Sonos verbindt niet meer sinds Superwifi punten aan zijn gesloten

  • 30 April 2020
  • 20 reacties
  • 1528 keer bekeken

Ook ik heb een probleem met mijn mobiele telefoon en Sonos sinds ik super WiFi heb aangeschaft. Hij blijft aangeven dat ik geen verbinding heb.

sonos geeft aan dat het accesspoint het probleem is. KPN geeft aan dat zij mij niet kunnen helpen…

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Welke Experiabox heeft u? En werkt de laptop wel?

V10

er is maar 1 probleem zo als boven beschreven.

 

Reputatie 7

Is het nu de telefoon die geen verbinding heeft of de Sonos?

Wat voor een mobiele telefoon betreft het? (Merk en type)

Wat voor een Sonos apparatuur betreft het?

Is één van die Sonos apparaten met een netwerkkabel aangesloten?

Sonos, geeft aan dat de accespoint het probleem is .

ik wil Sonos graag via de WiFi hebben en dat gaat nu niet meer.

mijn vraag nogmaals ik kan geen WiFi verbinding maken met mijn Sonos via mobiele telefoon.

telefoon is niet het probleem het probleem zit in de accespoints dat is bewezen door foutrapporten met Sonos.


 

 

 

Reputatie 7

Sonos, geeft aan dat de accespoint het probleem is .

het probleem zit in de accespoints dat is bewezen door foutrapporten met Sonos.

Wat geeft Sonos dan aan en wat staat er dan in die foutrapporten?

 

ik wil Sonos graag via de WiFi hebben en dat gaat nu niet meer.

Als je die Sonos met een netwerkkabel aansluit, werkt het dan wel?

En over wat voor een apparaat van Sonos hebben we het nu toch?

 

mijn vraag nogmaals ik kan geen WiFi verbinding maken met mijn Sonos via mobiele telefoon.

Je maakt ook geen wifi verbinding met die Sonos via jouw mobiele telefoon. Waarschijnlijk bedoel je om via wifi met jouw telefoon de Sonos te bedienen.

 

Had jij voorheen gescheiden wifi netwerknamen voor 2.4GHz en 5GHz?

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Mimi2000, welkom op het forum! Je hebt niet meer gereageerd. Is het probleem met de Sonos verholpen? Zo niet, beantwoord wjb's vragen. We willen je graag helpen maar dat kunnen we alleen als we voldoende informatie hebben. 

Ha allemaal,

De Wifi van Sonos zit op dezelfde band als de Experiabox. Bekabeld en wifi Sonos uit geeft de oplossing. De wifi van de Sonos kan je niet uitzetten zonder dat hij bekabeld is, maar als je de Sonos alleen gebruikt als extra speaker kan je de netwerkkabel er na uitzetten Wifi en weghalen logingegevens (!) weer uittrekken.

Reputatie 1

Sonos op Wi-Fi moet uit de doos gewoon werken. Enige probleem dat er kan zijn is dat je telefoon van een ander netwerk gebruikmaakt dan Sonos (bij ons logt telefoon af en toe in op guest en Sonos op "normale” netwerk).

 

Ik zou Sonos opnieuw aanmelden op netwerk en controleren dat je Sonos & telefoon op zelfde WiFi netwerk zitten.

Mijn Sonos werkt ook niet meer na aansluiten van de super WiFi. Alles geprobeerd en KPN onbereikbaar telefonisch……

als er een oplossing is dan verneem ik dit graag anders ontvang ik graag mijn geld terug

Badge +12

Ik lees heel vaak problemen met Sonos via wifi. Ik heb zelfs wel eens getest wat nou eigenlijk het beste werkt.

  1. Je kunt de Sonos een eigen netwerk op te laten zetten. Dat betekent 1 Sonos device bekabeld aansluiten. De Sonos apparaten communiceren dan onderling met elkaar via een eigen netwerk en kanaal. Op zich een prima oplossing als de Sonos-apparatuur redelijk dicht bij elkaar staat.
  2. Via je eigen wifi-netwerk. Dat heeft ook bij mij nooit echt lekker gewerkt (via Experia-wifi). Nu ik met andere access-point werk heb ik het niet meer getest maar gezien de ervaringen die veel mensen (via bestaande wifi) hebben ga ik het ook niet doen.
  3. Een Sonos-boost aanschaffen. De Boost verbind je bekabeld met je netwerk. De Boost zet een eigen netwerk op met groot bereik. Ik heb dat dingen een paar jaar geleden via Marktplaats gekocht en sindsdien nooit (maar ook echt nooit) verbindingsproblemen ervaren. Of de Sonos een eigen netwerk opgezet heeft kun je checken in de app via Systeem, over mijn Systeem. Als er onder het ip-adres WM: 0 staat dan heeft de Sonos een eigen netwerk opgebouwd.

