Beantwoord

Spotify connect icm Denon Ceol N9 en experiabox V9 - telefoon vindt versterker niet

• 14 december 2017
  • 4 reacties
  • 570 keer bekeken

Hoi,

Ik heb onlangs een (versterker) Denon Ceol N9 set gekocht. Doel is vooral om het apparaat via Spotify Connect te gebruiken. Na de eerste aansluiting werkte het allemaal goed. Maar na 1 of 2 dagen vind ik op mijn telefoon de versterker niet meer spotify connect optie in de spotify app. Ik kan dan nog wel streamen via Airplay. Pas als ik de versterker van het stroom afhaal en weer opnieuw opstart wordt de versterker weer gevonden. Ik gebruik voor het internet een een Experiabox V9 en de versterker zit bedraad aangesloten, dus niet via wifi.

Een google zoektocht levert op dat het een probleem met de ondersteuning van de benodigde protocollen op de Experiabox zou zijn. Maar die info is allemaal 2 jaar oud. Ik weet niet of dit nu ook zo zou zijn. Zijn er bepaalde instellingen die ik kan wijzigen in de Experiabox zodat het wel structureel blijft werken?

Groet,

Frank
icon

Beste antwoord door Frankdewilde 28 december 2017, 11:01

Hoi,
In de experiabox had ik niets veranderd en de versterker is bedraad aangesloten op het netwerk. Verder had ik geen wijzigingen in de standaardinstellingen gemaakt ergen. Na het bezoek van wat andere fora heb ik de versterker nu een vast IP-adres gegeven vanuit de Experiabox. Dat lijkt te werken voor nu. Ik wacht het even af.

In de handleiding van de Denon staat dat de router ook 'multicasting' moet ondersteunen. Ik krijg uit de info van de Experiabox V9 niet duidelijk of deze nu wel/niet multicasting ondersteund. Iemand?

Maar goed het lijkt nu te werken met een vast Ip-adres. Dank voor het meedenken iig.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Ha Frank, welkom op het forum. Heel erg ben ik hier niet in thuis, maar we kunnen in ieder geval een begin maken. Kun je wat gedetailleerder beschrijven hoe je die Denon aangesloten hebt. Ook graag of je instellingen in de Experia Box hebt veranderd en zo ja, waarin?

Ik heb de titel van je bericht ook nog iets aangevuld. Dan is voor de meelezers, die hopelijk ook goede ideeën hebben, net iets duidelijker wat het probleem is.
Reputatie 7
Badge +10
Ik heb ook een (andere) Denon versterker met Spotify Connect en dat draait vlekkeloos via WiFi. Heb je dat al geprobeerd?
Hoi,
In de experiabox had ik niets veranderd en de versterker is bedraad aangesloten op het netwerk. Verder had ik geen wijzigingen in de standaardinstellingen gemaakt ergen. Na het bezoek van wat andere fora heb ik de versterker nu een vast IP-adres gegeven vanuit de Experiabox. Dat lijkt te werken voor nu. Ik wacht het even af.

In de handleiding van de Denon staat dat de router ook 'multicasting' moet ondersteunen. Ik krijg uit de info van de Experiabox V9 niet duidelijk of deze nu wel/niet multicasting ondersteund. Iemand?

Maar goed het lijkt nu te werken met een vast Ip-adres. Dank voor het meedenken iig.
Reputatie 7
Badge +27
Goed om te lezen dat het met een vast IP nu goed lijkt te werken, Frank.

Wat multicast betreft, ik weet dat niet zeker. De tv-streams zijn multicast waarbij dan IGMP er dan voor zorgt dat het alleen wordt doorgestuurd naar een apparaat dat het ook kan ontvangen (de tv ontvanger). Maar of andere apparaten dan multicast kunnen gebruiken durf ik zo niet te zeggen. Het was altijd zo dat het niet kon, en toen kon het wel voor apparaten die op dezelfde manier verbonden waren (of allemaal bekabeld, of allemaal wifi, niet gemengd). Voor zover ik weet is het daar ook bij gebleven.

Reageer