Beantwoord

Super wifi punten en SSID

  • 23 June 2021
  • 3 reacties
  • 126 keer bekeken

Reputatie 3

Ik heb enige tijd twee super wifi punten in gebruik en ik ben nog wat aan het stoeien met de opstelling. Daarbij ontstonden er wat vragen bij mij.

 

  • Beschikt het super wifi punt zelf over 2,4Ghz en 5Ghz, of alleen 5Ghz?
  • Blijft de 2,4Ghz van mijn Arcadyan modem ook gewoon in gebruik, of wordt die volledig overgenomen door de wifi punten?
  • Ik zag dat ik de SSID van de wifipunten kan aanpassen. Kun je dan verschillende SSID geven voor enerzijds het arcadyan modem en anderzijds de wifi punten? Zo ja, wat zijn voordelen/nadelen om de SSID's gelijk dan wel verschillend te maken?

Ik zit ook nog een beetje met optimalisatie van ontvangst in de tuin.

 

Moet het hoofd wifi punt vlak bij het modem staan of mag die ook achter een netwerkkabel van ongeveer 10 meter?

Kan het wifipunt eventueel zelfs achter een switch? Ik heb een kleine, eenvoudige switch, maar als ik het wifi punt daar op aan sluit, blijft het lampje geel.

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Nick83 23 June 2021, 17:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24

De SuperWiFi's zenden zowel 5 als 2,4 GHz WiFi uit onder dezelfde naam.

Als je een Experiabox v10a hebt, dan blijft het WiFi aan, bij de andere Experiaboxen gaat het WiFi volledig uit. 

De eerste SuperWiFi moet bekabeld aangesloten worden, of die kabel 1 meter of 20 meter lang is, dat maakt niet uit. Ook een switch is geen probleem.

De switch van u is misschien een 100 mbit switch. Daarom protesteert de SuperWiFi misschien. Die wil graag een 1000 mbit verbinding. 

Reputatie 3

De switch van u is misschien een 100 mbit switch. Daarom protesteert de SuperWiFi misschien. Die wil graag een 1000 mbit verbinding. 

Bedankt voor de snelle reactie. De switch is inderdaad een 100 mbit versie. Op zich kan ik dan wel verbinden met het wifi punt maar zoals gezegd brand het lampje geel en het lijkt niet helemaal lekker te werken.

Ik ga toch maar eens een 1000 mbit switch proberen. Dan kan ik het wifi in de woonkamer zetten en staat die ook een heel stuk dichter bij de tuin!

Nu heb ik het wifi punt ook als test in de woonkamer staan, maar zonder switch kan ik mijn tv ontvanger en de internet aansluiting van mijn tv niet verbinden. Die heb ik, sinds ik het wifi punt even in de kamer heb staan, mijn tv aansluitingen vanuit een powerline adapter aangesloten, maar ook dat lijkt me niet optimaal.

Bedankt in ieder geval!

Reputatie 7
Badge +24

Zorg dat de switch igmp snooping ondersteund. Zoals deze:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=129