Vraag

Soundbar Bose 700 maakt geen verbinding met WiFi

  • 18 July 2021
  • 5 reacties
  • 641 keer bekeken

Ik heb vorige week een Böse soundbar 700 gekocht. Maar wat ik ook doe ik krijg de soundbar niet verbonden met mijn WiFi 

Eergisteren de hele middag met een KPN helpdesk medewerker aan de telefoon zetten, einde van dit gesprek, ik krijg een nieuwere versie router (v12) deze is gisteren via de post binnen gekomen (super snel) de boel omgewisseld. Ik heb van Böse (waar ik overigens ook twee dagen geleden de gehele middag mee aan de telefoon heb vertoeft) de uit van dat gesprek vaas dat ik terug moest naar de winkel waar ik op aangeven van Böse een nieuwe soundbar kreeg) de instellingen kreeg toegestuurd welk het beste zou werken met de router. (Gisteren wilde de KPN helpdesk mij niet helpen met het doorlopen van deze aanbevolen instellingen) 

resumé: nieuwe router v12, een soundbar die blijft zoeken naar verbinding 😕 

wie o wie kan mij helpen ik heb inmiddels alles gedaan, herstarten router, terugzetten naar fabrieksinstellingen ect, ect 

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hallo @Fredder62 , de Bose soundbar is wat böse?

Zie onderstaande links van Bose voor oplossingen:

 

Aanbevolen routerinstellingen voor gebruik met Bose Wi-Fi-producten - Bose Smart Soundbar 700

en 

Kan geen verbinding maken met het Wi-Fi-netwerk - Bose Smart Soundbar 700

en

Bose Soundbar 700 - Bose-productondersteuning

Beste Jan, 

bedankt voor uw reactie 

ik heb de ideale instellingen al ontvangen via Bose, alleen heb ik geen verstand van de router en KPN wilt hierin niet ondersteunen 

de soundbar 700 blijft maar WiFi zoeken 

 

Hallo @Fredder62 , wat voor advies heb je gekregen aangaande de router, misschien kan ik je helpen? Je hebt nu een Box12 als modem/router begrijp ik?

Ik lees in de beschrijving dat je de Bose ook met een netwerkkabel kunt verbinden, dat zou ook mijn voorkeur hebben, veiliger en een betrouwbaarder verbinding.

Misschien kun je ook via een HDMI-kabel verbinden of een S/Pdif-kabel (optische kabel).

Draadloos (wifi en bluetooth)zou ik eigenlijk pas doen als er echt geen andere opties (meer) zijn.

 

@JanD

eigenlijk is het een heel verhaal, week geleden de soundbar 700 gekocht. Thuis via de Böse Music app alles aangesloten en werkend.

op maandag ochtend geen verbinding en ik kon ook geen verbinding meer maken. Met hulp van Böse die middag tot de conclusie gekomen dat ik de soundbar kon omruilen.

Die zelfde middag de soundbar omgeruild voor een nieuwe. Maar tot op heden nog altijd geen verbinding. Vanuit Böse de voorkeurslijst voor de router gekregen. Met hulp van KPN tot de conclusie gekomen na werkelijk alle opties te zijn doorlopen met zowel de router als de soundbar dat zij mij een nieuwe router toesturen. Deze gisteren binnen gekregen en met hulp van wederom KPN de router v12 geïnstalleerd. Maar deze medewerker wilde niet helpen bij het aanpassen van de voorkeurs instellingen van Böse voor de router. 

nu heb ik geen kennis van een router laat staan dat ik de voorkeurinstellingen goed kan zetten. Dit is dus mijn eerste vraag: hulp bij het instellen voorkeurs instelling bose onderdelen in de v12. 

met al dat proberen lijkt de soundbar constant naar de WiFi te zoeken. Terwijl in het begin van de installatie er gevraagd word het WiFi kanaal te kiezen en het wachtwoord waarna er een vonkje komt dat er connectie is. 
 

morgen nogmaals bellen met KPN en Böse en als dit niks oplevert dan de boel maar terug brengen.

Reputatie 7
Badge +8

Uit de handleiding met opmerkingen van het Bose product.

"Dual-Band (2.4 GHz en 5 GHz) SSID: Noem beide op een andere manier.

Met routers die meer dan één netwerk uitzenden, worden de netwerken verschillende namen gegeven. Als uw netwerken dezelfde naam hebben, weten producten op de netwerken mogelijk niet het verschil met dezelfde namen. Deze scan zorgt ervoor dat ze af en toe verbinding maken en opnieuw verbinding maken terwijl ze proberen te schakelen tussen netwerken. Om dit te voorkomen, bijvoorbeeld als de router een sa 2.4 GHz-netwerk en een 5 GHz-netwerk aanbiedt, noemt u één "MyNetwork2.4" en noemt u de andere "MyNetwork5.0."

Blijkbaar werkt de wifi alleen met de 2.4Ghz wifi frequentie en blijkbaar heeft het product problemen als de wifi naam op de 2.4 en 5Ghz hetzelfde is. 

Als dit klopt dan is de oplossing een aparte wifi naam instellen voor 2.4Ghz. Dit is niet mogelijk met de V12 en V10a, experia wifi en superwifi. Alleen de V10 kan dit.

Andere oplossing is een simpel wifi access point in huis installeren die deze verbinding op zit neemt voor de Bose. 

Ik heb zelf ook een dergelijk probleem met een ander apparaat gehad en heb hiervoor een simpel(ali-e) wifi access point (GL. iNet GL-MT300N-V2) aangeschaft.

Deze wordt dan met een ethernet kabel op het modem aangesloten en hierin wordt dan een separate wifi naam in gezet waar de Bose 700 met wifi op kan verbinden. Vervolgens werkt het verder samen met de andere wifi apparaten in huis.