Beantwoord

Spotify op apparaten van derden hapert met KPN

  • 3 April 2019
  • 8 reacties
  • 889 keer bekeken

Op het Sonos forum loopt al geruime tijd een topic over het probleem dat Spotify hapert op Sonos, ze geven daar aan dat het 'vooral' bij KPN klanten speelt en dat er gezamenlijk naar een oplossing wordt gezocht. Hier lees ik niks over dit probleem, terwijl het volgens mij geen Sonos issue is. Mijn vader heeft namelijk hetzelfde probleem en die heeft geen Sonos (maar een Argon iNet3+ van HifiKlubben, met SpotifyConnect).

Ik heb glasvezel en alles in 1 met een Experiabox V10. Mijn vader heeft alleen internet en bellen en dus geen Experiabox (weet ff niet welk modem wel). Internet radio werkt prima bij beiden, dus het is geen buffer/snelheidsissue. Spotify via de app werkt ook prima. Resteert 1 oorzaak: KPN.

Wanneer wordt dit probleem opgelost, het speelt nu al een paar maanden!!!

Admin: titel aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 26 April 2019, 12:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi Rob, welkom op het forum! Ik begrijp uit je bericht dat jij wél een Sonos hebt, en dat je Spotify dus hapert. Volgens jou zou dit niet direct aan Sonos liggen maar aan ons vanwege je vader, die geen Sonos heeft. Het is goed mogelijk dat de onderliggende techniek van de Sonos en de Argon gelijk is, en dat het daardoor wel een overeenkomend probleem is. Zelf komt dit mij niet direct bekend voor. Heb je een link naar het topic op het Sonos forum?
Zat in buitenland voor werk, vandaar late reactie:

https://nl.community.sonos.com/aankondigingen-228985/spotify-afspeel-buffer-problemen-op-het-kpn-telfort-netwerk-6768885

PS: volgens Sonos zijn jullie samen naar een oplossing aan het kijken, verbaasd me dus dat jullie dit niet bekend voorkomt.
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor de link, Rob! Wat ik daar zo lees is dat de technische mensen van Sonos al met onze technische mensen in contact zijn om dit opgelost te krijgen. Het lijkt er inderdaad op dat dit geen Sonosprobleem is. Maar ik kan niet zo heel veel meer doen dan wat er al gedaan wordt. De juiste afdelingen, gebaseerd op het topic daar, hebben al contact met elkaar.

We krijgen hier op het forum niet echt klachten hierover, dus hebben wij het ook nog niet nodig gehad om hier verder navraag over te doen. Wat dan ook verklaart waarom wij, als forummods, hier verder niet zoveel vanaf weten.

Ik heb dan ook niet zoveel toe te voegen dan afwachten. Het lijkt erop dat de oplossing aanstaande is volgens Tim op het Sonosforum:
We zijn ook zeker in contact met KPN, en wat ik hier laatst vernomen had van de 2e lijns, is dat KPN begint te zien waar de problemen liggen, en hier spoedig ook een oplossing voor zal gaan implemeteren.
Wij hebben nu ook problemen met Spotify Premium (nummers worden maar deels afgespeeld) en met radio luisteren via Sonos, het geluid valt daar vaak een paar seconden weg.
Is dat ook een bekend probleem voor iemand?
En @Staff is jouw probleem opgelost door te doen wat Susan heeft geadviseerd of door iets anders?

Admin: post verplaatst van topic, naar actueel topic
Wij hebben nu ook problemen met Spotify Premium (nummers worden maar deels afgespeeld) en met radio luisteren via Sonos, het geluid valt daar vaak een paar seconden weg.
Is dat ook een bekend probleem voor iemand?
En @Staff is jouw probleem opgelost door te doen wat Susan heeft geadviseerd of door iets anders?

Ook al een poos last van. Nummers worden na enkele seconden gestopt of een volgend nummer wordt ineens afgespeeld. Je kunt klikken wat je wil, er gebeurt niks.
Soms speelt hij volgens het scherm wel geluid af, maar hoor je alsnog niks. Vind het raar dat deze problemen zoveel voorkomen. Opnieuw inloggen leek heel even te werken maar zit nu met hetzelfde probleem.
Dit moet toch anders kunnen??

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

Reputatie 7
Badge +30
Ik heb een update hierover, Rob!

Omdat wij (KPN) partner zijn van Spotify hebben we een directe koppeling met het Spotify netwerk zodat we ook kwalitatief de beste streams kunnen leveren. Sonos heeft echter een eigen Spotify koppeling die via een andere partij dan Spotify loopt. Dat is an sich geen probleem, maar die andere partij besloot om een deel van het Sonos/Spotify verkeer via een server in de VS te laten lopen. Hierdoor was het signaal te lang onderweg (te hoge latency) en kunnen er haperingen ontstaan. Haperingen die er niet waren als je, bijvoorbeeld, Spotify luisterde via je telefoon op je eigen (KPN) wifi. In samenwerking tussen alle partijen is dit weer veranderd en worden de streams nu weer via Europa geleid waardoor het niet meer zou moeten haperen. Sonos is ook bezig met een update van hun app waardoor ze niet meer die koppeling van de derde partij maar rechtstreeks van Spotify.

Het is goed mogelijk dat die Argon van je vader ook die andere koppeling gebruikte.
Reputatie 7
Hallo @Marcel Kuijper en @Zalfje, welkom op het KPN forum. Ik heb je post naar dit topic verplaatst. Hier houden we je graag op de hoogte :)
Probleem lijkt inderdaad verholpen, was overgestapt op internet radio luisteren vanwege de issues. Gisteren en vandaag weer spotify geluisterd en vooralsnog geen problemen gehad. 😀