Vraag

Static IP-adres op raspberry pi werkt niet

  • 30 July 2021
  • 2 reacties
  • 120 keer bekeken

Hi,

 

Recent heb ik een Raspberry pi 4 aangeschaft. Voor een project wil ik het IP-adres van de PI static maken. Via mijnmodem.kpn kan ik voor mijn laptop en andere apparaten gemakkelijk de “Reserve IP” knop gebruiken om het IP adres te reserveren. Echter, als ik dit probeer bij de PI zie ik eerst voor 1 min het laad pictogram van Sagemcom, waarna ik de error melding “Operation could not complete, something wrong happend.” krijg.

 

Ik heb gekeken naar de My modem/LAN IPv4 pagina aangezien je daar Reserved Adresses kan toevoegen. Echter, als ik daar de PI invul met MAC en IP-adres, krijg ik de melding “IP already in use”.

 

Uit de foutmelding word ik niet veel wijzer en de Reserved Adresses begrijp ik niet helemaal hoe dat werkt daarom mijn vraag hoe ik dit kan oplossen?

 

Alvast bedankt voor een reactie!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @BF321, welkom hier. 

Hoe dit precies allemaal zit, dat durf ik ook zo niet te zeggen. Ik ben daar niet zo in thuis. Hopelijk komt er nog iemand die er meer kaas van heeft gegeten. Ik heb ook nog even gezocht, maar ben enkel dit topic tegengekomen. 

Heb je een ander ip adres geprobeerd? Een ergens vrij hoog in de reeks? .99 bijvoorbeeld. 

Je moet op het besturingssysteem van de PI zelf ook gewoon een statisch ip in kunnen stellen. Welke OS heb je er op gezet?