Beantwoord

Sonos surround speakers werken nog steeds niet na de firmware update Experiabox V10a

  • 28 December 2021
  • 9 reacties
  • 131 keer bekeken

Na de update van de experiabox V10a in augustus komt er uit de surround speakers (SONOS Ones) geen geluid meer indien het geluid afkomstig is van de TV.  Als ik het surround systeem gewoon gebruik om muziek af te spelen komt er wel muziek uit ALLE speakers...

Na contact met SONOS en KPN zou dit verholpen worden middels een firmware update van de experiabox. Inmiddels heb ik de nieuwste firmware versie 5.00.53_build498-owl maar het lukt mij nog steeds niet om de twee ones als surround speaker werkend te krijgen. 

Zijn er meer mensen die na de firmware update deze problemen ondervinden of een oplossing hebben hiervoor ?

 

icon

Beste antwoord door UserBB 5 January 2022, 19:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Welkom op het forum, @UserBB! Wat heb je precies aan Sonos apparatuur (types en hoeveel ervan) en hoe is dit in huis allemaal op elkaar aangesloten? 

Badge +12

@UserBB dus als ik je goed begrijp doen de surround speakers het wel met muziek maar niet via de tv? Dan zou je bijna denken dat het niet aan de V10a ligt. Er is immers verbinding.

Hoe staan de geluidsinstellingen op de ontvanger en hoe staan de geluidsinstellingen in de Sonos-app bij Audio van de surround speakers?

 

 

Even voor de duidelijkheid, mijn sonos surround systeem heeft altijd perfect gefunktioneerd tot de KPN update. M.b.v. Sonos alles nagekeken maar niet aan de praat gekregen.

Mijn surround systeem bestaat uit een soundbar, subwoofer en 2 ones allen in 1 kamer geconfigureerd.

Als ik via dit systeem muziek afspeel doen alle speakers mee maar zodra de TV met surround aanstaat komt er geen geluid meer uit de surround speakers (ones). Wordt er weer omgeschakeld naar muziek via de app doen ze weer mee.

Maar wonder boven wonder, sinds afgelopen weekend totaal uit het niets doen de speakers het weer zonder dat ik ook maar iets heb gedaan. Eens kijken of deze het nu blijven doen.

Fingers crossed...

Badge +12

Even voor de duidelijkheid, mijn sonos surround systeem heeft altijd perfect gefunktioneerd tot de KPN update. M.b.v. Sonos alles nagekeken maar niet aan de praat gekregen.

Mijn surround systeem bestaat uit een soundbar, subwoofer en 2 ones allen in 1 kamer geconfigureerd.

Als ik via dit systeem muziek afspeel doen alle speakers mee maar zodra de TV met surround aanstaat komt er geen geluid meer uit de surround speakers (ones). Wordt er weer omgeschakeld naar muziek via de app doen ze weer mee.

Maar wonder boven wonder, sinds afgelopen weekend totaal uit het niets doen de speakers het weer zonder dat ik ook maar iets heb gedaan. Eens kijken of deze het nu blijven doen.

Fingers crossed...

Dat is inderdaad vreemd. Misschien heeft de tv-ontvanger een update gehad die het probleem opgelost heeft. 

Natuurlijk….

Het ligt nooit aan KPN

Badge +12

Natuurlijk….

Het ligt nooit aan KPN

Huh?...waarop baseer je dat? De ontvanger is van KPN en als een update jouw probleem verholpen heeft dan lag het toch aan KPN?

Reputatie 5
Badge +6

Dat komt misschien omdat er voor de v10a een nieuwe update voor het modem is uitgerold op 5-1-2022

Eigenlijk maakt het mij ook niets meer uit wat de oorzaak was, zolang het systeem het nu maar blijft doen…  ;-)

 

Badge +12

Eigenlijk maakt het mij ook niets meer uit wat de oorzaak was, zolang het systeem het nu maar blijft doen…  ;-)

 

Dat zou inderdaad mooi zijn