Beantwoord

Superwifi in combinatie met Experia wifi en gebruiken voor TV

  • 14 May 2020
  • 13 reacties
  • 3966 keer bekeken

Ik heb thuis een wifi netwerk met drie bedrade experia wifi versterkers (zwarte).

Een versterker op de begane grond en gekoppeld aan de Experia box V10.

En een op de eerste en tweede verdieping.

Dat werkt prima.

In de woonkamer bij de televisie / audio apparatuur is echter geen mogelijkheid tot aanleggen bedrading, daar zit alleen een kabel aansluiting.

Als ik daar nu ook TV van KPN zou willen gebruiken, is dat dan mogelijk om dat te doen via het koppelen van een nieuwe super wifi versterker in het wifi netwerk, te plaatsen bij de tv, en van dat apparaat de ethernet poort te gaan gebruiken voor de tv ontvanger?

Als dat mogelijk zou zijn, is meteen de volgende vraag - kan ik de super wifi versterker integreren - samen laten werken met de al bestaande experia wifi versterkers?

Ik begrijp dat ik voor de super wifi er in ieder geval twee moet hebben - een aan de experia box en dan een bij de tv.

Moet ik dan de bedrade experia wifi versterker aan de Experia Box los koppelen of die dan ook nog laten zitten?

Verneem graag of het mogelijk is en of dit dan ook de beste oplossing zou zijn.

 

Met dank.

 

 

icon

Beste antwoord door Nick83 14 May 2020, 22:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Badge +19

De tv ontvanger op de super Wi-Fi kan maar het wordt niet ondersteunt door kpn. Kan je die coax niet wisselen voor een utp kabel?

Reputatie 7
Badge +24

De SuperWifi's en de Experia WiFi's werken met elkaar samen ja. Dus wat u wilt kan gewoon.

Dit is de Home app van KPN.

Het is een beetje nutteloos om zowel een SuperWifi als een Experia WiFi bij de Experiabox te hebben staan. Dus u kunt die Experia WiFi dan ook verplaatsen naar elders in huis.

Als u vanuit de meterkast naar de woonkamer een coax kabel hebt lopen, dan kan je die vervangen door een utp. Is een stuk goedkoper dan de SuperWifi's 😁

Dank voor de snelle reacties.

Begrijp dat het kan gaan werken.

De huidige coax kabel wordt nu gebruikt om Ziggo TV te kijken.

Tot op heden had ik nooit snel genoeg wifi in huis om de overstap te durven maken naar KPN TV.

Heb net mijn internetabonnement verhoogd naar 200Mbs.

Vervangen van de kabel had ik eerlijk gezegd nog niet aan gedacht, maar is wel een hele klus - aansluiting zit er vanaf oplevering huis en achter allerlei meubels.

Dus wellicht toch een makkelijkere optie om voor de SuperWifi aanschaf te gaan.

Het plaatje / de plaatjes geven trouwens de indruk dat de experia wifi aan de router zit (en primair is) en dat vervolgens aan deze experia wifi de superwifi is gekoppeld. Is dat dan de beoogde oplossing voor aansluiting?

met dank

 

Het plaatje / de plaatjes geven trouwens de indruk dat de experia wifi aan de router zit (en primair is) en dat vervolgens aan deze experia wifi de superwifi is gekoppeld. Is dat dan de beoogde oplossing voor aansluiting?

met dank

Hier ben ik ook erg benieuwd naar. Ik heb ook net Superwifi binnen gekregen en had al 2 experia wifi's. Is het plaatje inderdaad de volgorde van aansluiten? 

Reputatie 7
Badge +24

 

Het plaatje / de plaatjes geven trouwens de indruk dat de experia wifi aan de router zit (en primair is) en dat vervolgens aan deze experia wifi de superwifi is gekoppeld. Is dat dan de beoogde oplossing voor aansluiting?

met dank

Hier ben ik ook erg benieuwd naar. Ik heb ook net Superwifi binnen gekregen en had al 2 experia wifi's. Is het plaatje inderdaad de volgorde van aansluiten? 

Euhm... in mijn geval wel ja. De Experia WiFi had ik als eerste. De SuperWifi's zijn daar bij gekomen. Dus 1 van de Experia WiFi's was al het "baasje", en dat is zo gebleven toen de SuperWifi's erbij kwamen. Maakt voor de werking volgens mij verder niet uit.

