Beantwoord

Sonos verdwijnt bij aanzetten TV

  • 30 August 2019
  • 9 reacties
  • 203 keer bekeken

Ik ben overgestapt van Ziggo naar KPN. Zodra de tv aangezet wordt valt binnen 5 seconden de hele woonkamer uit. Geen geluid en ook de woonkamer niet meer in de Sonos app. In mijn woonkamer staat een Playbar (UTP aangesloten) 2 x een Play 1 en een sub. De playbar is digitaal aangesloten op de TV, een LG. Tevens heb ik een Harmony universele afstandsbediening waar ik alles mee bedien. Heb vandaag al Sonos gebeld en ook hun komen niet uit dit probleem. Elke keer alles opnieuw installeren vind ik niet echt een optie.

Wie van jullie heeft voor mij de oplossing zodat het geluid van de TV gewoon via Sonos kan lopen!
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 2 September 2019, 12:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Heb je ergens een eigen switch in je netwerk? Als die geen IGMP snooping ondersteund dan verklaart dat dit verschijnsel.
Beste Hsd, Dank je wel voor je antwoord. Ik heb inderdaad een switch in mijn netwerk. Dit is een 8 poort TP-Link. Kan je mij vertellen welke switch wel IGMP snooping ondersteund? Ik hoor het graag van je.
Reputatie 7
Badge +24
Wat is het type nummer van die tp link? Ik heb een Netgear switch, een plastic gevalletje van 15 euro (wel gigabit), en die doet het prima. Dat je een andere switch gebruikt dan die door KPN geleverd hoeft geen probleem te zijn.
Het type nummer is TP-Link Model TL-SG108
Bij BOL.com staat vermeld dat deze switch niet werkt i.c.m. interactieve tv van KPN
Reputatie 7
Badge +24
Ok. Dan lijkt het me duidelijk 😃 kun je hem niet ruilen met een switch elders in je netwerk?
Reputatie 7
Badge +24
Deze kopen dan:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/
Dit is de enige switch die ik heb. Dus idd een nieuwe kopen. Dank je wel voor de link. Ik hoop dat hiermee het probleem is opgelost.
Fijn om te lezen dat er al een oplossing gevonden is! Ik hoop dat die nieuwe switch z'n werk goed doet, @Marc Bolder .
Ik heb je trouwens nog een privéberichtje geschreven. Kun je hier op reageren?