Beantwoord

Superwifi voor bestaande klanten.

  • 16 February 2020
  • 10 reacties
  • 1320 keer bekeken

Hallo ik ben al heel lang klant bij kpn volgens mij 9 jaar.

Nu lees ik in antwoorden over super wifi voor bestaande klanten dat jullie spreken over een v10 router.

Ik heb ooit hier om gevraagd omdat mij router niet goed werkt.

Toen werdt ik door de telefooniste onjuist behandeld enn werdt dw hoorn er aan de andere kant van de ljjn op gehooid.

Bij jullie telefoon panel werken mensen die geen verstand hebben van de installaties.

Ik zelf ben elektricien en denk dat ik wel aardig weet waar ik het over heb.

Ik heb dit probleem toen zelf opgelost om andere routers aan te schaffen.

Deze kosten heb ik moeten maken.

En nu lees ik dat er super wifi is voor nieuwe klanten en niet voor bestaande wat ik echt schandalig vindt.

Betaal ik daarom elke maand €130,- 

Ik denk dat jullie daar eens wat aan moeten gaan doen.

Groeten,

Een teleurgestelde klant.

icon

Beste antwoord door Bart_ 20 February 2020, 10:18

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Tja... je krijgt geen ander modem als uw huidig modem niet aantoonbaar kapot is. Zo werk het bij KPN.

Nieuwe klanten krijgen een welkomstbonus. Dat is al vele jaren zo. Op dit moment kunnen ze die welkomstbonus omruilen voor SuperWifi's. Ze krijgen dan geen welkomstbonus dus. De waarde van de SuperWifi's komt ongeveer overheen met de welkomsbonus. Eigenlijk is er dus helemaal niets nieuws onder de zon.

Dat u eigen apparatuur aangeschaft heeft is natuurlijk prima. Veel beter dan dat KPN u die apparatuur zomaar gratis zou geven. Immers wij allen moeten die apparatuur die KPN weggeeft met elkaar betalen met ons abonnementsgeld. Dat zou dan betekenen dat mensen die deze apparatuur niet nodig hebben mee moeten betalen aan uw apparatuur. Wat natuurlijk heel oneerlijk zou zijn. Vindt u niet?

Dat zeg ik mijn modem/router werkt niet goed.

Maar jullie mensen zeggen dat ik ongelijk heb en volgens mij betaal ik dat abonnentsgeld al 9 jaar trouw.

Maar een andere wifi router kan er niet vanaf.

Il heb zelfs een wifi versterker toen de tijd aangeschaft voor €90,- maar nog  steeds niet het gewenste resultaat.

Wifi door het hele huis.

Ik vindt echt dat jullie jullie vaste klanten in de kou laten staan.

In plaats eens mee te denken met deze mensen.

Ik krijg steeds meer het gevoel dat jullie denken deze hebben we toch al binnen.

In plaats van de gewenste service te bieden die bwstaande klanten nodig hebben.

Dat merk ik dus al bij jullie telefoonpanel en nu ook hier.

Werk daar eens aan en ik ga kijken wat mijn andere opties zijn.

 

Reputatie 3
Badge +2

@okkerman , je bent nu een lid van het forum te verantwoording aan het roepen. Dat vind ik niet terecht. Waarschijnlijk bedoel je met jullie KPN maar schrijft het naar Nick83. Heb je het profiel volledig ingevuld en wacht even tot een moderator zich meldt. Zij zijn van KPN. Het profiel is alleen zichtbaar voor jou en de moderators.

Badge +19

Het is voor iedereen mogenlijk om goed Wi-Fi in het hele huis te krijgen.  Maar je moet er wel wat voor doen. Heb je de wifi tuner al gedaan?https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/login. Welke type experiabox heb je?

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @okkerman Allereerst van harte welkom hier op het KPN Forum. Zoals je inmiddels hebt gelezen krijg je niet alleen reacties van KPN-medewerkers, maar ook van medeforumgebruikers en klanten. Nick,  Beerzwaan en Joep zijn net als jij klant van KPN en ze proberen andere mensen hier te helpen. 

Als je problemen hebt je verbinding en/of je wifi staan we uiteraard klaar om met je mee te denken. We zullen altijd proberen te herleiden waar het probleem zich bevindt, zodat we iets goed kunnen oplossen. Ik ben niet bij het betreffende gesprek geweest, maar je hoort natuurlijk altijd netjes te woord te worden gestaan. Zo te lezen is dat niet gebeurd en dat vind ik bijzonder vervelend.

