Beantwoord

SuperWifi aansluiten lukt niet

  • 6 May 2021
  • 8 reacties
  • 1171 keer bekeken

Geen van deze punten heeft me geholpen. 60 euro betaald aan een monteur kreeg het ook niet voor elkaar. Uiteindelijk zelf 4 uur aan gewerkt heb ik het voor elkaar gekregen. KPN geld slurpend nep bedrijf 👍🏻 Maar even goeie vrienden, alles doet het weer

Wv22 ik heb exact ditzelfde probleem! Vandaag 2u aan de lijn gehangen met goede pogingen vanuit KPN en eerst al een uur zelf geprobeerd... Zonder resultaat. Je hebt het weer werkend gekregen geef je aan. Super knap! Ik zou heel graag weten hoe?

 

*Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 10 May 2021, 14:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

@Wv22 ik was vergeten je te taggen. Hopelijk krijg je een melding van mijn bericht in dit topic.

Reputatie 7
Badge +24

Geen van deze punten heeft me geholpen. 60 euro betaald aan een monteur kreeg het ook niet voor elkaar. Uiteindelijk zelf 4 uur aan gewerkt heb ik het voor elkaar gekregen. KPN geld slurpend nep bedrijf 👍🏻 Maar even goeie vrienden, alles doet het weer

Wv22 ik heb exact ditzelfde probleem! Vandaag 2u aan de lijn gehangen met goede pogingen vanuit KPN en eerst al een uur zelf geprobeerd... Zonder resultaat. Je hebt het weer werkend gekregen geef je aan. Super knap! Ik zou heel graag weten hoe?

U heeft SuperWiFi's? Probeer dan eens in te loggen op http://192.168.2.151.

Klopt. Wauw, jij bent actief. Thanks. Ja klopt, Ik heb er drie, voor elke verdieping eentje. Ik heb ietsje meer uitleg nodig. Moet de superwifi zijn aangesloten op het modem op het moment dat ik dat probeer? Via mijn laptop naar dat op adres? Laptop aansluiten met kabel?

Hoi, inloggen op http://192.168.2.151. en daar je inlog gegevens aanpassen.

je kunt inloggen op ArcadyanDefault met het wachtwoord ArcadyanDefault. Dan kun je daarna je inlog gegevens aanpassen

 

succes 

Reputatie 7
Badge +24

Klopt. Wauw, jij bent actief. Thanks. Ja klopt, Ik heb er drie, voor elke verdieping eentje. Ik heb ietsje meer uitleg nodig. Moet de superwifi zijn aangesloten op het modem op het moment dat ik dat probeer?

Ja.

Via mijn laptop naar dat op adres?

Ja.

Laptop aansluiten met kabel?

Ja.

Bovenstaande heb ik uitgevoerd. Ik ben nu zo ver dat het primaire Super Wifi station werkt. Vervolgens heb ik nog twee Super Wifi punten die geactiveerd moeten worden en vervolgens geplaatst op de eerste en tweede verdieping. Bij het aansluiten met de ThuisApp stranden ze beide met een oranje lampje. Het punt wordt wel waargenomen in het netwerk, maar doet het vervolgens dus niet. Ook na beide punten terug te zetten op fabrieksinstellingen.

 

Wat zouden volgende acties zijn?

Reputatie 7
Badge +19

Neem een kijkje in het topic: 


Daar wordt ook uitgelegd hoe je een tweede en eventueel een derde aansluit. 

 

Stap 2: Het tweede KPN SuperWifi punt aansluiten.

Voordat het tweede KPN SuperWifi punt draadloos geplaatst kan worden moet* deze tijdelijk aangesloten worden aan de Experia box om gegevens op te halen.

  • Sluit de kabel met gele stekkers aan op de gele ethernetpoort [ethernet] van het tweede KPN SuperWifi punt.
  • Sluit de andere kant van de gele kabel aan op een willekeurige gele ethernetpoort [ethernet] van de Experia box.
  • Sluit het tweede KPN SuperWifi punt met de stroomadapter aan in het stopcontact.
  • Zet het KPN SuperWifi punt aan met de aan/uit knop.
  • Zodra het lampje constant groen brandt, ga dan naar stap 3. Als het lampje niet constant groen gaat branden kijk dan verderop op deze pagina bij ‘Betekenis lampjes SuperWifi’.

Het blijkt dat ze te bij elkaar stonden. Nu staan ze op beide verdiepingen en branden volledig groen. 

Bovenstaande heb ik uitgevoerd. Ik ben nu zo ver dat het primaire Super Wifi station werkt. Vervolgens heb ik nog twee Super Wifi punten die geactiveerd moeten worden en vervolgens geplaatst op de eerste en tweede verdieping. Bij het aansluiten met de ThuisApp stranden ze beide met een oranje lampje. Het punt wordt wel waargenomen in het netwerk, maar doet het vervolgens dus niet. Ook na beide punten terug te zetten op fabrieksinstellingen.

 

Wat zouden volgende acties zijn?