Beantwoord

Strict NAT Xbox One

• 14 november 2017
  • 8 reacties
  • 461 keer bekeken

Een experiabox v10 + een xbox one = NAT Type strict.
is er uberhaupt een manier om NAT type open te krijgen? Ik heb poorten geopend, UPNP geprobeerd en de DMZ functie werkte ook niet.
icon

Beste antwoord door Roko 15 november 2017, 09:39

Ik had onderstaande ook in een ander topic geplaatst, misschien hier ook handig...

Als je je Xbox in de instellingen een vast IP geeft, neem dan een hoog IP adres zodat de kans dat deze via de DHCP van je Experiabox al uitgegeven wordt minimaal is, b.v. 192.168.2.222 ofzo. Zet de Gateway adres gelijk aan het IP adres van je Experiabox (192.168.2.254) en vul bij DNS die van Google in (8.8.8.8 en 8.8.4.4) zoals Mike2165 ook al aangaf.
Dan moet je bij "Port Forwarding - IPv4" menu op je Experiabox de poorten voor Xbox Live toevoegen in de sectie "Application Configuration".
Klap die sectie uit en klik dan helemaal onderin op het plusje om een nieuwe app toe te voegen (standaard staat die al in groep spelletjes). Noem deze app b.v. Xbox Live, klik toevoegen en voeg de poorten toe die je al aangaf.
Daarna ga je naar boven in het scherm naar "Poort Forwarding - IPv4" en maak je met het plusje een nieuw item aan, de modus is IP en vul dan het adres in dat je al ingesteld had op je Xbox (b.v. 192.168.2.222), De app groep is spelletjes en selecteer dan in de dropdown de applicatie Xbox Live die je hierboven had aangemaakt.
Daarna de boel opslaan, de Experiabox herstarten en voor de zekerheid je Xbox ook. Als het goed is heb je op de Xbox nu een "NAT - Open" en zullen Xbox Live en mulitplayer werken.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +30
DMZ sowieso niet gebruiken.
UPnP aanzetten.

Hoe is die Xbox verbonden met de Experiabox?
Via het menu van de Xbox, welke NAT Type geeft ie dan aan?
UPnP aanzetten.

Hoe is die Xbox verbonden met de Experiabox?
Via het menu van de Xbox, welke NAT Type geeft ie dan aan?

verbonden via kabel, Upnp stond al aan maar is nogsteeds strict. hij stond op open totdat ik 2 week geleden uit t niets weer strict had. en op 1 of andere vage reden is die weer op open gekomen zonder dat ik weet hoe. en nu is het weer zover hij staat zomaar weer op strict want ik kon niet verbinden met een maat van me.
Reputatie 7
Badge +30
Heb je al geprobeerd de Experiabox te herstarten? Dan worden de UPnP mappings verwijderd en zouden die naar een herstart van de Xbox weer aangemaakt moeten worden
Reputatie 7
Badge +12
Puur uit interesse: wat is het gevaar als je een console in DMZ zet? Ik heb dit al jaren zo. Bepaalde games zoals Call of Duty pakken dit namelijk beter op dan UPnP.
ik heb hetzelfde probleem alleen is nat type nu gemiddeld maar multiplayer word nogsteeds niet ondersteund iemand een idee ik krijg de volgende error: 'Error. The current profile is not allowed to play on Xbox Live'
Reputatie 5
Ik had onderstaande ook in een ander topic geplaatst, misschien hier ook handig...

Als je je Xbox in de instellingen een vast IP geeft, neem dan een hoog IP adres zodat de kans dat deze via de DHCP van je Experiabox al uitgegeven wordt minimaal is, b.v. 192.168.2.222 ofzo. Zet de Gateway adres gelijk aan het IP adres van je Experiabox (192.168.2.254) en vul bij DNS die van Google in (8.8.8.8 en 8.8.4.4) zoals Mike2165 ook al aangaf.
Dan moet je bij "Port Forwarding - IPv4" menu op je Experiabox de poorten voor Xbox Live toevoegen in de sectie "Application Configuration".
Klap die sectie uit en klik dan helemaal onderin op het plusje om een nieuwe app toe te voegen (standaard staat die al in groep spelletjes). Noem deze app b.v. Xbox Live, klik toevoegen en voeg de poorten toe die je al aangaf.
Daarna ga je naar boven in het scherm naar "Poort Forwarding - IPv4" en maak je met het plusje een nieuw item aan, de modus is IP en vul dan het adres in dat je al ingesteld had op je Xbox (b.v. 192.168.2.222), De app groep is spelletjes en selecteer dan in de dropdown de applicatie Xbox Live die je hierboven had aangemaakt.
Daarna de boel opslaan, de Experiabox herstarten en voor de zekerheid je Xbox ook. Als het goed is heb je op de Xbox nu een "NAT - Open" en zullen Xbox Live en mulitplayer werken.
Reputatie 7
Badge +30
Puur uit interesse: wat is het gevaar als je een console in DMZ zet? Ik heb dit al jaren zo. Bepaalde games zoals Call of Duty pakken dit namelijk beter op dan UPnP.
Heel simpel betekent het dat alle verkeer naar je console gaat. Dat is niet echt een probleem als Xbox/Playstation dat ding goed beveiligd heeft maar vooralsnog is dat niet bekend.

Met UPnP kan je console zelf de poorten forwarden die 'ie nodig heeft.

Verder heb ik mijn PS4 zowel in DMZ als UPnP getest en ervaar totaal geen verschil.
Reputatie 7
Badge +12
Oké, duidelijk. Aangezien ik wel verschil ervaar laat ik hem in DMZ staan.

Reageer