Beantwoord

SuperWifi punten waardoor tv niet meer draadloos verbonden kan worden

  • 3 July 2021
  • 6 reacties
  • 190 keer bekeken

Hallo, sinds ik de superwifipunten heb kan mijn smarttv niet meer verbinden via wifi. Nu heb ik gelezen dat dit zou kunnen komen doordat de wifi van de mode (v10) uitgeschakeld wordt waardoor er geen 2.4 mghz meer beschikbaar is. Klopt dit? Zo ja is dit probleem dan op te lossen met een andere modem?

 

icon

Beste antwoord door gjtm 6 July 2021, 21:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Badge +19

De super wifi's hebben de 2.4 en de 5ghz band maar zijn niet apart in te stellen.  Een ander modem gaat niet helpen want de wifi op het modem moet uit bij het gebruik van super wifi's.  Eventueel zou je een Wi-Fi versterker kunnen gebruiken die alleen de 2.4 Ghz band heeft. Die zou je dan alleen voor de tv kunnen gebruiken. 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Mama monique, welkom! Het klopt helemaal wat Joep1965 zegt. Heb jij een SuperWifi punt in de buurt van de tv staan? Is die mogelijkheid er? Voor zover ik weet, zouden smart tv's zowel met de 2.4 als ook met de 5 Ghz frequentie moeten kunnen verbinden. Je zou ook je tv bekabeld aan kunnen sluiten, daar gaat sowieso altijd de voorkeur naar uit :-).

Hallo, ja wifipunt staat vlak bij de tv. Wil geen kabels door het huis vandaar wifi. Samsung zegt dat mijn tv 2.4 aan kan maar geen 5. Leuk nu heb ik top wifi door het hele huis maar kan ik niet op netflix of videoland. Baal er van dat dit niet aangegeven is door de monteur.

Reputatie 6
Badge +8

Hoe moet de monteur dit dan weten? Er zijn tientallen verschillende tv merken in omloop in Nederland, elk jaar weer een nieuw model, allemaal zo met hun mankementen en rare fratsen. Als je niet tijdens zijn bezoek hier na vraagt gaat een monteur er ook niet na kijken. 

Maar als die versterker dicht bij de tv staat kun je gewoon de utp uitgang van de versterker gebruiken en de smart tv hierop aansluiten. (tv dan via instellingen→ netwerk op bedraad zetten als dit niet automatisch gebeurd).

Reputatie 7
Badge +30

Kan je uit de voeten met de tip van gjtm, @Mama monique? Dat zou ook mijn advies zijn inderdaad!

Reputatie 6

@Mama monique Je kan natuurlijk ook een UTP kabel vanaf je wifipunt naar je TV trekken dan zit je niet met dat je TV geen 5Ghz ondersteund.