Beantwoord

Sophos SG125 UTM achter Experiabox V10

  • 16 January 2019
  • 80 reacties
  • 2609 keer bekeken


Toon eerste bericht

80 reacties

Reputatie 7
Badge +24
13 is ook een ongeluksgetal. Dat ip moet je niet gebruiken, daar komt alleen maar narigheid van.
Reputatie 7
De configuratie qua vlans ziet er goed uit, dat is het probleem niet.
Aangezien je de Minecraft server rechtstreeks op het LAN benadert speelt die NAT rule op de UTM ook geen rol.
Uitgaand zou alles in principe open moeten staan dus ik zie eigenlijk geen reden voor de foutmelding tenzij die Minecraft authentication server echt down in. Kan je dat ergens controleren?
De configuratie qua vlans ziet er goed uit, dat is het probleem niet.
Aangezien je de Minecraft server rechtstreeks po het LAN benadert speelt die NAT rule op de UTM ook geen rol.
Uitgaand zou alles in principe open moeten staan dis ik zie eigenlijk geen reden voor de foutmelding tenzij die Minecraft authentication server echt down in. Kan je dat ergens controleren?


Jep, https://help.mojang.com/. Hij is echter niet down...



Dit zijn overigens mijn firewall rules. Ik heb ondertussen ook hulp gevraagd op het Sophos forum, wellicht dat men daar een antwoord voor mij heeft.
Reputatie 7
Badge +24
Ja, inderdaad. De PC waarmee ik met de server connect zit op poortje 7 in de main switch:



Dit begrijp ik niet helemaal. Een pc aangesloten op poort 7. En die poort is member van 2 vlans. Dat klopt volgens mij niet. Een poort waar een pc aan hangt, hoort altijd maar member te zijn van 1 vlan, untagged en uiteraard de pvid ingesteld op datzelfde vlan.
Reputatie 7
Op poort 7 is een andere switch aangesloten en daar is die PC op aangesloten.
Zie dit bericht.

Reageer