Beantwoord

Superwifi punt aan te sluiten op Switch?

  • 9 February 2020
  • 13 reacties
  • 3355 keer bekeken

Hallo,

Is het mogelijk om een KPN Superwifi punt bedraad aan te sluiten op een (IGMP Snooping) switch, welke weer bedraad is aangesloten op de V10a?

Op de bovenverdieping wil ik namelijk een Superwifi punt bij voorkeur bedraad aansluiten tov draadloos. Daarnaast heb ik ook een kabel nodig om vanaf diezelfde switch de tv aan te sluiten dus vandaar de vraag. 

 

De andere poort van de V10a zal bezet worden door een 2e Superwifi versterker welke ik bedraad ga aansluiten in de garage om vanaf daar de WiFi te versterken. 
 

De eerste poort van de V10a gaat gebruikt worden om een switch te bedraden, waarop de TV en PS4 aangesloten worden etc.

icon

Beste antwoord door Nick83 9 February 2020, 18:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Aanvullende vraag: is het mogelijk om een switch op een switch aan te sluiten (2x bijv GS105E) om zo het aantal poorten ook uit te breiden.

 

situatie; V10a in Meterkast. In Meterkast 1 switch voor bovenverdieping waarop ik 2 slaapkamers aansluit met bedraad netwerk. De 3e slaapkamer wordt dan bedraad op een switch, waar vandaan dus de Superwifi en Tv aangesloten worden (zoals in openingspost al beschreven)

Reputatie 7
Badge +24

Ja, je kunt prima de SuperWifi's aansluiten op een switch. En 2 of meerdere switchen achter elkaar is ook geen probleem.

Hallo Nick, bedankt voor je reactie.

Dan zou het in ons huis goed moeten gaan komen zodra we alle spullen ontvangen.

Reputatie 7
Badge +24

Zeker.

Mijn laatste vraag was nog niet helemaal compleet gesteld door mij;

Gaat het werken als ik vanuit de Meterkast een switch heb, welke ik bedraad naar een volgende switch, waarop dan nog een Superwifi punt aangesloten wordt?

 

Alvast bedankt weer!

Reputatie 7
Badge +24

Mijn laatste vraag was nog niet helemaal compleet gesteld door mij;

Gaat het werken als ik vanuit de Meterkast een switch heb, welke ik bedraad naar een volgende switch, waarop dan nog een Superwifi punt aangesloten wordt?

 

Alvast bedankt weer!

Ja. Je kunt probleemloos 2 of 3 switchen achter elkaar koppelen en daarna de SuperWifi.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @DBlomaard Welkom op het forum en @Nick83  bedankt voor het juiste antwoord!

@Thomas Waarom wordt er dan bij de helpdesk aangegeven dat de SuperWifi niet achter een switch gehangen mag worden? Leuk als er mensen bellen die totaal geen affiniteit met de techniek hebben en gelijk in de rats zitten. 

Reputatie 7
Badge +24

@Thomas Waarom wordt er dan bij de helpdesk aangegeven dat de SuperWifi niet achter een switch gehangen mag worden? 

Word dat gezegd dan?

Helaas wel ja. Mijn vader had vanmorgen problemen met internet. Ik kon hem op afstand op dat moment niet helpen en heb hem gevraagd de helpdesk te bellen. Hij kreeg als antwoord dat er geen switch tussen mag zitten. Het is een simpele unmanaged switch waar hij naast de SuperWifi apparaatje ook zijn radio op aangesloten zit. Mogelijkheid om nog meer kabels door de muur te trekken heeft hij niet.  

 

Maakt het nog uit of het een managed of unmanaged switch is?

Reputatie 7
Badge +24

Maakt het nog uit of het een managed of unmanaged switch is?

Als u er (later) ook een tv ontvanger van KPN op aan wilt sluiten, dan zal deze IGMP snooping moeten ondersteunen. Deze doet dat in ieder geval:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=129

Dank Nick.  Een vriend heeft daarvan de 8 poortsvariant gs108e van voor me, dat moet dus goedkomen.