Ook als je al Experia WiFi's hebt moet nog steeds 1 van de SuperWifi's bekabeld aangesloten blijven. Het is niet zo dat het signaal van een draadloze SuperWifi naar de Experia WiFi gaat.

 

Het plaatje / de plaatjes geven trouwens de indruk dat de experia wifi aan de router zit (en primair is) en dat vervolgens aan deze experia wifi de superwifi is gekoppeld. Is dat dan de beoogde oplossing voor aansluiting?

met dank

Hier ben ik ook erg benieuwd naar. Ik heb ook net Superwifi binnen gekregen en had al 2 experia wifi's. Is het plaatje inderdaad de volgorde van aansluiten? 

Euhm... in mijn geval wel ja. De Experia WiFi had ik als eerste. De SuperWifi's zijn daar bij gekomen. Dus 1 van de Experia WiFi's was al het "baasje", en dat is zo gebleven toen de SuperWifi's erbij kwamen. Maakt voor de werking volgens mij verder niet uit.

Ook als je al Experia WiFi's hebt moet nog steeds 1 van de SuperWifi's bekabeld aangesloten blijven. Het is niet zo dat het signaal van een draadloze SuperWifi naar de Experia WiFi gaat.

Helder. Dus zowel 1 van de experia's en 1 van de superwifi moet bedraad zijn aangesloten. 

Reputatie 7
Badge +24

De Experia WiFi's moeten altijd bekabeld aangesloten worden. Die werken niet draadloos.

De Experia WiFi's moeten altijd bekabeld aangesloten worden. Die werken niet draadloos.

Ja uiteraard. Begrijp ik uit het plaatje trouwens goed dat je de superwifi bekabeld hebt aangesloten op de experia wifi of zit deze aan de modem? 

Reputatie 7
Badge +24

De Experia WiFi's moeten altijd bekabeld aangesloten worden. Die werken niet draadloos.

Ja uiteraard. Begrijp ik uit het plaatje trouwens goed dat je de superwifi bekabeld hebt aangesloten op de experia wifi of zit deze aan de modem? 

Dat moet je zo niet zien. De lijnen op het plaatje zijn geen kabels. Maar geeft meer aan dat ze met elkaar samenwerken. Niet precies hoe de kabels lopen.

De Experia WiFi's moeten altijd bekabeld aangesloten worden. Die werken niet draadloos.

Ja uiteraard. Begrijp ik uit het plaatje trouwens goed dat je de superwifi bekabeld hebt aangesloten op de experia wifi of zit deze aan de modem? 

Dat moet je zo niet zien. De lijnen op het plaatje zijn geen kabels. Maar geeft meer aan dat ze met elkaar samenwerken. Niet precies hoe de kabels lopen.

Duidelijk, dank voor de reacties! 

Bedankt allen voor bovenstaande info.

Ik heb bij aanschaf van de SUPERWIFI schotels (en de al aangesloten Experia WIFI) wel het probleem vrees ik dat alle 4 mijn (gele) Ethernet ingangen van de Experia box V10 nu alle bezet zijn (waarvan 1 Experia WIFI) ivm verdere bedrade verspreiding naar hub/andere computers …..!? Of zijn er andere oplossingen voor dit mogelijke probleem te bedenken, behalve natuurlijk 1 Ethernet ingang wisselen voor Super Wifi (dat wil/kan ik eigenlijk niet doen); Bestaat er zoiets als een goed werkende Ethernet duo/splitter oid?

Zou ik voor de ene bedrade SUPER WIFI schotel ook de oranje WAN ingang kunnen gebruiken, …...ik ben bang van niet he….? Heeft KPN inmiddels niet een Modem met meer dan 4 Ethernet aansluitingen…?

Mvgr en bvd voor het meedenken,

FvE

 

Hallo @Sinds1999HetNet , een WAN-aansluiting kun je niet als LAN-poort gebruiken. Je kunt het beste een switch aanschaffen die tevens geschikt is voor IP-TV van KPN en et dus IGMP-Snooping ondersteunen, zie onderstaand voorbeeld via de KPN-webshop te bestellen:

Switch – Netgear GS105E (kpn.com)

Succes.

Hallo @Sinds1999HetNet , een WAN-aansluiting kun je niet als LAN-poort gebruiken. Je kunt het beste een switch aanschaffen die tevens geschikt is voor IP-TV van KPN en et dus IGMP-Snooping ondersteunen, zie onderstaand voorbeeld via de KPN-webshop te bestellen:

Switch – Netgear GS105E (kpn.com)

Succes.

Thanks!! Besteld.