Beantwoord

Superwifi neemt wifi niet over

  • 10 June 2020
  • 11 reacties
  • 623 keer bekeken

ik heb sinds gisteren 2 superwifi's maar na dat ik de eerste heb aangesloten wat correct verliept,ging bij de v10 de wifi uit dat klopt inderdaad en die eerste super wifi gaat ook gewoon groen branden alleen hij heeft niet de wifi overgenomen en kan ik ook niet die 2e aansluiten hij vraagt om een wachtwoord bij die eerste om de wifi aan te gooien en wat voor wachtwoord ik ook invul van zowel die superwifi of modem hij pikt niks.

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Bakray 17 June 2020, 15:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Weet u welk netwerk deze 1ste SuperWifi wel uitzend? Lijkt me dat het netwerk wat hij wel uitzend achter op moet staan. Met bijbehorend wachtwoord.

Dat het netwerk niet overgenomen word, dat is niet zo heel vreemd. Dat betekend namelijk dat uw WiFi netwerk niet geregistreerd staat op de servers van KPN. Wat opzich helemaal geen probleem is.

De 2de SuperWifi moet je nog maar ff in de doos laten liggen totdat je werkend wifi van de eerste SuperWifi hebt.

Weet u welk netwerk deze 1ste SuperWifi wel uitzend? Lijkt me dat het netwerk wat hij wel uitzend achter op moet staan. Met bijbehorend wachtwoord.

Dat het netwerk niet overgenomen word, dat is niet zo heel vreemd. Dat betekend namelijk dat uw WiFi netwerk niet geregistreerd staat op de servers van KPN. Wat opzich helemaal geen probleem is.

De 2de SuperWifi moet je nog maar ff in de doos laten liggen totdat je werkend wifi van de eerste SuperWifi hebt.

Klop idd heb alles al geprobeerd met al die ww heel de stappen plan doorgelopen alles al meerdere malen gereset alles is ook groen maar hij neemt die wifi niet over.

Reputatie 7
Badge +24

Weet u welk netwerk deze 1ste SuperWifi wel uitzend? Lijkt me dat het netwerk wat hij wel uitzend achter op moet staan. Met bijbehorend wachtwoord.

Dat het netwerk niet overgenomen word, dat is niet zo heel vreemd. Dat betekend namelijk dat uw WiFi netwerk niet geregistreerd staat op de servers van KPN. Wat opzich helemaal geen probleem is.

De 2de SuperWifi moet je nog maar ff in de doos laten liggen totdat je werkend wifi van de eerste SuperWifi hebt.

Klop idd heb alles al geprobeerd met al die ww heel de stappen plan doorgelopen alles al meerdere malen gereset alles is ook groen maar hij neemt die wifi niet over.

Dat gaat dan niet gebeuren ook. Maar is er wel een WE netwerk in de lucht?

Probeer daar dan eens mee te verbinden. Met het bijbehorende wachtwoord. 

Weet u welk netwerk deze 1ste SuperWifi wel uitzend? Lijkt me dat het netwerk wat hij wel uitzend achter op moet staan. Met bijbehorend wachtwoord.

Dat het netwerk niet overgenomen word, dat is niet zo heel vreemd. Dat betekend namelijk dat uw WiFi netwerk niet geregistreerd staat op de servers van KPN. Wat opzich helemaal geen probleem is.

De 2de SuperWifi moet je nog maar ff in de doos laten liggen totdat je werkend wifi van de eerste SuperWifi hebt.

Klop idd heb alles al geprobeerd met al die ww heel de stappen plan doorgelopen alles al meerdere malen gereset alles is ook groen maar hij neemt die wifi niet over.

Dat gaat dan niet gebeuren ook. Maar is er wel een WE netwerk in de lucht?

Probeer daar dan eens mee te verbinden. Met het bijbehorende wachtwoord. 

Idd alles weer gereset en weer dat WE netwerk in de lucht van die super wifi opnieuw begonnen met instaleren alles gaat goed dan gaat die 8 min.aftellen de super wifi heeft ook de wifi overgenomen van de modem het WE netwerk verdwijnt uit de wifi lijst omdat de super wifi de instellingen gaat overnemen van de modem alles gaat goed maar na 4min.valt de wifi weg en komt ook niet meer terug als ie klaar is krijg ik ook het bericht helaas pindakaas het netwerk vraagt weer om een wachtwoord dat is het netwerk van de modem maar niet lukt.

 

Reputatie 7
Badge +24

U gebruikt toch niet de KPN Home app?

Heeft u het ook geprobeerd met een laptop? Bij het WE netwerk vult u uiteraard het wifi wachtwoord in wat achterop de SuperWifi staat. Niet dat van de Experiabox. 

Reputatie 7
Badge +25

Hi @Bakray, welkom! Excuses voor de late reactie. Ik hoop eigenlijk dat het probleem inmiddels is opgelost.. Is dat het geval? Mijn advies zou anders zijn om een keer vanaf 0 te beginnen.

  • Thuis app verwijderen, telefoon herstarten
  • SW ontkoppelen
  • EB resetten
  • SW resetten
  • Thuis app herinstalleren
  • SW weer aansluiten en met de Thuis app installeren

Sorry mensen ik ben helemaal de terugkoppeling vergeten te geven alles werkt weer we zijn telefonisch 

1,5 uur bezig geweest alles geprobeerd en de wifi punten waren ook zichtbaar maar we konden niet de koppeling maken ook na meerdere resets enz.We hebben toen het wachtwoord van de modem veranderd 

via ADMIN naar de instellingen van de modem en toen 

Kregen we groen licht dus alles verwijderen en resetten wil ook niet altijd werken dus dan zou dit ook een oplossing kunnen zijn.

 

Hartstikke bedankt iedereen 

Reputatie 7
Badge +25

Fijn dat het is opgelost in ieder geval. Dat lees ik graag. Mocht je in de toekomst nog eens vragen hebben dan ben je welkom hier!

Vraag ivm de problemen van Bakray, heb 2 super wifipunten maar voordat ik ze ga koppelen , weet iemand als het superwifi punt defekt raakt/is of je haalt het los neemt de experia box de wifi dan weer over?

Alvast bedankt

Badge +19

Nee het modem gaat dan niet vanzelf weer aan. Is dat wat je bedoeld?

Hoi Joep,

Super wifi haalt de software uit de experia en de wifi komt dan niet meer uit de experia box , nu vraag ik mij af als het koppelen mislukt of de superwifi raakt defekt en je haalt alles weer los neemt de Experia bix de wifi automatisch weer over.