Beantwoord

Superwifi schotel 1 op switches bij router EN bij schotel 2?

  • 17 January 2022
  • 9 reacties
  • 173 keer bekeken

Voordat ik de schotels aanschaf (powernet verbinding is een ramp...) wil ik het volgende weten:

Vraag 1: Kan de “mode-schotel”  op een switch. Dus: Modem-utpkabel-Switch-Schotel OF moet het modem rechtstreeks aan de schotel: Modem-Schotel. Achtergrond vd vraag: anders moet de schotel in de kast, en anders kan hij bij de verdeler die “switch” heet, waaraan TV, etc. hangt.

Vraag 2: Nu schotel 2. Kan ik een switch aansluiten aan de tweede schotel, want daaraan komt dan mijn tweede verdieping netwerk(meerdere pc’s, printers). Ik ga er dan ook nog van uit dat WiFi voor I-Pads en Phones gewoon werkt. Achtergrond van de vraag: ik wil mijn architectuur boven NIET veranderen, maar wel een betere verbinding naar het modem. Gr DCVE

 

 

icon

Beste antwoord door Babylonia 17 January 2022, 12:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +10

De 1e SuperWiFi kun je naar keus direct achter de modem/router, of achter een switch aansluiten.

Achter de 2e SuperWiFi kun je een switch aansluiten voor aanvullend bekabelde aansluitingen.
(Info / test eigen ervaringen < HIER >).

Geen ervaring met Apple apparaten. Windows en Android werken hier prima met SuperWiFi .

Of een draadloze verbinding vanuit de 1e naar de 2e verdieping van de SuperWiFi's op zichzelf goed - matig of slecht werkt, is afhankelijk van de plaatselijke omstandigheden.

Een bekabelde verbinding naar een bovenverdieping verdient altijd de voorkeur.

Dankjewel Babylonia. Ik heb de “link” bekeken en dat geeft aardig veel antwoorden op mijn vragen. Ik heb “boven” een Gb TL-SG105E switch dus dat lijkt hetzelfde.

Ik begrijp overigens dat de WiFi Router/Modem (nu op glasvezel) van KPN wordt uitgezet. Om interferentie te voorkomen, zeg maar. Fatsoenlijke gebruiksaanwijzingen voor verschillende scenario’s ontbreken, terwijl veel mensen gelijkwaardige problemen moeten hebben. GR DCVE

 

Reputatie 7
Badge +24

Welk modem heeft u?

U gaat de SuperWiFi's aanschaffen via de WiFi Manager? 

Experia V10. Zit sinds een 1,5 maand op Glasvezel, en dat dwong mij router/modem naar beneden te verplaatsen. Door deze move gaat me dat weer extra $$ kosten, maar wellicht geeft KPN kortingen…. 

Gr DCVE

Reputatie 7
Badge +10

Experia V10. Zit sinds een 1,5 maand op Glasvezel, en dat dwong mij router/modem naar beneden te verplaatsen. Door deze move gaat me dat weer extra $$ kosten, maar wellicht geeft KPN kortingen….

Kennelijk had je eerder de (VDSL ??) modem/router “boven”??  (Misschien een bovenwoning ??)
En zou je die situatie ook als zodanig gehandhaafd willen blijven hebben?

Waarom zou met glasvezel nu de router “naar beneden” verplaatst moeten worden?

Met een UTP-kabel vanuit het glasvezelpunt, doorgetrokken naar de “boven”, zou je de router ook meteen “boven” kunnen aansluiten, en heb je misschien helemaal geen extra WiFi-punten nodig?

Kun je wat meer informatie geven over je thuissituatie / netwerk set-up?

Reputatie 7
Badge +24

Als de Experiabox vroeger boven stond, dan lag er dus een telefoonkabel naar boven? Kunt u deze vervangen door een utp-kabel? 

Kpn vezel b.v. bracht de kabel niet verder dan de begane grond. De telefoondraadjes waren destijs boven aan de router gezet, terwijl via de powernet verbinding de tv werd bediend. Ni is die situatie dus omgekeerd, zonder utp naar boven (gaat niet zonder veel extra gedoe). 
 

Reputatie 7
Badge +24

De telefoondraadjes waren destijs boven aan de router gezet...

Maar die telefoondraadjes kwamen ook onder vandaan. Hoe kwamen die boven?

Reputatie 7
Badge +20

Goedemiddag @DCVE, welkom op ons forum!
Ik zie dat de community je al een eind op weg geholpen heeft.

Mocht je nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!