Beantwoord

Super Wifi punt op zolder werkt niet

  • 9 April 2020
  • 8 reacties
  • 385 keer bekeken

Reputatie 1

EEntje staat aangesloten bij het Modem in de meterkast, de andere draadloos op zolder. Beneden brandt het lichtje groen, boven oranje.

Mij is verzekerd nmlk dat deze punten mij goede wifi door het hele huis( incl zolder) zouden geven.

Nu hebben de wifipunten totaal geen toegevoegde waarde nmlk.

 

dank

ik heb precies hetzelfde probleem. Huis heeft houten vloeren en de modem met een WiFi versterker in de meterkast. Op zolder brandt het lichtje oranje. Heb hem nu een verdieping lager gezet. Lichtje brandt nu groen. Dit was niet mijn idee van super WiFi. Tv heb ik draadloos met de verbindings zet via het stopcontact. Dat werkt goed.

oplossing is nog niet inzicht.

 

menno 

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je gemaakt

icon

Beste antwoord door MMaas 12 April 2020, 14:40

Bekijk origineel

8 reacties

Badge +19

Wat was uw idee van de super wifi's dan? 

Reputatie 1

Super WiFi 

verschil in signaal sterkte tussen ziggo en kpn is groot. Ziggo werkte alleen met modem en had een prima bereik overal . KPN heeft echt ondersteuning nodig van een versterker. Zelfs in een huis met houte vloeren 

Reputatie 7
Badge +17

@MMaas Welkom op ons Kpn Forum! Fijn dat je ons gevonden hebt. Als ik het goed begrijp heeft de SuperWifi een verdieping lager wel een groen lampje, waardoor de wifi wel werkt. Bereikt het wifi-signaal de zolder helemaal niet? Staat de SuperWifi bij de doorgang naar de zonder toe?

Reputatie 1

Lijkt mij wel met houten vloeren. Op zolder nu wel WiFi door de plaatsing op de eerste verddir

Reputatie 7
Badge +17

@MMaas Dus als ik het goed begrijp, met alle poespas werkt het, al had je voorheen voldoende aan alleen het modem van Ziggo. Kan ik nog iets voor je betekenen of is het goed zo.

Reputatie 1

Wellicht de overstap terug naar Ziggo aan het eind van het contract. Maar dat zien we nog wel. Overigens erg tevreden met de tv oplossing. 

Reputatie 7
Badge +17

@MMaas Jammer om te horen natuurlijk dat er de overweging is om terug te gaan. Fijn dat de tv-oplossing bevalt. :hugging:

Reputatie 7
Badge +24

Lijkt mij wel met houten vloeren. Op zolder nu wel WiFi door de plaatsing op de eerste verddir

Houten vloeren zegt niets. Vaak lig er namelijk onder de vloerbedekking een dun laagje geluidsdempend / isolerend laagje folie of zoiets waar een zilver laagje of metalen draadjes in verwerkt zitten. Dat houd wifi net zo goed tegen als een betonnen vloer.

Bedenk je verder heel goed dat de communicatie tussen SuperWifi's ook gewoon wifi is. Als u op zolder geen (goed) wifi heeft op uw mobiel, dan kunt u daar wel een SuperWifi plaatsen, maar die zal net zo goed geen (goede) verbinding hebben.

Reageer