Je geeft aan dat je een nieuwe modem / Experia Box wilde hebben, maar niet kreeg. Tenzij een Experia Box defect is ruilen defect is ruilen we deze nooit zomaar om. Dat betekent niet dat we jou in de kou laten staan: als er iets aan de hand kijken we er zorgvuldig naar. Als je problemen met wifi hebt, kun je zoals Joep aangeeft onze wifi tuner doorlopen. Deze tool meet de verbinding in jouw huis door en kan ter plekke enkele zaken wijzigen. De tool heeft veel verschillende uitkomsten, afhankelijk van de situatie in huis kan er extra apparatuur worden verzonden of kan er een monteur langskomen. Je kunt altijd zelf apparatuur aanschaffen, als je dat liever doet: dat is uiteraard je eigen keuze. 

De superwifi's kun je ook aanschaffen in onze webshop, als je hier interesse in hebt. Zoals Nick heel terecht aangeeft zijn ze op dit moment een onderdeel van een welkomstaanbieding voor nieuwe klanten: vaak kunnen we nieuwe klanten een eenmalige aanbieding doen in de vorm van een korting. In dit geval is er de keuze tussen die korting en de superwifi's. Waarschijnlijk he  je zelf ook ooit van een mooie aanbieding gebruik kunnen maken toen je klant werd. Je zult wellicht begrijpen dat we niet elke klant op elk moment zo'n actie kunnen aanbieden. 

Natuurlijk kunnen wel kijken naar je huidige situatie. Als je dat wilt heb ik wat toelichting van je nodig. Je hebt dus een probleem met wifi: kun je daar iets meer over vertellen? En de versterkers die je noemt, welke zijn dit en hoe heb je ze aangesloten? 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @okkerman Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Mag ik er vanuit gaan dat alles duidelijk is geworden? Ik lees het graag als je nog hulp nodig hebt! 

@Bart_  sorry maar ik wordt niks wijzer ervan.

Ten eerste als er monteurs worden gestuurd dan zijn deze mensen vaak niet capabel genoeg.

Zo erg dat ik hun moet vertellen hoe het zit.

Dit al meerdere keren meegemaakt bij klanten van mij en dan kan ik als nog de shit oplossen.

En als ik zeg dat me wifi router niet goed is dan moeten de mensen bij jullie mij eens geloven.

Ik heb zelfs toen de tijd met telefoonist de wifi test gedaan. En toen bleek het beneden aardig te zijn maar boven waardeloos.

En er werdt tegen mij gezegd dat KPN geen Wi-Fi garantie geeft. 

Het is alleen maar een extra service.

En daar was ik toen erg in teleur gesteld.

Voor de rest alles is bij mij bedraad aangesloten.

Kabels zijn allemaal getest.

En goed bevonden.

Dus ik zou zeggen kom jij maar eens met een oplossing. 

Badge +19

Welk merk of type “versterkers”gebruik je nu?

@Joep1965  ik gebruik netgear switches en wifi access points.

Maar zit er over te denken om over te gaan op ubbiquit wanneer het niet worst opgelost.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @okkerman Wat jammer dat je niets wijzer van mijn antwoord bent geworden. Ik las in je reactie dat je een andere Experia Box wilde hebben en dat je het er niet mee eens bent dat we aan nieuwe klanten een set Super Wifi’s kunnen aanbieden. Ik heb een toelichting gegeven op beide zaken. Je maakt ook een opmerking over onze monteurs die ik in deze context niet helemaal kan plaatsen. Natuurlijk weet de ene collega soms net iets meer dan de andere, maar ik heb alle vertrouwen in de capaciteiten van onze monteurs. 

Verder gaf je aan dat je eigen wifi niet op orde is, waarop ik een aantal vragen heb gesteld. Kun je daar nog op ingaan? Een altijd optimale wifi-verbinding is hoe dan ook moeilijk te garanderen. Situaties zijn per huis verschillend en wifi is erg afhankelijk van omgevingsfactoren. Wel kun je zelf veel doen. In dit topic hebben we alle opties op een rijtje gezet en ik wil je van harte aanraden dit topic met tips over wifi goed door te lezen.

Reageer