Vraag

superwifi; printer aansluiten

  • 26 November 2020
  • 10 reacties
  • 602 keer bekeken

Ik heb 3 super wifi punten aangesloten op een Experia V10 box en bijna alles werkt prima.

mijn printer Brother MFC J5730 DW vindt de router / wifi punt niet meer. 
Wat kan ik veranderen aan de instellingen van router of printer? 
 


10 reacties

Ik heb zelf ook gezeur gehad met het toevoegen van een printer. Ik vind printers die je kunt verbinden met het internet maar vervelend werken. Als het eenmaal werkt, doet hij wat het moet doen. Kunt u deze misschien helemaal resetten en dan handmatig laten zoeken naar een netwerk en dan deze opnieuw koppelen?

Reputatie 7
Badge +24

Als hier nog eens een nieuwe printer komt, dan moet die een LAN poort hebben. Sluit ik hem gewoon bekabeld aan.

Als hier nog eens een nieuwe printer komt, dan moet die een LAN poort hebben. Sluit ik hem gewoon bekabeld aan.

Dat kan bij de meeste printers al via de USB-kabel, eb ik ook zo gedaan.

 

Reputatie 7
Badge +24

Als hier nog eens een nieuwe printer komt, dan moet die een LAN poort hebben. Sluit ik hem gewoon bekabeld aan.

Dat kan bij de meeste printers al via de USB-kabel, eb ik ook zo gedaan.

 

Hoe bedoel je via de USB kabel? Met de pc of laptop verbinden?

Als hier nog eens een nieuwe printer komt, dan moet die een LAN poort hebben. Sluit ik hem gewoon bekabeld aan.

Dat kan bij de meeste printers al via de USB-kabel, heb ik ook zo gedaan.

 

Hoe bedoel je via de USB kabel? Met de pc of laptop verbinden?

Hallo @Nick83 , inderdaad.

 

Maar er zijn ook printers die je via USB aan de router kunt verbinden, moet die router wel het stukje software hebben voor de printer.

Mijn vorige Asus router had dat, alleen niet voor mijn printer, heb je dus hetzelfde gezeur, maar gelukkig nog maar op 1 plek de printer nodig, dus een kabeltje er nu tussen en geen problemen meer.

Reputatie 7
Badge +24

Tja... ik wil natuurlijk vanaf 4 of 5 verschillende pc's kunnen printen...

Reputatie 7

Ik neem aan dat de naam van jouw wifi (SSID) niet gewijzigd is bij het aansluiten van de "super"WiFi's. Klopt dat?

Overigens heeft die printer, als het goed is, ook een LAN poort waarmee deze met een netwerkkabel aangesloten kan worden.

 

KPN, kunnen jullie er voor gaan zorgen dat op al jullie wifi apparatuur de SSID's voor 2.4GHz en 5GHz verschillend ingesteld kunnen worden waarbij bandsteering uit gezet wordt.

Tja... ik wil natuurlijk vanaf 4 of 5 verschillende pc's kunnen printen...

Hallo @Nick83 , dat kan ook, de pc waar de printer op aangesloten is, is dan de host, die moet dan aan blijven staan als je via andere devices wilt printen en de printer moet natuurlijk gedeeld worden zodat je andere devices de printer ook kunnen zien en gebruiken.

 

Reputatie 7
Badge +24

Tja... ik wil natuurlijk vanaf 4 of 5 verschillende pc's kunnen printen...

Hallo @Nick83 , dat kan ook, de pc waar de printer op aangesloten is, is dan de host, die moet dan aan blijven staan als je via andere devices wilt printen en de printer moet natuurlijk gedeeld worden zodat je andere devices de printer ook kunnen zien en gebruiken.

Ja, dan moet de pc wel altijd aan staan. En naast de printer staan. Niet handig. Printer staat hier in de hal, onder de trap.

Reageer