Beantwoord

Superwifi geinstalleerd, maar wifi op experia 10A staat nog aan?

  • 22 July 2021
  • 7 reacties
  • 225 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 5 reacties

Vandaag drie superwifi access points geinstalleerd volgens de instructie, maar als ik op de router bij WLAN instellingen kijk is die nog steeds ‘primary’. Hij ziet wel alle 3 de superwifi apparaten als access points en ze doen het ook maar die op zolder geeft een oranje lamp.

Heb ik nu wel een mesh netwerk?

icon

Beste antwoord door RBxx 24 July 2021, 11:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @AOG , heeft jouw v10A misschien al de laatste update ontvangen? Daar lijkt het op.
Kijk voor meer informatie in het volgende topic.

Vanaf 12 juli begint KPN met de uitrol van een software update voor de Experia Box V10A. Deze update zorgt ervoor dat de V10A de mesh ondersteunt waardoor hij gaat samenwerken met zowel de Superwifi als de Experia Wifi.

 

De oranje lamp geeft aan dat er sprake is van een slechte wifiverbinding tussen twee KPN SuperWifi punten onderling: verplaats de draadloos verbonden versterker dichterbij een ander SuperWifi punt.

Hey dank voor je reactie. De experia draait v5.00.49 build487-owl. Maar deze accepteert nog steeds wifi verbindingen (te zien in de app en op de web interface).

Wat symptomen:

Een computer in huis had een prima 5ghz verbinding met de experia en zit nu op een veel slechtere 2,4ghz verbinding op het SW punt wat NAAST de experia box staat (met ethernet aangesloten).

Het SW punt wat oranje aangeeft staat op zolder maar staat -dichter- bij het SW punt op de slaapkamer (1 verdieping lager) dan die op de slaapkamer van het aangesloten SW punt verwijderd is, en die geeft groen. Ik heb dus het idee dat ‘ie met het ethernet-verbonden SW punt gekoppeld is,dus geen mesh?

 

Voor mijn gevoel heb ik iets onbegrijpelijks en oncontroleerbaars gekocht wat NIET beter werkt.

 

ziet er zo uit in de experia interface:

 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @AOG de v10A maakt nu deel uit van het ‘mesh’ netwerk en wordt de nieuwe master en accepteert ook dus WiFi verbindingen.

Nu jouw v10A ‘meedoet’ met de SuperWiFi’s hoeft er geen SW meer naast de Experia Box te staan. Beter zelfs om dat niet te doen, het kan juist een verstoring geven omdat ze zo dicht bij elkaar staan.

Kijk of je door de SW’s wat anders te plaatsen of je de ‘dekking’ in jouw huis kan verbeteren.

Lees het eerder genoemde topic nog even helemaal door.

 

Dank voor de link Ruud, dit verklaart een hoop.

Dit betekent ook dat je alle SW’s losgekoppeld kan gebruiken?

De online tool zou trouwens nu voor 10A bezitters ook een SW minder kunnen aanbieden.  Voor mij zijn de drie nu waarschijnlijk wat veel.

Ik ga eens schuiven met de verschillende SW’s, kijken of we het goed verdeeld krijgen.

Reputatie 7
Badge +21

Dit betekent ook dat je alle SW’s losgekoppeld kan gebruiken?

 

Jazeker @AOG 
Dat wordt in het genoemde topic bevestigd.

Bij het installeren van een Superwifi moet hij nog steeds wel even bekabeld aangesloten worden. Maar zodra hij in het netwerk is opgenomen kan de kabel eruit en kan hij elders draadloos geplaatst worden.

Maar bekabeld mag natuurlijk wel en waar mogelijk heeft dat altijd de voorkeur.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @AOG, ik zie dat @RBxx je al aardig op weg heeft geholpen :relaxed:  Heb ja alles inmiddels weer naar wens werkend gekregen nadat je er mee aan het schuiven bent gegaan?