Beantwoord

Superwifi punt brand groen maar alsnog slechte wifi

  • 24 July 2021
  • 9 reacties
  • 669 keer bekeken

Goede avond ,

 

Ik heb vandaag een nieuwe router van KPN Geïnstalleerd en daarbij de aanbieding genomen van 2 superwifi punten.

Deze zijn ook allebei correct geïnstalleerd,1 staat naast de router en de andere op de 1e verdieping.

De lampjes branden bij allebei constant groen, nu heb ik op de begane grond prima wifi maar op de 1e verdieping is hij al een stuk minder en op de 2e verdieping is het helemaal niets.

Heeft er iemand misschien een tip hoe ik dit op kan lossen ?

Vriendelijke groeten,

Danny 

icon

Beste antwoord door DennisA78 24 July 2021, 19:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Om welke router gaat het, de box12? Is de wifi daarop uitgezet? 2e superwifi draadloos of aan een kabel?

En om wat voor woning gaat het? Betonnen vloeren?

Ja ik heb inderdaad de box12, ik heb aan de router niets uitgezet ? is dit nodig?

Voorheen had ik de v9 box met 2 wifi versterkers van KPN en dat werkt prima tot op de 2e verd vol WIFI.

Ik heb inderdaad een woning met betonnen vloeren.

 

Badge +19

De Wi-Fi van de box 12 moet uit!! Dat ging bij de v9 automatisch.  Bij de box 12 vaak niet. Het wifiknopje lang indrukken.

Reputatie 7
Badge +10

Ja ik heb inderdaad de box12, ik heb aan de router niets uitgezet ? is dit nodig?

Voorheen had ik de v9 box met 2 wifi versterkers van KPN en dat werkt prima tot op de 2e verd vol WIFI.

Ik heb inderdaad een woning met betonnen vloeren.

 

De box12 schakelt de wifi zelf niet uit, de v9 wel. Links op de box12, onderste knopje van de 2, 15sec ingedrukt houden en de wifi is uit. Dan weet je zeker dat je apparaat niet met de box12 verbind ipv de superwifi’s. Nu schakel je naadloos over naar de 2e superwifi op de 1e verd.

Levert dit verbetering op?

Zojuist de WIFI uitgeschakeld op het modem , heel de WIFI viel weg .

 

Reputatie 7
Badge +10

Dan lijken de Superwifi’s niet goed geinstalleerd of hebben ze afwijkende wifigegevens (van de v9?)

Heb je de thuisapp al geinstalleerd en ermee ingelogd op de superwifi’s? Daarin kun je zien welke wifi naam en wachtwoord daarin zijn opgeslagen. Komt dat overeen met wat achterop de box12 staat?

Klopt Dennis de 1e heb ik nu aan de gang die op de begane grond staat, de 2e krijgt de thuis app niet gevonden dus ik ga hem even proberen opnieuw te installeren.

Reputatie 7
Badge +10

Kwartier bekabeld aansluiten zou genoeg moeten zijn. Lukt het al?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Danny 1985, welkom op het forum!
Is het met bovenstaande tips nog gelukt je wifi goed te krijgen?