Beantwoord

Soundbar wifi valt soms weg

  • 12 November 2019
  • 12 reacties
  • 335 keer bekeken

Hallo,

Sinds 1 november zijn wij over van Telfort naar KPN. Sindsdien hebben wij ook een Experiabox 10a (we hadden bij Telfort de V8).

Vanaf dag 1 verschijnt op willekeurige momenten op het display van mijn soundbar (LG SL8YG) “CONNECTED”. Dit gebeurd 2 tot 3 keer op een avond. Dit was voorheen bij Telfort met de Experiabox V8 nooit.

Het begint inmiddels behoorlijk storend te worden. Andere apparaten vertonen eigenlijk geen problemen (enige andere opmerking is dat het laden van een webpagina niet altijd even snel gaat), maar het is toch wel aannemelijk dat er iets niet goed zit in de v10a waardoor ik die melding steeds op de soundbar te zien krijg.

Is er misschien een instelling die ik over het hoofd zie? Overigens zijn er niet heel veel mogelijkheden op de v10a. Kan er iets mis zijn met onze Experiabox? Ik ben ten einde raad...

icon

Beste antwoord door Wesley0104 9 February 2020, 10:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Hoi @PatrickVkmp . Welkom op het forum.

Het is belangrijk bij de v10a om initieel een harde reset te doen. Dus met een paperclip in het reset gaatje, en dan 10 seconden ingedrukt houden.

Waarom? Soms staat namelijk ipv6 nog aan en dat zorgt voor ‘vage’ problemen met draadloze verbindingen. 

Of dit ook de oorzaak van jouw issue is weet ik niet, maar het is een belangrijke eerste stap . Kun je dit voor mij uitvoeren?

Apparaten kregen inderdaad een ipv6 adres. Na de reset is dat niet meer het geval. Hopelijk is het hiermee opgelost, maar dat is afwachten. Vandeweek heb ik bijv. 2 dagen de melding niet gezien op de soundbar, maar gisteravond wel weer 2 keer.

Nou ben ik trouwens wel benieuwd waarom ipv6 niet aan kan/mag staan. Dat is toch juist de toekomst? Of is de v10a er nog niet klaar voor?

Dat zorgde inderdaad nog voor veel problemen en de v10a is daar (nog) niet aan toe. Uiteraard werken we wel aan een update die ipv6 stabiel gaat krijgen. 

Jammer dat de melding nog wel voorkomt. Maakt de soudnbar verbinding via 2,4 of 5ghz? Kun je dat achterhalen. Er is namelijk ook een optie om beide netwerken te scheiden. Op die manier kun je nog testen of het daarmee te maken heeft. 

De laatste keer dat ik de melding kreeg was vóór de reset. Ik kijk het een weekje aan (voordat ik weer te vroeg juich).

 

Ik gebruik trouwens niet de WiFi van de Experiabox. Ik heb een Apple AirPort Extreme.

Okay! Dan ziet het er rooskleurig uit. Mocht het onverhoopt toch weer misgaan, laat het weten. 

Ik heb niks meer van je gehoord en ga er van uit dat je zo voldoende weet. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust. 

Helaas blijven de problemen zich voordoen. Soms ging het dagen goed, maar nu is die elke dag de WiFi connectie kwijt.
 

Modem etc al opnieuw opgestart. Een aantal weken geleden heb ik nog een reset gedaan (had ik daarvoor al een gedaan om ipv6 uit te schakelen).


Zijn er nog andere dingen die ik kan doen?

Dit topic is al weer een tijdje geleden aangemaakt. De wifi verbinding blijft wel goed op andere apparaten? 

 

Op andere apparaten heb ik geen problemen. Maar in de tijd dat we nog bij Telfort zaten (met de Experiabox V8) heb ik met de soundbar ook nooit problemen gehad. Dus het blijft een beetje vaag waar het probleem nou precies zit.

Misschien heeft de soundbar moeite met een bepaald kanaal. Je kunt proberen om via de servicetools het kanaal aan te passen.

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.

Reputatie 2

Dag Patrick,

 

Ik heb in het verleden een soortgelijk probleem gehad, verbinding viel om de een of andere reden gewoon weg.

Wat ik toen heb gedaan is in mijn router de optie Airtime Fairness uitgezet, en vanaf dat moment heb ik geen problemen meer ervaren.

Misschien dat dat jou ook zal helpen, alhoewel ik niet zeker weet of de Apple AirPort deze functie ook heeft.

 

Veel succes!

 

-Wesley