Beantwoord

super wifi

  • 23 February 2020
  • 14 reacties
  • 245 keer bekeken

Kunnen wij ook gratis super  wifi  krijgen?

We zijn al jaren trouwe klant met 4 mobiele abbo's en alles in1 thuis.

 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 26 February 2020, 11:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dat zou enorm veel kosten, iedereen gratis SuperWifi's. De abonnementsprijzen zouden dan fors omhoog moeten om dat te bekostigen. En daar zit niemand op te wachten. Het is beter dat degene die ze nodig heeft ze gewoon zelf koopt. Dan kunnen de mensen die ze niet nodig hebben profiteren van de huidige abonnementsprijzen die dan niet omhoog hoeven voor iets wat ze toch niet zullen gebruiken.

Badge +19

@Marcel en Linda heb je ook echt slecht wifi in huis? Doe dan de wifimanager! https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login De uitkomst kan zomaar zijn dat je gratis 2 experia wifi's krijgt. deze moeten bekabeld worden aangesloten op de experiabox maar werken prima. En lees dit een keer. Allemaal tips voor goed wifi. Want slecht wifi hoeft natuurlijk niet meer.https://forum.kpn.com/internet-9/oplossingen-voor-trage-en-wegvallende-wifi-490779

Hoi @Marcel en Linda . Welkom op het forum.

Superwifi is een leuk product maar daarmee is niet gezegd dat de hardware die je nu van KPN hebt, slechte of middelmatige wifi zou geven. Met de tips en tricks van @Joep1965  is het ook zonder een extra investering mogelijk om goed draadloos internet te krijgen.  Zo niet, laat het weten.

Ik heb net bovenstaande gelezen, de wifi op zolder waar mijn kantoor is geïnstalleerd gaf 17MBs aan via wifimanager. Na aanpassing door de wifimanager is dit ‘verbeterd’ tot 23MBs.

Geboden oplossing: Superwifi aanschaffen van €199,- voor €149,- of experiawifi aanschaffen van €98,- voor (nog steeds) €98,-.

Geen gratis aanbod van hardware helaas.

Dit met een Alles in 1 Compleet abonnement en 2 mobiele abonnementen, sinds 2010 klant met alles in 1.

De laatste verlenging is in 2016 verlopen, ik heb serieus naar KPN Hussel gekeken, maar met exact dezelfde pakketten ga ik meer betalen dan nu EN nieuwe aansluitkosten twv €25,- erbij… Dus KPN Hussel husselt mij teveel omhoog in euro’s helaas.

 

Ik ga nu toch maar eens inlezen bij de concurrenten, kijken of het daar voordeliger is? Ik kan toch per direct overstappen.

Liefst blijf ik bij KPN maar ik zou ook eens gebruik willen maken van de voordelen als nieuwe klant, overstappen lijkt dan net als bij energiemaatschappijen voordeliger dan vaste klant te blijven?

Of is er toch nog iets mogelijk?

Van mij mag bij verlenging de kastjes en experiabox niet te worden vervangen, monteur hoeft niet te komen want alles zit er al, enkel de wifi op zolder moet iets beter, overigens wat ‘zorgeloos overal goed wifi in huis’ was…. maar niet tegen een extra investering van €98 of €149.…

Benieuwd of KPN hierin iets kan of wil betekenen.

mvg, Daan

Hallo @Keiaer , ik vind een draadloze verbinding van 23Mbit/s op zolder een perfecte verbinding. Daar heb je niets extra's voor nodig in de huidige situatie na aanpassing door de wifi-manager.

Zeker voor kantoortoepassingen, die vragen niet veel Mb's.

 

 

Hallo @JanD 

Ik ‘vind’ 75% verlies aanzienlijk.

Een kantoortoepassingen kunnen behoorlijk variëren, de website aanpassen gaat bijvoorbeeld tergend langzaam... 

23MBs is downloaden, de wifimanager checkt uploaden niet...u weet net als ik dat dit veel lager is.

mvg, Daan

De snelheid die jij nu boven haalt is een hele werkbare snelheid. Daarom wordt er geen gratis apparatuur aangeboden. 

Superwifi is voor nieuwe klanten en is apparatuur waar een prijskaartje aanzit. Uiteraard is het bedoelt om klanten naar ons toe te halen. Zo werkt een commercieel bedrijf. De technologie schrijdt voort. Wie weet is er over 2 jaar weer nieuwe, betere apparatuur verkrijgbaar. KPN kan onmogelijk zijn volledige klantenbestand meenemen in dit soort ontwikkelingen en ze deze spullen kosteloos aanbieden.  

 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust. 

Dag Erwin, alles is duidelijk. Ik begrijp hoe een commercieel bedrijf werkt, ik ben aan het oriënteren of ik ga overstappen, mijn verlopen abonnement ga verlengen, waardoor ik wel gratis de nieuwe apparatuur ontvang, of alles laat zoals het is.

Mocht je nog een goede aanbieding hebben, dan verneem ik het graag!

Reputatie 7
Badge +24

@Keiaer Als bestaande klant krijg je ook als je verlengd geen SuperWifi's.

@Nick83 lijkt me wel, ik moet van compleet naar Hussel en zelfs nieuwe aansluitkosten betalen à €25,-.

Dat zou een beetje vreemd zijn toch?

Mijn alles-in-1 abonnement is als sinds 2016 verlopen en wordt stilzwijgend verlengd.

als je naar Hussel gaat wordt je mijns inziens weer een nieuwe klant ivm de aansluitkosten, of  klopt dat niet?

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83 lijkt me wel, ik moet van compleet naar Hussel en zelfs nieuwe aansluitkosten betalen à €25,-.

Dat zou een beetje vreemd zijn toch?

Mijn alles-in-1 abonnement is als sinds 2016 verlopen en wordt stilzwijgend verlengd.

als je naar Hussel gaat wordt je mijns inziens weer een nieuwe klant ivm de aansluitkosten, of  klopt dat niet?

Nee, u hoeft geen aansluitkosten te betalen. U zit nu uw abonnement te verlengen op de homepage van KPN. Maar als bestaande klant werkt dat helemaal niet. Uw verlenging / aanvraag zal als het goed is helemaal niet in behandeling genomen worden. Als bestaande klant behoort u te verlengen in de MijnKPN omgeving.

Eerst inloggen dus.

In  theorie kun je een nieuwe bestelling doen op een adres waar al een abonnement loopt. Dit is absoluut niet wenselijk want daarmee wordt het oude abonnement verwijderd en is het maar de vraag of het naadloos in elkaar over loopt. Risico op uitval van diensten dus. Verder geldt het niet als een nieuw abonnement. De enige manier om als nieuwe klant aangemerkt te worden is dat er 6 maanden geen vaste diensten van ons afgenomen zijn.

Mocht jij geïnteresseerd zijn in een nieuwe propositie dan is inloggen in MijnKPN en daar de verlenging doorvoeren de enige juiste manier. Hierbij zullen geen nieuwe aansluitkosten berekend worden. 

Dankjewel Erwin, alles duidelijk zo!