Beantwoord

Stroomuitval huis in Frankrijk, melding op GSM?

  • 4 May 2021
  • 12 reacties
  • 162 keer bekeken

In mijn huis in Frankrijk valt nogal een s het stroom uit, kan ik daarover een melding krijgen op mijn gsm?

icon

Beste antwoord door Giant2000 4 May 2021, 10:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @KPNRXM1410exj , vervelend.

Ik denk dat je hiervoor je energieleverancier zal moeten benaderen, KPN heeft geen invloed op de uitval van stroom.

Reputatie 7
Badge +24

Wat schiet je er mee op dat je daar een melding over krijgt? Stap je vervolgens dan in de auto om daar met haastige spoed naar toe te racen?

Kennissen wonen in de buurt en die kunnen dan gaan kijken

 

@KPNRXM1410exj , waarom stel je die vraag hier? kpn is geen energieleverancier, niet hier in Nederland, niet in Frankrijk, nergens.

Kennissen wonen in de buurt en die kunnen dan gaan kijken

De enige relatie met KPN/telecom die ik zou kunnen leggen is dat je thuis in NL je huis in FR pingt, 24/7, b.v. elke 5 minuten. Of andersom. Geen antwoord binnen 10 minuten zou dan betekenen dat je je kennissen een kijkje kan laten nemen.

 

Reputatie 7
Badge +24

Kennissen wonen in de buurt en die kunnen dan gaan kijken

De enige relatie met KPN/telecom die ik zou kunnen leggen is dat je thuis in NL je huis in FR pingt, 24/7, b.v. elke 5 minuten. Of andersom. Geen antwoord binnen 10 minuten zou dan betekenen dat je je kennissen een kijkje kan laten nemen.

Als ze dat 5 x gedaan hebben denken ze de 6 x: daar heb je die zeikert ook weer.

@KPNRXM1410exj , waarom stel je die vraag hier? kpn is geen energieleverancier, niet hier in Nederland, niet in Frankrijk, nergens.

‘vroeger’ kon je misschien af en toe even de ‘hoorn van de haak nemen’ (van je fake analoog toestel) of het vaste nummer bellen. Is toch aardig wat energie als je weet hoe dat te gebruiken. Maar tegenwoordig vraagt KPN energie van je, zie GPON inrichting.

Reputatie 6
Badge +9

@KPNRXM1410exj

Waarom hang je geen camera op ?

Zet de app op je telefoon om de boel in de gaten te houden.

Doet ie het niet dan weet je genoeg :thinking:

Er is daar geen WiFi en het telefoon bereik is erg zwak. Ik zit zelf te denken aan een autodailer die belt als het stroom wegvalt.

 

Reputatie 7
Badge +10

En hoe belt die autodialer dan als de stroom is uitgevallen?

Weet niet wat voor modem/router je in Frankrijk gebruikt, maar er zijn bijv. wel routers die een connectie onderhouden met een centrale server. Als de verbinding wordt verbroken (bij stroomuitval), stuurt die centrale server (gestationeerd op een andere plek/ land) dan een e-mail bericht naar je toe.

Mocht je een NAS gebruiken daar in Frankrijk, heeft die wellicht vergelijkbare functies.

Zelf krijg ik op die wijze berichten als een verbinding wordt verbroken, en wanneer hersteld.

Er is daar geen WiFi en het telefoon bereik is erg zwak. Ik zit zelf te denken aan een autodailer die belt als het stroom wegvalt.

Volgens mij moet je eerst eens analyseren en op een rij zetten wat het onderliggende doel is. En/of waarom je dat huis hebt. Misschien is het een belegging. Of staat er een koelkast met bederfelijke waar erin. Ik noem maar wat. Maar er is nog niet erg nagedacht over (moderne) energievoorziening denk ik.

Heb je wel eens gedacht aan een noodstroomvoorziening, die zijn er al vanaf 60 Euro en in Frankrijk waarschijnlijk iets goedkoper door de lagere BTW.