Beantwoord

Sonos speakers en Boost werken niet samen met KPN Box 12 en 4 SuperWifi punten

  • 7 June 2021
  • 6 reacties
  • 540 keer bekeken

Goedemiddag,

Heb sinds enkele weken de (nieuwe?) KPN Box 12 op glasvezel. De bekende problematiek die hierboven beschreven staat, doet zich ook bij mij voor. Reeds contact met Sonos support gehad. Heb wat groter huis met 6 Sonos speakers waarvan 1 relatief ver achter in de tuin. Tevens een Boost. Bekabelen met ethernetkabel gaf geen gewenst resultaat. Heb 4 Super WiFi versterkers, die volgens Sonos storingen veroorzaken, omdat het geen echt mesh systeem is? 
Nu hoop ik dat ik bij de instellingen van de modem iets kan aanpassen, wat kan helpen. Ik heb een aantal stappen gezien in deze forum en elders, maar wellicht heeft de Box 12 andere setting mogelijkheden? Ik ben geen wizard, dus hoop op een relatief eenvoudige oplossing die geen effect heeft op mijn WiFi, welke overigens goed werkt. Bij voorbaat dank voor de reacties.

 

 

*admin: afgesplitst van bovenstaande topic en link toegevoegd.

icon

Beste antwoord door Anonymous 7 June 2021, 22:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Badge +12

KPN en Sonos is geen goede match. Dat lees ik hier keer op keer. Wat je kunt proberen is SonesNet niet te gebruiken en de Sonos gebruik te laten maken van de (KPN-)wifi. 

Ik gebruik al jaren geen gebruik van wifi via KPN-apparatuur (voorheen TP-Link Omada en nu alles van AVM). In de woonkamer draait alles via SonosNet (WM:0). De Roam via de wifi (WM:1) van AVM. Ook op die twee netten werken alle Sonos speakers feilloos samen. 

Een en ander heeft te maken met het (oude) protocol waar Sonos op draait. Daar kan de apparatuur van KPN niet mee overweg (of andersom natuurlijk).

Hoi Allemaal,

Bij mij werkt Sonos prima met KPN.
Dat kan natuurlijk ook.
:sunglasses:

Badge +12

Hoi Allemaal,

Bij mij werkt Sonos prima met KPN.
Dat kan natuurlijk ook.
:sunglasses:

Tuurlijk kan dat en het zou ook moeten. Heb je ook dezelfde apparatuur als @Sonos69 ? Wellicht kun je hem/haar tips geven hoe alles in te stellen :wink:

Hoi @SledgehammerNL  en @Sonos69 

Geen idee wat @Sonos69  thuis heeft staan.
Deze site heeft mij goed geholpen bij het uitzoeken wat ik het beste kon ondernemen om Sonos functioneel te maken in mijn huis.

Dank allen voor de adviezen! Ik ga ermee aan de slag!

ter info: het systeem bestaat uit 1 boost, 2xplay 5 (gen.2), 2xplay 3 en 2xplay1

Met vriendelijke groet!

Goedemorgen,

 

Ik loop sinds afgelopen maandag tegen ditzelfde probleem aan..

@Sonos69 , hoe heb je dit uiteindelijk opgelost? 

 

Ik heb al van alles geprobeerd, maar blijf de melding ontvangen op de app van Sonos dat hij geen verbinding kan maken met de WiFi.

 

Hoor graag!