Dit is mijn ervaring in ieder geval. Het is al even geleden dat ik er iets aan gedaan heb (installatie Beam) maar zoals gezegd hoef ik er ook niet naar te kijken omdat alles perfect werkt.

Reputatie 7
Badge +30

Wat we in deze zien is dat in de basis het prima samenwerkt. Maar dat het kan zijn dat je de Sonos apparaten even opnieuw moet instellen/verbinden na het installeren van de Superwifi. Volg de handleiding van de Sonos apparaten die je hebt om de installatie daarvan opnieuw te doen.

Reputatie 1

Zorg ervoor dat je telefoon hetzelfde netwerk gebruikt. Dus niet je telefoon op gastnetwerk en de sonos op het hoofdnetwerk. Bij mijn vriendin ook behoorlijk veel problemen gehad met Sonos icm Experia modem. Uitvallend internet etc. Sonosnet bleek de boosdoener te zijn. De bekabelde sonos losgetrokken waardoor sonos netwerk uit ging en aangemeld via wifi. Hierna geen problemen meer gehad. 

Reputatie 7
Badge +24

Lijkt me dat een bekabelde verbinding altijd veel beter is. 

Reputatie 1

Normaal wel maar zie: https://forum.kpn.com/internet-9/superwifi-maar-geen-internet-505011

 

Beste, zie mijn antwoord in andere post: 

 

Ik heb ook een compleet Sonos systeem en superwifi en ja er is een probleem met elkaar. ik weet ook wat het veroorzaakt maar ik weet niet hoe ik het moet oplossen.

ik heb beneden de V10a modem-router en een superwifipunt boven. dit geeft voor mij een goede verbinding in het gehele huis. zo goed zelfs dat mn mobiel gerust de superwifi gebruikt van boven.

je zou zeggen dat dit hetzelfde netwerk is, dat klopt ook wel maar het probleem zit daar wel.

indien de Sonos met de modem de v10a verbonden is en mijn mobiel aan de superwifi hangt (dit kun je controleren in de Thuis app van kpn. dan kunnen ze elkaar niet vinden. als zowel mobiel als sonos met de modem v10a connectie heeft, dan hebben ze elkaar binnen een seconde gevonden… maar ja de verbinding gebeurt automatisch en kan ik niet sturen. ik weet dus ook niet hoe ik dit moet oplossen.

 

Reputatie 7
Badge +30

Jammer te horen dat het niet lekker werkt, @Sunnyday. Kun je iets meer vertellen over wat je aan Sonos apparaten hebt, en hoe die onderling met elkaar verbonden zijn? Kan niet garanderen dat ik een oplossing voor je heb, maar we kunnen in ieder geval eens kijken :)

hi @Erik_

Mijn

  • Sonos Connect (Gen1), bekabeld
    +
  • Sonos Play:5 (Gen2), wifi

werkten tot komst van KPN mesh-wifi prima samen met mijn KPN Box 12.
Echter nu beide niet meer.
 

Mijn vragen:

  • kan ik mesh-wifi uitschakelen op de KPN Box om de oude situatie te herstellen?
  • zie jij opties die een kans hebben om mijn muziek weer aan de praat te krijgen?

Groet, Jan

Toch maar weer eens met de kpn klantenservice 0800 0402 gebeld:

Het telefoonsysteem concludeerde op basis van mijn tekst “sonos problemen met mesh wifi” dat er sprake was van “internet problemen” en stelde voor om een “reset van het modem” uit te voeren.

Nadat ik hierop mondeling “ja” had gegeven, vond er inderdaad een soort herstart plaats van het systeem, en wonder boven wonder, werkten mijn beide Sonos apparaten weer! Ik blij.

Mijn advies is dus om dit te proberen wanneer jouw Sonos uitvalt met de komst van de mesh wifi.


Toelichting:

  • zelf had ik al geprobeerd om het probleem op te lossen met een koude herstart (stroom eraf) van KPN Box en Sonos apparatuur. Dit hielp dus niet.
  • als modem heb ik een Genexis Gigabit, deze had ik niet opnieuw opgestart en ik weet ook niet of deze door KPN opnieuw is opgestart. Meest logisch lijkt me dat een soort reset van de KPN Box het probleem heeft verholpen.
Reputatie 7
Badge +30

Fijn dat het na de reset weer werkt, @jan.w! Een herstart is vaak al voldoende als iets niet lekker werkt. Maar soms ook niet, en dan kan een reset inderdaad nuttig zijn.

Voor de toekomst, en voor meelezers, je kunt een reset ook zelf doen. Scheelt weer aan de telefoon hangen :) 

Het herstarten van je Genexis (glasvezelkastje) is in een geval als dit niet nodig. Het probleem speelt op de wifi, en dat is niet waar het glasvezelkastje zich mee bezig houdt.