., ik heb je bericht even verplaatst naar dit algemene topic over dit issue. We kunnen er voor zorgen dat de update wordt teruggedraaid, zodat je Sonos weer goed gaat werken! Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?

Reputatie 1

4 dagen geleden doorgegeven dat ik de vorige (Uitstekend werkende) software terug wil op mijn router, tot op heden heb ik de nieuwste (uitermate slechte) software er nog opstaan.

Die nieuwe software kan er ook in 1 nacht opgezet worden, waarom kan dat niet met de oude software?


Worden de dagen dat ik geen fatsoenlijke verbinding heb en mindering gebracht op mijn factuur?

Hoi @Rickert1993 . Vreemd dat je niet bent meegenomen. Ik heb een nieuw verzoek gedaan en heb goede hoop dat je nu snel teruggezet wordt.

(een vergoeding kan ik je helaas niet geven.)

Reputatie 2

Ik heb een Experia v10 (zonder A) met Sonos speakers via Wifi. Bij het onlangs wijzigen van een wifi netwerknaam en wachtwoord moest ik ook de Sonos speakers opnieuw configureren. Het was nu, net als in het verleden, weer een drama om die speakers allemaal geconnect te krijgen; uren bezig geweest.

Telkens is de kans van slagen bij mij het grootst, als een speaker tijdens de configuratie via een netwerkkabel direct met de Experia is gekoppeld, maar dan gaat het ook nog verre van soepel. Als na de configuratie de netwerkkabel uit de speaker wordt getrokken, kan de verbinding wegvallen, maar na enige tijd herstelt deze zich via Wifi.

Moraal: ik heb een Experia v10 zonder mesh update (kan niet op v10) en ook dan werkt de installatie van Sonos verre van soepel, zowel met als zonder Super Wifi, zowel met Sonos v1 als met v2 app/firmware. Mogelijk zijn modem en speakers geen gelukkige combinatie.

 

Even een vraag: van de week is mijn modem firmware versie teruggezet en waren mijn problemen over.

10 minuten geleden is firmware versie     v5.00.52 build493-owl geladen.

Weten jullie zeker dat deze goed werkt? 

Reputatie 7

Even een vraag: van de week is mijn modem firmware versie teruggezet en waren mijn problemen over.

10 minuten geleden is firmware versie     v5.00.52 build493-owl geladen.

Weten jullie zeker dat deze goed werkt? 

Deze nieuwe versie zou in ieder geval de problemen met de Nefit thermostaat moeten verhelpen. Weillocht dat die fix ook het Sonos probleem verhelpt.

Laat het vooral even weten als je geen of juist weer problemen ervaart.

Even een vraag: van de week is mijn modem firmware versie teruggezet en waren mijn problemen over.

10 minuten geleden is firmware versie     v5.00.52 build493-owl geladen.

Weten jullie zeker dat deze goed werkt? 

Deze nieuwe versie zou in ieder geval de problemen met de Nefit thermostaat moeten verhelpen. Weillocht dat die fix ook het Sonos probleem verhelpt.

Laat het vooral even weten als je geen of juist weer problemen ervaart.

Dat ga ik doen.

Wat ik fijn zou vinden als ik eerst een bericht krijg dat jullie een update uitvoeren.

Via 3 wegen heb ik contact gehad met jullie klantenservice: telefonisch, via social media en via dit forum. Dat kost heel veel tijd.

Ik wil best proefkonijn zijn, maar dan wel wanneer het mij uitkomt en in overleg.

 

 

 

Reputatie 7

Wat ik fijn zou vinden als ik eerst een bericht krijg dat jullie een update uitvoeren.

Via 3 wegen heb ik contact gehad met jullie klantenservice: telefonisch, via social media en via dit forum. 

Dat moet je tegen KPN zeggen, ik ben, net als jij, gewoon een klant van KPN en lid van dit forum.

Kan ik ook worden teruggezet ivm problemen met surroud?

Set playbar, sub en 2x g2 play5 als surround. Verder 2x play 3 en 1x move

Reputatie 7
Badge +8

Kan ik ook worden teruggezet ivm problemen met surroud?

Set playbar, sub en 2x g2 play5 als surround. Verder 2x play 3 en 1x move

 

Mogelijkheidje om te proberen.

Door de v10A een fabrieksreset te geven wordt ook de software opnieuw gecheckt bij het centrale systeem van KPN. Daarmee valt het te forceren. Echter als er veel eigen gemaakte instellingen in het modem staan dan moet dit wel zelf opnieuw ingesteld worden na reset.

Dit geldt niet voor de wifi gegevens die worden wel teruggezet.

 

Wat ik fijn zou vinden als ik eerst een bericht krijg dat jullie een update uitvoeren.

Via 3 wegen heb ik contact gehad met jullie klantenservice: telefonisch, via social media en via dit forum. 

Dat moet je tegen KPN zeggen, ik ben, net als jij, gewoon een klant van KPN en lid van dit forum.

Sorry, dat dacht ik wel.

Na de update: Superwifi punt loshalen van de modem, Wifi kapot.
Weer inpluggen: alles doet het weer.

Badge

Sinds de update van afgelopen donderdag kan m’n Sonos systeem geen surround systeem maken. Ik heb een playbase en twee keer Sonos one.  Ik krijg de melding in m’n app dat hij de  playbase wel ziet maar de Sonos ones niet. In mijn geval woonkamer+?+?  Als ik de experiabox opnieuw opstart doen ze het wel, maar de dag erna is het weer weg. Ook heb ik de experiabox al terug gezet naar fabrieksinstellingen. Ook dat hielp maar een dagje. Wie o wie weet hoe dit op te lossen!?

Verzoek tot terugzetten oude firmware. Alvast bedankt!

 

sonos playbar en 2 x Sonos One