Beantwoord

STB-400-nmc herhaaldelijk storing

  • 24 December 2020
  • 8 reacties
  • 191 keer bekeken

Ik las in een ander topic het verzoek om een aparte topic te maken dus hier is die dan.

Aparatuur:

Experiabox v8 in bezit sinds minimaal 5 jaar

VIP2952 nu 2 jaar in gebruik ongeveer

Aangesloten met een tp link verbindingset die ook al jaren wordt gebruikt.

Al 2 jaar geen verandering van het stroomnetwerk.

 

Het probleem:

De afgelopen 2 maanden elke dag dat ik tv kijk komt er na een uur tv kijken of twee de STB-400-nmc melding. Dit is na de laatste update. Daarnaast blijven mn internet en wifi indicator op groen maar heb ik geen internet. Ook niet via ethernet. 

Iedere keer als ik een online check laat uitvoeren via de kpn website verandert de internet indicator van groen naar rood. 

Vervolgens werkt de stap waarbij de stroom moet worden losgekoppeld en dan na een paar minuten weer vast altijd. Maar ben ik dus iedere keer 10 minuten bezig om het weer aan de praat te krijgen. Dit gebeurt alleen als ik dus een uur of een tot twee tv kijk. Anders niet.

Daardoor heb ik een sterk vermoeden dat software van de decoder een software probleem veroorzaakt bij de router. Denk hierbij aan een software regel waarvan de output bij de router iets overspoelt met data waardoor die vastloopt. Dat zou logisch worden verholpen met iedere keer resetten. Maar dat is natuurlijk de bedoeling niet.

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 1 January 2021, 18:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Wil erbij vermelden de storing is nu nog gaande en laat ik even zo voor de komende 20 minuten zodat de router misschien uitgelezen kan worden voordat ik hem reset. Dan ga ik nu even een boek lezen.

Hoi @brandtair . Wat ik er nu van begrijp is dat jouw vaste internet verbinding ook wegvalt? En die verbinding gaat niet via die tp-link maar rechtstreeks vanaf de experiabox naar je pc/laptop?

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Hoi @brandtair . Wat ik er nu van begrijp is dat jouw vaste internet verbinding ook wegvalt? En die verbinding gaat niet via die tp-link maar rechtstreeks vanaf de experiabox naar je pc/laptop?

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Gedaan

@brandtair : De combinatie van die v8 met jouw lijntype (VVDSL2) kan voor issues zorgen. Je krijgt een nieuw modem.

Als het goed is heb je een SMS met logistieke informatie ontvangen, klopt dat?

 

@brandtair : De combinatie van die v8 met jouw lijntype (VVDSL2) kan voor issues zorgen. Je krijgt een nieuw modem.

Als het goed is heb je een SMS met logistieke informatie ontvangen, klopt dat?

 

Dat is juist. Oke dan stuur ik iemand om dat op te halen en af te geven. Dus dan moet de experia v8 modem met de voedingsadapter in een willekeurige doos afgegeven worden daar?

Klopt. Het is dan ‘gelijk oversteken’ inderdaad.  Een id-bewijs van de contractant zal ook gevraagd (kunnen) worden. 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.

Op dit moment heeft het probleem zich niet nog een keer voorgedaan. Nu moet ik zeggen dat nu school en werk weer begonnen is de omstandigheden ook nog niet weer zijn voorgekomen. 

 

Wat ik wel heb gemerkt is dat ik van 5 meter rond de modem 2,4 ghz bereik naar 5 ghz wifi in het hele apartement ben gegaan. Nogal een verschil vondt ik aangezien je normaal als bestaande klant niet zomaar over kan stappen naar een nieuwere modem. Misschien is het gezien duurzaamheids oogpunt interesant als de modums volledig circulair en upgradable worden. Dan is het nog wel heel duurzaam maar kunnen verouderde specificaties en of onderdelen vervangen worden wanneer dit redelijk is.

Dit is maar een suggestie in het algemeen. In iedergeval bedankt voor de hulp en ik hoop dat dit idd het gewenste effect blijkt te hebben en resulteert in geen storingen meer.