Beantwoord

super wifi en gasten-account

  • 19 March 2020
  • 40 reacties
  • 1174 keer bekeken

Reputatie 1

Beste lezer

Ik heb een Experiabox V10 waarop een gastenaccount was geactiveerd.

Omdat ik in een buitengebied woon zonder glasvezel, heb ik vorig een 4G Snel Internet modem aangesloten. Daarmee was meteen mijn gasten-account niet meer bruikbaar.

Jammer, maar gelukkig wel een grote verbetering van de internet snelheid. 

Probleem werd door KPN erkend maar tot nu toe werd kennelijk geen oplossing gevonden.

Nu heb ik SUPER WIFI aangesloten en tot mijn verbazing (maar ik ben geen kenner) heb ik nu ineens mijn gasten-account weer terug. Ik lees hierover niets in de aangeboden informatie.

Mijn vraag is nu: hebben meer gebruikers deze ervaring en is het gasten netwerk stabiel zodat ik het mijn gasten aan kan bieden als stabiele verbinding?

Ik hoor graag.

Met vriendelijke groet van Ed

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 22 May 2020, 09:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

40 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Ed K, wat mooi dat je gastennetwerk nu wél weer werkt! :smiley:

Het klopt helemaal dat de functie van de V10 niet goed werkt zodra je het 4G modem aansluit, we zijn al geruime tijd bezig om dat aangepast te krijgen en dit zou ‘waarschijnlijk ergens in maart’ worden uitgerold. Door de wereldwijde crisis met Corona, is dit helaas weer naar de achtergrond verdwenen. Doordat de Superwifi punten de wifi functie van je V10 overnemen, lijkt het stukje software dat de werking van het gastennetwerk belemmert overgeslagen te worden, wat natuurlijk erg leuk is!

Om te testen of het nu een stabiele verbinding betreft, kan je zelf verbinden met het gastennetwerk :wink:  Ik hoor graag hoe dat gaat!

Reputatie 1

Ha Maja 

Dank voor je reactie.

Het gastenaccount werkt een tijdje prima, maar krijgt dan toch de bekende internet perikelen.

Dus graag nog jullie inspanningen om een werkend gastenaccount op de Experiabox V10 te

realiseren.

Succes !

Met vriendelijke groet van Ed

 

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

de bekende internet perikelen.

Welke zijn dat precies? :sweat_smile: Misschien hebben we er een oplossing voor!

Reputatie 1

ha Maja

dank voor je reactie.

Ik herinner me: had destijds de Experiabox V10A en kreeg 4G modem buitengebied.

Dat kon niet op de V10A dus kreeg ik weer een Experiabox V10.

Door de aansluiting van het 4G modem raakte het gastenacount instabiel, dus niet bruikbaar.

Steeds de melding bij WIFI Gastenaccount: “internet wellicht niet beschikbaar” of zoiets.

Dat zou toen hersteld worden via een update, nooit meer iets van gehoord.

Ik ben echt tevreden over KPN, maar hier laat KPN echt steken vallen.

Dus nu weer: de (van eerder) bekende internet perikelen met het gasten account.

Met vriendelijke groet van Ed

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik snap de situatie met de V10A en de V10, maar je gaf eerder aan dat het nu via de Superwifi punten wél werkt. Is dat nu niet meer zo? Dit stukje is me niet helemaal duidelijk :slight_smile:

Reputatie 1

Ha Maja

Dank voor je reactie.

Het gastenaccount heeft via Super Wifi een tijdje verbinding met internet, maar die verbinding valt dan na een poosje weg.

Dus ook met Super Wifi geen werkend gastenaccount.

Las ik nu iets over een software upgrade van de V10 waardoor gastenaccount wel stabiel gebruikt kan worden ?

Met vriendelijke groet van Ed

 

Reputatie 7
Badge +20

Ah ok, dus ook via deze manier loopt het in de soep :thinking:

Er wordt al een poos gewerkt aan een update waardoor de V10 wél alle functies heeft als er een 4G modem aan wordt gesloten, helaas laat dit langer op zich wachten doordat Corona roet in het eten gooit :slight_frown: Ik heb wél goed nieuws in de vorm van een update aan de V10A! Die is sinds heel kort ook geschikt voor 4G buitengebied :slight_smile:  Heb jij de V10A toevallig nog in huis? Of is dit een omruil geweest waarbij je hem in hebt geleverd toen je de V10 op ging halen?

Zou je ook je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?

Reputatie 1

Ha Maja

Dat is goed nieuws.

Heb V10 A destijds ingeruild voor de V10.

Als ik nu een Experia V10 A kan krijgen dan kan het 4 G modem erop worden aangesloten en dan heb ik dan ook een werkend gastenaccount ?

Dat zou mooi zijn !!

 

 

Reputatie 1

En heb mijn profiel ingevuld !

Met groet van Ed

Reputatie 7
Badge +20

Als ik nu een Experia V10 A kan krijgen dan kan het 4 G modem erop worden aangesloten en dan heb ik dan ook een werkend gastenaccount ?

Yes! Ik heb onze logistieke afdeling gevraagd of het ze gaat lukken om je V10 weer om te ruilen voor een V10A. Als dat goed gaat, zal je een sms ontvangen met informatie over het omruilen :slight_smile:  Ik verwacht dat je die vandaag of morgen zult ontvangen, laat je het weten als je hem binnen hebt?

Reputatie 1

Ha Maja

Dank voor je moeite.

