Soundbar verbinding werkt niet

• 30 december 2018
  • 3 reacties
  • 103 keer bekeken

Reputatie 1
Goed om te horen dat het is opgelost, fm! Je kunt, met onze afstandsbediening, je tv bedienen als ze gekoppeld zijn. Als je soundbar aangestuurd wordt vanuit de tv, dan kun je ook met onze afstandsbediening het geluid van de soundbar aanpassen.

Dit lukt mij dus niet.............nu HDMI van KPN tuner naar TV en optical van soundbar naar KPN tuner.........dan 2 AB's nodig (soundbar). Als ik de optical van soundbar in TV steek heb ik geen geluid meer........

Wat doe ik fout?

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

3 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hi Eagle, welkom op het forum. Heb je in de instellingen van de tv of KPN ontvanger (afhankelijk welke je wilt gebruiken) aangegeven dat je het geluid via de optische ingang wilt hebben? In de ontvanger staat dit onder geluidsinstellingen. Bij je tv zul je dit even na moeten kijken in de handleiding.
Reputatie 1
Hoi Alex, ben al tijdje op het forum aanwezig, maar bedankt voor het welkom 😉.

Ja, ik heb uiteraard aangegeven dat geluid via optische ingang/uitgang moet lopen.
Reputatie 7
Badge +19
Excuus, over het hoofd gezien hehe. In de tv dus ook? Want daar loopt dan toch iets niet goed? Dus van de KPN ontvanger HDMI naar de tv en de optische kabel vanaf de tv naar de soundbar. Als het zo ook niet wilt ben ik bang dat je toch met 2 afstandsbedieningen zult moeten werken of eventueel een 3,5 mm kabel proberen voor het geluid als de soundbar dit ondersteunt als input.

Reageer