Sonos soundbar en KPN glasvezel internet

  • 24 April 2019
  • 5 reacties
  • 291 keer bekeken

Ik wil een sonos soundbar aanschaffen; nu hoorde ik dat deze 2.4GHZ nodig heeft. Vragen die ik heb:
-heeft KPN glasvezel 2.4GHZ optie?
-Zoja, ik hoorde dat 5GHZ beter is-->kan ik dan niet beter een soundbar kopen die mogelijkheid heeft tot 5GHZ?
-Kan het internet zelf schakelen tussen 2.4 of 5 of moet je dit instellen?
Ik ben zelf niet handig dus wil het liefst een eenvoudig te installeren en te gebruiken soundbar met mijn KPN glasvezel abonnement. Wie kan helpen?

*Admin: topic naar juiste categorie verplaatst

5 reacties

Hoi @Vschoon16 ,

Hier is veel info te vinden over Sonos.
Misschien heb je er iets aan.
Ik ben erg tevreden over Sonos.
Reputatie 5
Badge +6
Ik heb zelf Sonos.
Omdat het 5ghz netwerk gevoeliger is voor verstoringen en het ber3ik in huis en omgeving veel beperkter is dan de 2,4 GHz raad ik het je af om op de 5ghz te gaan zitten. Daarnaast zal je Sonos totaal niet merken of hij op 2,4 GHz of op 5.0 GHz zit.

Met Sonos is wel aan te raden om de muziek app deezer te nemen. Kwaliteit van het geluid is op Sonos high end kwaliteit wat met andere muziek app’s niet gehaald wordt.
Reputatie 5
Badge +6
Ik wil een sonos soundbar aanschaffen; nu hoorde ik dat deze 2.4GHZ nodig heeft. Vragen die ik heb:
-heeft KPN glasvezel 2.4GHZ optie?
-Zoja, ik hoorde dat 5GHZ beter is-->kan ik dan niet beter een soundbar kopen die mogelijkheid heeft tot 5GHZ?
-Kan het internet zelf schakelen tussen 2.4 of 5 of moet je dit instellen?
Ik ben zelf niet handig dus wil het liefst een eenvoudig te installeren en te gebruiken soundbar met mijn KPN glasvezel abonnement. Wie kan helpen?



Vergat nog te zeggen dat Sonos kinderlijk eenvoudig te installeren is. Er zit een steengoede uitleg bij.
Komt allemaal helemaalgoed

Met Sonos is wel aan te raden om de muziek app deezer te nemen. Kwaliteit van het geluid is op Sonos high end kwaliteit wat met andere muziek app’s niet gehaald wordt.


Je moet erg goede oren hebben om het verschil te horen in vergelijk met Spotify.
Al mijn privé muziek bestanden zijn in FLAC, en als ik dat vergelijk met mijn bestanden op Spotify hoor ik het verschil uiteindelijk niet.

Kan natuurlijk ook aan mijn oren liggen, die al op leeftijd zijn.😂
Reputatie 5
Badge +6
Ik hoorde het verschil wel degelijk.....zeker bij de modernere muziek en daarmee doel ik op het moment dat de muziek gemaakt is en online is gezet. Als je luistert naar muziek van vijf jaar geleden hoor je het inderdaad bijna niet maar muziek van nu wel....voorbeeld is het nieuwe nummer van Madonna (Medellin) heel duidelijk verschil

Reageer