Ik hou je op de hoogte.

Vriendelijke groet van Ed

Reputatie 7
Badge +20

Top, graag gedaan en ik hoop dat je de sms snel zult ontvangen  :blush:

Reputatie 7
Badge +24

Het gastenaccount heeft via Super Wifi een tijdje verbinding met internet, maar die verbinding valt dan na een poosje weg.

Dus ook met Super Wifi geen werkend gastenaccount.

Heeft u al wel eens ingelogd op de SuperWifi's? Dat doet u door naar http://192.168.2.151 te gaan. 

In te loggen. Wachtwoord staat achterop 1 van de 2 SuperWifi's. En dan kunt u daar uw normale netwerk instellen.

En links in het menu staat ook een knop voor het gastennetwerk.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Ed K, na een hoop heen en weer gemail met de logistieke afdeling, lijkt het er op dat de langverwachte update voor de V10 inmiddels net is uitgerold, waardoor de V10 nu ook geschikt is voor het gastnetwerk in combinatie met het 4G modem, de V10A zou dus niet meer nodig moeten zijn. Kan je eens testen wat er gebeurt als je gebruik wilt maken van de functie nu? Ik hoor graag van je of het nu inderdaad goed werkt! Zo nee, dan ga ik de logistieke afdeling weer aan het jasje trekken :wink:

Reputatie 1

Ha Maja

Dank voor al.je inspanningen.

Ik heb het gasten account nu een paar uur ingeschakeld en tot nu toe is er een stabiele verbinding met internet.

Als dat zo blijft, helemaal prima.

Vriendelijke groet van Ed

Reputatie 7
Badge +20

Ah, dat is supergoed nieuws! :smiley:

Ik hoop dat je in de toekomst helemaal geen problemen meer zult hebben,  mocht dat toch wel weer het geval gaan zijn dan weet je ons te vinden :blush:

Reputatie 1

Ha Maja

Helaas: het gastenaccount heeft soms een stabiele verbinding maar krijg nu ook vaak de melding: verbonden zonder internet.

De experiabox reeds gereset, maar dat heeft niet geholpen.

Met groet van Ed

Reputatie 7
Badge +20

Ai, wat jammer dat het nog steeds niet helemaal goed gaat. Wel erg fijn dat het nu werkt met je huidige modem, maar als je vaak deze melding krijgt, schiet het nog niet echt op. 

Heb je via het ‘gewone’ wifi netwerk nog wel verbinding op het modem dat deze melding tevoorschijn komt?

Reputatie 1

Ha Maja

Mijn gewone wifi werkt voortreffelijk. Altijd verbinding met internet.

Als ik omschakel naar het gastenaccount, is er soms wel, maar vaak/meestal geen internet verbinding. 

Ga ik dan weer terug naar het gewone account, werkt alles weer prima.

Hoor je graag weer.

Groet van Ed

 

Reputatie 7
Badge +20

In ieder geval fijn dat de gewone wifi helemaal top is!

Gezien je aanhoudende problemen waarbij het gastnetwerk wél werkt, maar niet consistent, kan ik niet echt de vinger op de zere plek leggen :thinking: Zou je de Superwifi punten -tijdelijk- eens willen verwijderen uit je netwerk, zodat je alleen te maken hebt met het gastnetwerk dat door de V10 zelf uitgezonden wordt? Als dit dan wel stabiel blijft, weten we dat we het probleem moeten zoeken in de combinatie met de Superwifi punten. 

Reputatie 1

Ha Maya

Mijn configuratie Experiabox V10, 4 G router en Super Wifi.

Prestaties: Wifi uitstekend. Internetspeed gemiddeld 55 Mbps

Als ik, zoals je vraagt, Super Wifi uitzet, wordt de V10 weer maatgevend.

Het gastenacount geeft dan aan: verbonden zonder internet.

Maar als ik dan ook de 4G router uit zet: gastenWifi uitstekend, de internetspeed daalt naar 5 Mbps !

      Check voor alle zekerheid: ik zet de 4G router weer aan en meteen geeft het gastenaccount aan:              Geen internet verbinding.

Volgens mij is het probleem met het gastenaccount op de V10 in combinatie met de 4G router nog steeds niet opgelost.

Met groet van Ed

Reputatie 7
Badge +20

Volgens mij is het probleem met het gastenaccount op de V10 in combinatie met de 4G router nog steeds niet opgelost.

Ik deel dit vermoeden en ga de logistieke afdeling weer even aan het jasje trekken! Je hoort van mij zodra ik meer weet :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Ed K, als de situatie nog ongewijzigd is, zou je dan de Experia Box eens willen resetten via deze stappen?

De nieuwe software zou echt uitgerold moeten zijn, en de kans bestaat dat jouw modem dit nog niet goed in heeft geladen, vandaar de reset. Ik hoor graag of het een verschil maakt!

Reputatie 1

Ha Maya

Resetten had ik in de vorige trial and error al meerdere malen gedaan, ook toen zonder resultaat.

Op jouw verzoek vandaag nogmaals meerdere keren gereset, maar de gastenwifi meldt, zodra de 4G router erbij wordt ingeschakeld, nog steeds: verbonden zonder internet !

Als de 4G router wordt uitgeschakeld, werkt de gasten wifi prima.

Overigens heb ik superwifi nu steeds uitgeschakeld staan.

Met groet van Ed

Heeft de v10A een gastenwifi?