Beantwoord

Sonos Netwerkprobleem gedeteerd

  • 15 September 2019
  • 7 reacties
  • 370 keer bekeken

Het inloggen in de Sonos-app (op zowel iPhone als iPad) geeft de melding: "Netwerkprobleem gedetecteerd. Controleer je internetverbinding en probeer het opnieuw."
Al van alles geprobeerd: app opnieuw geïnstalleerd, experiabox spanningsloos gemaakt, de Sonos-producten spanningsloos gemaakt.
Eén van de Sonos-producten is bekabeld aangesloten.
De rest van de ethernetkabels ook uit de Experiabox gehaald, zodat alleen de Sonos er nog in zat.
Met een medewerker van Sono-servicedesks drie kwartier van alles geprobeerd.
Hij verwijst me nu naar KPN.
Graag een reactie.
icon

Beste antwoord door bruinsh 16 September 2019, 12:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
@bruinsh ik zou misschien je bekabelde Sonos loskoppelen en tijdelijk een andere Sonos aansluiten op deze netwerkkabel. Je kan ook wellicht eerst proberen om je netwerkkabel te vervangen (misschien is deze kapot).
Misschien moet je ook nog eens schrijven wat je allemaal al gedaan hebt samen met de helpdesk van Sonos.
Reputatie 7
Badge +9
@bruinsh, wat ook nog kan is dat het te maken heeft met je WIFI. Zou je eens kunnen proberen om de 5ghz uit te zetten op de Experiabox.
Reputatie 4
Badge +5
Sonos opnieuw instellen maar dan draadloos
@bruinsh ik zou misschien je bekabelde Sonos loskoppelen en tijdelijk een andere Sonos aansluiten op deze netwerkkabel. Je kan ook wellicht eerst proberen om je netwerkkabel te vervangen (misschien is deze kapot).
Misschien moet je ook nog eens schrijven wat je allemaal al gedaan hebt samen met de helpdesk van Sonos.

Ik had zowel de Sub als de Playbar verbonden met een netwerkkabel. De Sub pas sinds ik het netwerkproblemen heb. Beide kabels heb ik nu losgekoppeld.
Overigens had ik op verzoek van Sonos al de netwerkkabel vervangen. Helaas zonder resultaat.
Ik ga nu verder met jouw tips en ik meld me weer.
Alvast dank
@bruinsh, wat ook nog kan is dat het te maken heeft met je WIFI. Zou je eens kunnen proberen om de 5ghz uit te zetten op de Experiabox.
Die heb ik inmiddels ook uitgezet en ook zonder resultaat, helaas.
Sonos opnieuw instellen maar dan draadloos
Ik heb bij Sonos een nieuw e-mailadres geregistreerd en ik probeer Sonos opnieuw in te stellen. Als ik me met dan nieuwe e-mailadres wil aanmelden in de app krijg ik al direct weer de melding dat er een netwerkproblemen is.
@Hoopvol @MachielAtsma dank voor het meedenken.
Het probleem is opgelost na 50 minuten met de Sonos-helpdesk contact te hebben gehad. De medewerker kwam -nadat hij vanalles had gecheckt- met de vraag of ik in de Apple-devices (waar ik het netwerk-probleem mee heb) een handmatig ip-adres had ingevoerd. Dat had ik en op zijn verzoek heb ik dat gewijzigd naar automatisch en het werkt !!!
Dit zou te maken kunnen hebben met een iOS-update.